Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Svar ja.
Du kan ju börja med att svara. Nu vet jag att du blev svarslös för du vet att jag har rätt och du har fel.
Har redan svarat en annan person om exakt samma sak.
Bil är en livsnödvändighet för många. Det är en uppfinning som räddat så många liv. Hur många har inte hunnit till sjukhus tack vare 4 hjul?
En pandemi är inte nödvändighet. Det är inte livsnödvändigt att packa en strand med 45 000 människor mitt i en pandemi och tusen och åter tusen på stränder runt om i landet. Det är inte livsnödigvändigt att gå på krogen å supa ner sig, snarare kontraproduktivt.
Det går utan problem att ha sociala tillställningar och träffa folk i dessa tider under ordnade former med iallafall lite vett.
Men du kan inte påstå att bilen, en drivande kraft i världens utveckling, är jänförbart med covid19.
Det här är något, som vi 2020, ska kunna hantera bättre.
Det har skinit igenom hur FHM haft fel, ljugit och manipulerat folket. Det är skrämmande att se hur folk köper det och är redo att sjunka med skeppet pga av dessa sjuka ideal.
Lyssna, jag säger inte att allt jag gapar om är rätt eller att alla andra har fel. Men jag anser att corona har blottat korruptionen inom politiken på alla plan och de negativa effekter globalismen har på varenda land i världen.
Någonstans måste man lägga ner tårtan och helt enkelt försöka se den andras synpunkter och ta till sig vissa delar man vet är rätt, oavsett om det spricker lite i ens egen identitet.