2020-08-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur vet man hur mycket tape och al. Folie som har gått åt?
Själva mängden som skrivits ut är väl bara hur många lager det var? Nu var det ett Tag sen jag läste fupen någon annan som kommer ihåg om det stod mer?
Citera
2020-08-16, 09:10
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Jag lyssnade på förhöret med Baban idag, försökte få nån ordning på vem som körde vilken bil under måndagseftermiddagen, men allt blev bara ännu rörigare.
https://www.youtube.com/watch?v=t-7nQj5LTog
Jag har hela tiden trott att kusinerna åkte till Uddevalla för att lämna in den trasiga bilen, men helt plötsligt säger han dom var där för att hämta bilen. (ca 19 minuter in i klippet)
Åklagaren låter lite uppgiven.. och nästan lite full i skratt.
Dom åkte till Trestad först t pappans jobb som sa att dom skulle köra hem till honom. Dom ringer T, han går ned och möter upp utanför på baksidan av huset, tar en cigg, åker t Mc Donald m bilen (trasigt avgasrör) käkar sedan till pappans hem.
Lämnar bilen där och åker hem i den röda Forden.
Citera
2020-08-16, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Nä, jag tror inte heller på det där.
Ville han lägga ut ett spår om att W hade lämnat lägenhet och satt på ett tåg söderut så borde han väl A lagt kvar sin egen mobiltelefon hemma i lägenheten och B tagit med W mobiltelefon på tåget.
Nu blev det tvärtom.
Knasigt så det förslår, men fullt logiskt och mänskligt med tanke på att han nyss har dödat sin flickvän.
Det kanske t.o.m var så att han tänkte fly? Lämna allt och dra, men när han kom till Ljungsskile så insåg han att han inte kommer undan det här, och då istället vänder åter mot Uddevalla.

har du någon bra förklaring till varför han väljer att gå hem då? var han för snål att köpa en ny biljett hem? om han inte ville förvilla kunde han ju använda hennes kort igen..dessutom säger en av hans kompisar att han visste hur man skulle förvilla poliser eller iaf trodde sig veta.. näe jag tror verkligen inte att han åkte bara för att komma iväg en stund... han hade kunnat ta tåg hem.. han hade kunnat ringa någon som hämtar han väljer att gå.. jag tror inte en sekund på att han trodde att han skulle bli misstänkt ens om han fick polis att tro hon dragit till gbg.. missen med telefonen är ju jobbig för honom..
dels sin egna men även hennes.. men det är vad jag tror..
Citera
2020-08-16, 09:49
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Dom åkte till Trestad först t pappans jobb som sa att dom skulle köra hem till honom. Dom ringer T, han går ned och möter upp utanför på baksidan av huset, tar en cigg, åker t Mc Donald m bilen (trasigt avgasrör) käkar sedan till pappans hem.
Lämnar bilen där och åker hem i den röda Forden.
Lyssnade precis på Baban förhör säger ngt konstigt 7 min in...i Trestad vi fick ta T pappas bil för Lankos bil är hemma hos honom??? Så dom lämnade bilen på Trestad tog Saeds bil, åker t T, Mc Donald och hem t Saed. Där står då Lankos bil...där måste han mena lånebilen... hur kom Saed hem då om dom fick låna pappans bil från Trestad? Skjuts? Tog en annan bil fr jobbet? Hemma står den röda Forden. Ok Lankos bil är lämnad 18:e på Trestad. Vad använde Saed för bil TILL jobbet den 18:e? Dom har Ford Fugan fruns + röda forden. Hur hänger detta ihop?
Citera
2020-08-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Källa på vart hon sagt att T satte sig i soffan och visade likgiltighet och irritation??

Källa:
Förhör FUP sidan 564:
"Jag tittade aldrig bakom eller under soffan som Tishko satte sig i och det ångrar jag nu i efterhand"

Står på sidan 544, att T var "närvös" uppe på vinden. !?
"När vi var uppe på vinden upplevde jag att Tishko blev nervös. Han ville inte släppa oss ur sikte"

Övrigt förhören med Linda FUP sidorna 532-567.

