2020-08-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Och vart kom likgiltighet och irritation in i bilden som du påstår????
Att T var nervös kan du läsa i nästan alla förhör med mamman. Även dom andra anhöriga som va med.

Det står på samma sida i Fup:

"De har även garderober, minst två kanske tre i sovrummet och jag öppnade två vet jag men
jag kan inte säga att om jag öppnade alla. Tishko gick efter hela tiden och pratade om att det inte kändes bra för honom och det var som han liksom ville ha bekräftelse av oss att han inte var skyldig på något sätt kände jag."

Varför ens hålla på med spekulationer runt mamman?

Likgiltig, irriterad, orolig, uttryckte att det inte var så trevligt att de kom hem till han och "snokade" vilket vem som helst kan tycka. Allt kommer från personer som var med L. vid olika tillfällen, Wilmas pappa M. Lindas sambo D. och Wilmas farfar ? om jag minns rätt.
FUP är källan.
Varför speculera överhuvudtaget, över något? T. är dömd till livstid, knappast ändras i HR? Sluta speculera!!! Näää... det gör vi int'
Citera
2020-08-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur vet man att han köpt 2 rullar?
Han sa det. Och man har verifierat det. Står i fupen.
Citera
2020-08-16, 13:10
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Jaadu, lycka till om du vill få någon ordning på den där bilhärvan under måndagen.
Baban säger ju att dom åker ifrån trestads centrum i en röd bil, som isf måste vara focusen.
Samtidigt har ju pappan från dag ett hävdat att han tvärsäkert tar den svarta kugan till jobbet på måndag för han ska byta fjädrar.. av bara farten har han tydligen råkat lackat om den också!
😂 d va rooolit! Sicken soppa! Dom där gubbarna är experter på att få ihop det utan att få ihop det å ingen svensk orkar med detta jidder! Hör så trött åklagaren är på att sära på Lanko, Kurdo bla bla så han t o m pustar i rättssalen!
Citera
2020-08-16, 13:21
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Någon visste, här i tråden, att Saeed hade då även en Audi som han sålde i början av 2020?
Han lånade ut den till en släkting i Göteborg Kusin el dyl.
Fan va trött man blir på alla dessa med kusiner, fruar, olika namn 🤬
Citera
2020-08-16, 14:27
Medlem
Kanske att det har pratats om detta innan..

T hade ett sår på handen en rispa som en av kusinerna säger (Ba*ban)

citat från FUP sidan 647:
Plötsligt frågar hans far. "Hur har du fått det här såret på handen?" Med detsamma tittar jag
och Lan*ko på hans hand. Eftersom jag satt bredvid honom så tittar jag på hans hand och jag
ser en rispa, en skråma på handryggen. När pappan frågar om såret säger Tishko att det var
när han försökte byta lampan hemma hos sig som han fick det.

hoppar man sen till Fup sidan 691..citat:
När Tishko var hos dig med kusinerna, på måndagen. Såg du några skador på Tishko då?
Nej. Dom drack te och åt nötter. Det var helt normalt.

Inga skador? Blåmärken eller sår?
Nej. Jag tror inte det. Nej.

Pappsen verkar lida av nån form av demens?
hur kan man glömma att man sett ett sår, om man tom har frågat om detta..
pappsen verkar verkligen inte vara så himla snäll och perfekt som han vill få folk att tro..
tyvärr lurar han nog alla sina 2-300 kompisar..
Citera
2020-08-16, 14:49
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Och vart kom likgiltighet och irritation in i bilden som du påstår????
Att T var nervös kan du läsa i nästan alla förhör med mamman. Även dom andra anhöriga som va med.

Det står på samma sida i Fup:

"De har även garderober, minst två kanske tre i sovrummet och jag öppnade två vet jag men
jag kan inte säga att om jag öppnade alla. Tishko gick efter hela tiden och pratade om att det inte kändes bra för honom och det var som han liksom ville ha bekräftelse av oss att han inte var skyldig på något sätt kände jag."

Varför ens hålla på med spekulationer runt mamman?
För att flytta skulden från tishko antar jag...som att han skulle betett sig som han gjort hela tiden om han vore oskyldig 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-08-16, 15:09
Medlem
Citat:
Hur träffades W&T?

Enligt Linda via Emelie och sin dåvarande pojkvän Peshtiuan B. kusin till T. (FUP s. 543)

Enligt E. via Alba. (FUP s. 569)

Av förhören med E. får man uppfattningen att hon inte varit egentligen ihop med PB? Hur var det? Spelar väl ingen roll annat än varför neka/förminska om de var ihop då? - eller när exakt?

Systern säger ju i sitt förhör att hon inte känner P så bra. Slutsats att de inte vart ihop.
Citera
2020-08-16, 15:10
Medlem
Citat:
Likgiltig, irriterad, orolig, uttryckte att det inte var så trevligt att de kom hem till han och "snokade" vilket vem som helst kan tycka. Allt kommer från personer som var med L. vid olika tillfällen, Wilmas pappa M. Lindas sambo D. och Wilmas farfar ? om jag minns rätt.
FUP är källan.
Varför speculera överhuvudtaget, över något? T. är dömd till livstid, knappast ändras i HR? Sluta speculera!!! Näää... det gör vi int'

Men backa lite nu.
Du skrev igår:

"Lätt för henne och säga det nu efteråt när hon vet vad som fanns i garderoben. Men i fupen sa hon att när hon kollade i sovrummet under sängen etc. gick T och satte sig på soffan i vardagsrummet och höll på med sin mobil, typ visade likgiltighet och irritation"

Jag ifrågasatte ditt uttalande.
Man måste kunna fråga om källan till påståenden, annars skapas skit som inte stämmer.

