Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Kvinnor och barn först, någon som hört det uttrycket. Det finns mycket sanning i det men låt oss ändra det lite. Gravida kvinnor och barn först. Vi män och kvinnor kan dela smällen men låt oss skydda de gravida och barnen.
Jag instämmer. Efter det könskrig kvinnorna har bedrivit under lång tid, så känner jag ingen motivation att ge kvinnor särskilt skydd. Däremot anser jag det vara mycket viktigt att skydda barnen.
Att skydda gravida kvinnor handlar ju om att skydda barnen, och bör därför vara en angelägenhet för båda föräldrarna. Jag protesterar mot uppfattningen att barn i första hand skulle vara en angelägenhet för mödrarna. Fädernas engegemang för barnen behöver stärkas.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Låt alla gravida slippa jobba så de kan vidta försiktighet.
Det låter ju bra. Men hur gör vi med männen som är fäder till fostren? Ska männen arbeta som vanligt? I så fall kommer männen att smittas av sjukdom, och sedan ta med sjukdomen hem till den gravida kvinnan. Då har man inte vunnit någonting på att låta kvinnorna vara hemma.
Är det bättre att satsa på att skydda gravida kvinnor genom att minska smittspridningen i hela samhället?
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Vi kommer att ha en större mängd höggravida i vinter, låt oss skydda dem. Senarelägg skolstarten med två månader och slopa skolplikten. Då kan vi se vad som först sker med barnen i de andra länderna, orättvist mot de dem.
Det är inte alls orättvist mot barn i andra länder. Att Sverige väljer att skydda sina egna barn, leder inte till några försämringar för barn i andra länder.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
De män som ansvarar för våran strategi (för det är män) har glömt den plikt de föddes till. Nämligen att skydda kvinnorna och det liv kvinnorna ger.
Männen har inte glömt sitt ansvar. Männen har medvetet avsagt sig ansvaret, efter att kvinnorna har dragit ut i könskrig.
Du gjorde dig till en del i könskriget, genom att angripa dom ansvariga personernas könstillhörighet, istället för att protestera mot deras handlingar.
Jag anser att Mona Sahlin är en usel politiker. Vad skulle du säga ifall jag, kritiserade Mona Sahlin med argumentet att hon är kvinna? Anser du att det skulle vara hederligare att kritisera Mona Sahlin för hennes politiska gärningar, istället för könstillhörighet?