(Började läsa om igen fupen och somnade tyvärr, nu har jag inte tid att leta mer....)
Citera
2020-08-16, 10:58
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Lyssnade precis på Baban förhör säger ngt konstigt 7 min in...i Trestad vi fick ta T pappas bil för Lankos bil är hemma hos honom??? Så dom lämnade bilen på Trestad tog Saeds bil, åker t T, Mc Donald och hem t Saed. Där står då Lankos bil...där måste han mena lånebilen... hur kom Saed hem då om dom fick låna pappans bil från Trestad? Skjuts? Tog en annan bil fr jobbet? Hemma står den röda Forden. Ok Lankos bil är lämnad 18:e på Trestad. Vad använde Saed för bil TILL jobbet den 18:e? Dom har Ford Fugan fruns + röda forden. Hur hänger detta ihop?
Jaadu, lycka till om du vill få någon ordning på den där bilhärvan under måndagen.
Baban säger ju att dom åker ifrån trestads centrum i en röd bil, som isf måste vara focusen.
Samtidigt har ju pappan från dag ett hävdat att han tvärsäkert tar den svarta kugan till jobbet på måndag för han ska byta fjädrar.. av bara farten har han tydligen råkat lackat om den också!
Citera
2020-08-16, 10:58
Medlem
Citat:

Någon visste, här i tråden, att Saeed hade då även en Audi som han sålde i början av 2020?
Citera
2020-08-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur vet man hur mycket tape och al. Folie som har gått åt?
Man vet att han köpt två rullar, man vet längden på dessa och man vet vad som finns kvar. Svårare matematik än så är det inte.
Citera
2020-08-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
har du någon bra förklaring till varför han väljer att gå hem då? var han för snål att köpa en ny biljett hem? om han inte ville förvilla kunde han ju använda hennes kort igen..dessutom säger en av hans kompisar att han visste hur man skulle förvilla poliser eller iaf trodde sig veta.. näe jag tror verkligen inte att han åkte bara för att komma iväg en stund... han hade kunnat ta tåg hem.. han hade kunnat ringa någon som hämtar han väljer att gå.. jag tror inte en sekund på att han trodde att han skulle bli misstänkt ens om han fick polis att tro hon dragit till gbg.. missen med telefonen är ju jobbig för honom..
dels sin egna men även hennes.. men det är vad jag tror..
Helt rätt
Citera
2020-08-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man vet att han köpt två rullar, man vet längden på dessa och man vet vad som finns kvar. Svårare matematik än så är det inte.
Hur vet man att han köpt 2 rullar?
Citera
2020-08-16, 12:16
Medlem
Hur träffades W&T?

Enligt Linda via Emelie och sin dåvarande pojkvän Peshtiuan B. kusin till T. (FUP s. 543)

Enligt E. via Alba. (FUP s. 569)

Av förhören med E. får man uppfattningen att hon inte varit egentligen ihop med PB? Hur var det? Spelar väl ingen roll annat än varför neka/förminska om de var ihop då? - eller när exakt?
Citera
2020-08-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Källa:
Förhör FUP sidan 564:
"Jag tittade aldrig bakom eller under soffan som Tishko satte sig i och det ångrar jag nu i efterhand"

Står på sidan 544, att T var "närvös" uppe på vinden. !?
"När vi var uppe på vinden upplevde jag att Tishko blev nervös. Han ville inte släppa oss ur sikte"

Övrigt förhören med Linda FUP sidorna 532-567.

(Började läsa om igen fupen och somnade tyvärr, nu har jag inte tid att leta mer....)

Och vart kom likgiltighet och irritation in i bilden som du påstår????
Att T var nervös kan du läsa i nästan alla förhör med mamman. Även dom andra anhöriga som va med.

Det står på samma sida i Fup:

"De har även garderober, minst två kanske tre i sovrummet och jag öppnade två vet jag men
jag kan inte säga att om jag öppnade alla. Tishko gick efter hela tiden och pratade om att det inte kändes bra för honom och det var som han liksom ville ha bekräftelse av oss att han inte var skyldig på något sätt kände jag."

Varför ens hålla på med spekulationer runt mamman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in