2020-08-16, 22:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Tegnell säger att barn inte sprider viruset till vuxna (hur han nu vet det). Men varför ska då 70+ inte få träffa sina barnbarn? Och hur var det med de barn som bor i hushåll när det också finns riskgrupper, tex fler-generationshushåll? De ska ändå gå till skolan därför att de inte smittar riskgrupper i samma hushåll, men de ska undvika att träffa någon ur riskgruppen om den bor i ett annat hushåll för då kan sådana barn smitta? Varför ställer ingen i media Tegnell mot väggen angående detta?

En annan sak, Sverige ger mer pengar till WHO, men motarbetar samtidigt WHOs kampanj kring munskydd. Varför ska man då ge mer pengar till denna organisation som driver kampanjer tvärtemot Sveriges linje? Varför ställer ingen journalist frågor om detta på någon av presskonferenserna?

Sverige 2020 tillämpar dubbeltänk från 1984, och allmänheten accepterar allt detta som en skock slaktdjur på väg till slakthuset.

Håller med. Det är högst relevanta frågor. De flesta med några hjärnceller att tänka med fattar dock att Tegnell pratar skit när han säger att inte barn smittar. Det följer bara agendan att inte stänga ned eller besluta om åtgärder som kan skada samhällsekonomin. Det är nämligen det övergripande målet med FHM åtgärder, eller snarare brist på åtgärder. Att inte skada ekonomin.
Citera
2020-08-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej. Dör man i en trafikolycka så får man inte Covid som dödsorsak. Eller om man ramlar från en byggställning, eller om man halkar i badkaret och slår sönder skallen.
Det med kvävningen stämmer och i USA så har folk som skjutits och misshandlats till döds blivit taggade som covid döda! Troligen beroende på att medicare betalar ut mer pengar till sjukhusen om covid 19 är listad som dödsorsak.
Citera
2020-08-16, 22:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tur? Nej SARS är helt enkelt inte så farligt som det utgetts vara. Fanns ju informstion att tidgare SARS dog ut för att den dödade alla som drabbades men det var ju bara bull. Stämde inte för fem öre vat mer som nu med nya coroan och svårare influensor att äldre och multisjuka tyvärr dog.

Både SARS och MERS var långt mer dödliga, men mindre smattsamma och lyckades inte att sprida sig som Covid.
Citera
2020-08-16, 22:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det med kvävningen stämmer och i USA så har folk som skjutits och misshandlats till döds blivit taggade som covid döda! Troligen beroende på att medicare betalar ut mer pengar till sjukhusen om covid 19 är listad som dödsorsak.

Vänta lite nu, nu pratar du plötsligt om USA? Om du ska prata om den statistiken får du nog länka en adekvat sådan som vi andra kan granska. Hörsägen är inte min gebit.
Citera
2020-08-16, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Håller med. Det är högst relevanta frågor. De flesta med några hjärnceller att tänka med fattar dock att Tegnell pratar skit när han säger att inte barn smittar.

Nej de flesta med lite hjärnceller har snappat upp att han inte alls har sagt att barn inte smittar! Varför har inte du gjort det kan man fråga sig?
Citera
2020-08-16, 22:24
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, du skulle, onekligen haft en poäng där, om det inte vore för att såväl Belgien som Storbritannien, dels har haft en mindre andel smittade i samhället per miljon invånare jämfört med Sverige, men samtidigt, trots lockdowner, har ett större antal avlidna i covid-19 per miljon i invånare jämfört med Sverige.
Vänta här, både Belgien och Storbrittannien hade en större andel smittade och betydligt fler döda än Sverige per miljon fram till början/mitten av juni.
Båda ländernas åtgärder sattes in i mitten av mars.
Så det är andel (och antal) smittade som avgör hur många som dör till slut.
Citera
2020-08-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hur vet du att det är så man räknar i Sverige?

