Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.natt
Ja det går ju inte att skylla alla runtom sig för sitt knarkande. Och de hade förmodligen inte tyckt det var jobbigt med soc och Melinda om de hade tagit hand om Esmeralda på ett bra sätt. Men nu var det ju jobbigt för de var tvugna att göra Esmeralda trygg inför varje besök med soc. Vad gjorde de annars med henne? Det var jobbigt för att de var tvugna att gömma blåmärken och säga till Esmeralda vad hon ska säga och vad hon ska göra inför varje besök. Melinda var jobbig för hon hade direkt att Esmeralda inte mådde bra. Så henne måste de hålla Esmeralda ifrån. Även ifrån Patriks ex, som verkar ha varit den enda som reagerade i deras omgivning. Varför ville de inte att Esmeralda skulle träffa henne? Det var ju i november redan som "skatan" inte fick träffa Esmeralda. Berättade Esmeralda saker för henne eller hade hon redan då blivit så slagen att det syndes tydligt?
Jag vet inte när Melinda var utanför deras lägenhet men jag hade gjort samma sak om min älskade skatt var tvungen att bo hos 2 pundare. Och nu i efterhand hade hon ju rätt angående sin intuition att allt inte var 100.
Tycker det e så sorgligt när Melinda berättar att Esmeralda var rädd för att gå till föräldrarna, till slut vågade hon inte gå utanför dörren. Lilla älsklingen kämpade för att inte få komma till dem som misshandlade henne och till slut dödade henne. Nästan som att hon visste vad som väntade. Hon hade inget val och slängdes in i ett hemskt fängelse för att slutligen bli dödad💔
Citat:
Ursprungligen postat av
Mrs.natt
Jag hoppas iaf att det var så att hon fick mat. Och jag håller med dig. Esmeralda var väldigt trygg i sig själv och vågade stå för vad hon ville. Detta gillade inte dessa narkomaner. De försökte bryta ned henne. Och nu tycker Rebecka att det är så jobbigt för henne att sita i häktet i 5 månader. Ja du Rebecka, Esmeralda satt i ett fängelse där hon blev torterad i 10 månader. Du har absolut ingen rätt att klaga
Det är fallet kryper så nära inpå hjärtat på en. Man ser den här friska ungen framför signifikant fosterhemmet och tanken på att hon fått sova där i avskildhet väcker så lätt tankar.
Vi vet ju inte hur illa det var hemma hos dom, de valde ju att leva väldigt isolerat med minimal insyn. Men de få inblikar som finns talar ju om oro tillexempel Andra Rebecka som blir avstängd från att se när hon försöker förmedla sin oro.
Att tänka på hur detta lilla barn behandlades och hur hon var maktlösheten inför att förändra sin situation. Och att sedan se en likgiltig Rebecka som helt känslolöst rycker på axlarna och hävdar att hon inte minns. När hon sedan skyller allt på alla andra, väcker det avsky och förakt i mig. Att allt är alla andras fel är en metod man kan se att Rebecka använt sedan förvaltningsrätts förhandlingarna om LVUet s som är starten i denna härva.
Fan vad skillad hon måste vara, hon lyckas få LVUet upphävt på förnekelse och att lägga skulden för sin situation på någon annan. Hon minns inte varför Esmeralda föddes med abstinens, polisen ljuger om att hon hade fentanylplåster. Hon fixar inte jobbet för att de inte håller vad de lovat, hon lämnar inte urinprover för att någon på soc någongång sagt att hon inte behövde. Hon måste gå till psyikiatrin för att soc tog hennes barn. Att hon själv lämnar Esmeralda på BB och åker till Dalarna och knarkar har inget med saken att göra. Att hon skyller på att hon fick välja på Amos och Esmeralda finns ju ingen saninnighalt i. Och alla verkar gå på henne, och låter henne hålla på.
Jag skiter i juridiken, i känslan tycker jag ändå att hon skulle få spöstraff och skamstock. Men din idé var oxå bra, mina straff får vänta, först ska hon sitta 10 månader i ett kalt rum där dagens höjdpunkt är att någon kastar in ett par liter vatten och 6 digestivekex om dagen.