Citat:
Ursprungligen postat av
CharlieR
Förhör med den tilltalade, RG, gällande åtalspunkterna 1-4:
Första
Andra
Tredje
Detta är alltså ljudupptagningarna från förhandlingarna.
Fy fan vad du är bra!!!!
Jag har bara lyssnat på först ännu, eller jag håller på.
Jag tänker att hon ingenstans inser att oron från Melinda och soc var befogad. Esmeralda var tunnhårig, avmagrad, tunnhårig och drogad. Och på Rebecka och Patrik börjar missbruket synas ordentligt. Klart hon varit ute och snurrat påtänd, sen får hon säga vad hon vill.
Hon är så förnekande kring sitt missbruk. Hon har fött barn med abstinens och hon har blivet anhållen med fentanylplåster på. Men innan i höstas hade hon aldrig testat droger.
Hon ser inte sitt eget beteende i någonting. Hon är slug oxå, säger att Patrik hade syrgas med sig till bb, säger att hon jobbade ca ett år fast det var mindre, säger att hon var 10 dagar på bb, fast det var nio.
Sättet hon använder Amos som ursäkt är så dumt, att hon lika bra skulle kunnat kämpa för att få hem Amos från ett skyddat boende. Finns inte för henne. Tänk att alla utom hon fattar att det var drogerna som drog.
Att dnna kvinna kan bedömas frisk från någon instans är sjukt. Hon är ett offer och drabbad i alla situationer. Hon är helt och hållet ansvarsbefriad från allt. Det är intressant att höra på tonfallet. När hon får en obehaglig fråga försöker hon kollra bort. Bli lite kompis, låta som hon ska berätta något spännande. När hon pratar om soc så är hon bittert brinnande. Hon pratar engarear om hur de varit efter henne. När hon pratar om Patrik blir hon kort och effektiv. Men det finns inget underlägset i hennes tonfall. När hon pratar om barnen blir hon lite trulig.