Det är så man rapporterar covidavlidna i Sverige, allt finns på FHMs hemsida. En blandning av människor som avlider MED och AV covid alltså
Citera
2020-08-16, 22:27
Medlem
Citat:
Tegnell säger att barn inte sprider viruset till vuxna (hur han nu vet det). Men varför ska då 70+ inte få träffa sina barnbarn? Och hur var det med de barn som bor i hushåll när det också finns riskgrupper, tex fler-generationshushåll? De ska ändå gå till skolan därför att de inte smittar riskgrupper i samma hushåll, men de ska undvika att träffa någon ur riskgruppen om den bor i ett annat hushåll för då kan sådana barn smitta? Varför ställer ingen i media Tegnell mot väggen angående detta?

En annan sak, Sverige ger mer pengar till WHO, men motarbetar samtidigt WHOs kampanj kring munskydd. Varför ska man då ge mer pengar till denna organisation som driver kampanjer tvärtemot Sveriges linje? Varför ställer ingen journalist frågor om detta på någon av presskonferenserna?

Sverige 2020 tillämpar dubbeltänk från 1984, och allmänheten accepterar allt detta som en skock slaktdjur på väg till slakthuset.

Det är minst sagt luddigt.

Jag har fått avrådan att träffa mina syskonbarn av 2 olika läkare då jag tillhör riskgrupp, jag skall också undvika vuxna såklart annat än utomhus på avstånd. Jag är inte 70+ utan närmare medelålders.
Jag är glad att jag själv inte har barn i skolåldern just nu.

Jag tror att frågorna kommer bli allt fler i nästa vecka då skolorna drar igång och i samband med mer trängsel.

Den som lever får se.
Citera
2020-08-16, 22:28
Medlem
Citat:
Vänta lite nu, nu pratar du plötsligt om USA? Om du ska prata om den statistiken får du nog länka en adekvat sådan som vi andra kan granska. Hörsägen är inte min gebit.
Inte mitt heller.

Today, officials at the Washington State Department of Health (DOH) confirmed that, as the Freedom Foundation reported on Monday, the state is counting in its COVID-19 death total the deaths of persons who tested positive for the virus but died from other causes.

In remarks made during a telephonic press briefing, DOH officials even acknowledged knowingly including multiple deaths caused by gunshot wounds in the state’s COVID-19 fatality count.

https://www.freedomfoundation.com/washington/washington-health-officials-gunshot-victims-counted-as-covid-19-deaths/
Citera
2020-08-16, 22:30
Medlem
Citat:
Nej. Dör man i en trafikolycka så får man inte Covid som dödsorsak. Eller om man ramlar från en byggställning, eller om man halkar i badkaret och slår sönder skallen.

Inte så många av de 90 % avlidna som är 70+, som är uppe och klättrar på en byggställning eller är ute i trafiken...
Citera
2020-08-16, 22:32
Avslutad
Citat:

70+ är en riskgrupp som rekommenderas att inte träffa andra än dem de bor med annat än utomhus och på avstånd. I ”andra” ingår även barnbarnen.

Att sju ungar som bor i fler-generationshushåll i en fyra i Rinkeby ska hålla sig hemma för att inte smitta gamla morfar verkar lite svårgenomförbart. Då får man nog hellre försöka hitta något annat åt gamla morfar.
Citera
2020-08-16, 22:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Inte mitt heller.

Today, officials at the Washington State Department of Health (DOH) confirmed that, as the Freedom Foundation reported on Monday, the state is counting in its COVID-19 death total the deaths of persons who tested positive for the virus but died from other causes.

In remarks made during a telephonic press briefing, DOH officials even acknowledged knowingly including multiple deaths caused by gunshot wounds in the state’s COVID-19 fatality count.

https://www.freedomfoundation.com/washington/washington-health-officials-gunshot-victims-counted-as-covid-19-deaths/

En delstat av 50. Hur räknad de övriga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in