Du sa att hon sagt något som hon inte hade gjort i det sammanhanget (ovan)
När jag frågade om källa hittade du inte det exakta du påstått och sa att du inte hade tid att leta mer i Fup:en.
Och nu ändrar du innehållet i ditt påstående så det låter som något helt annat.

DET är för mig viktigt att man inte skapar egna saker om vad som sagts och när av föräldern/föräldrarna. Det är bara att försöka sätta sig in i situationen själv. Det går knappast att tänka sig in i situationen dom gått/går igenom.

Om du nu funderar på varför vi spekulerar över något eftersom T är dömd till livstid så kan jag påminna dig om att kroppen inte hittats. Vissa tycker det är viktigt att försöka få svar.

Men vad gör du själv i tråden om du tycker så undrar jag?
Citera
2020-08-16, 16:16
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
som jag och hundra till sagt 1000 ggr... man kan inte utvisa en svensk medborgare... vilket Slisko vart rätt länge .. tror det va sedan 2014.. så det är inte direkt konstigt att det inte är med i yrkande på straffet...

Inte konstigt men komplet vansinnigt ja

Noget helt andet er, at et statsborgerskab som bliver tildelt administrativt, og nærmest pr automatik, selvklart kan og bør återkaldes når den politiske vilje til dette er til stede!
Citera
2020-08-16, 17:41
Medlem
[quote=MarreA|72610159]
Citat:
Men backa lite nu.
Du skrev igår:

"Lätt för henne och säga det nu efteråt när hon vet vad som fanns i garderoben. Men i fupen sa hon att när hon kollade i sovrummet under sängen etc. gick T och satte sig på soffan i vardagsrummet och höll på med sin mobil, typ visade likgiltighet och irritation"

Jag ifrågasatte ditt uttalande.
Man måste kunna fråga om källan till påståenden, annars skapas skit som inte stämmer.

Du sa att hon sagt något som hon inte hade gjort i det sammanhanget (ovan)
När jag frågade om källa hittade du inte det exakta du påstått och sa att du inte hade tid att leta mer i Fup:en.
Och nu ändrar du innehållet i ditt påstående så det låter som något helt annat.

DET är för mig viktigt att man inte skapar egna saker om vad som sagts och när av föräldern/föräldrarna. Det är bara att försöka sätta sig in i situationen själv. Det går knappast att tänka sig in i situationen dom gått/går igenom.

Om du nu funderar på varför vi spekulerar över något eftersom T är dömd till livstid så kan jag påminna dig om att kroppen inte hittats. Vissa tycker det är viktigt att försöka få svar.

Men vad gör du själv i tråden om du tycker så undrar jag?

Viktigt också att du läser det som står skrivet! Inte stoppar in egna tolkningar ifrån mellan raderna utan att tala om det. Jag skrev från början... "....typ, ...." vilket menar att jag inte citerade något ordagrant.

Jag spekulerar, funderar över egendomliga, för mig egendomliga saker i fallet, så som någon, vem som helst annan här.
Ja, - hela sista stycket du skrivit gäller mig med dvs. håller med!
Citera
2020-08-16, 18:02
Medlem
Edit

Citat:

Viktigt också att du läser det som står skrivet! Inte stoppar in egna tolkningar ifrån mellan raderna utan att tala om det. Jag skrev från början... "....typ, ...." vilket menar att jag inte citerade något ordagrant.

Jag spekulerar, funderar över egendomliga, för mig egendomliga saker i fallet, så som någon, vem som helst annan här.
Ja, - hela sista stycket du skrivit gäller mig med dvs. håller med!

Anledningen till att jag reagerar är att såna "typ" grejer blir senare i tråden en trådsanning, och det leder ingen vart alls.
Jag såg att du skrev typ, men det finns säkert många som läser snabbt och inte är lika insatt i fallet och snappar upp det vi skriver som källor och underlag.
Det blir knepigt längre fram i tråden om vi ska kunna spekulera runt saker som faktiskt ägt rum.

Jag tycker det är oerhört bra med så många engagerade och som vill spekulera. Det finns fall som kommit framåt i utredningar p.g.a Flashback. Allmänheten är viktig.
Senast redigerad av MarreA 2020-08-16 kl. 18:05. Anledning: Edit
Citera
2020-08-16, 18:06
Medlem
Citat:
Anledningen till att jag reagerar är att såna "typ" grejer blir senare i tråden en trådsanning, och det leder ingen vart alls.
Jag såg att du skrev typ, men det finns säkert många som läser snabbt och inte är lika insatt i fallet och snappar upp det vi skriver som källor och underlag.
Det blir knepigt längre fram i tråden om vi ska kunna spekulera runt saker som faktiskt ägt rum.

Jag tycker det är oerhört bra med så många engagerade och som vill spekulera. Det finns fall som kommit framåt i utredningar p.g.a Flashback. Allmänheten är viktig.

Tack, säger intet emot! Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in