2020-08-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anamnemesis
Bytte till deras 2.0-SIM under tvång då mitt gamla slutade fungera. Nu fungerar varken internet eller tiden/datum (android), och jag kan fan inte ens ändra datum/tid då jag inte tycks ha inställningar för det (går till klockan, verkar bara gå att ändra via nätverksanslutning vilken jag då saknar).

Blir så jävla trött på dem. Någon som haft eller har samma problem och lyckats lösa det? Redan försökt med allt som tipsas om i videoklippen här: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/...ch-MMS-Samsung

Hatar Vimla, men har knappt ork att palla byta operatör. Horungar.

SMS fungerar inte heller, inte provat ringa än.

Trodde jag hade fel på telefonen
Hade garanti kvar och gick till Webbhallen
Efter mycket om och men lade killen där in inställningar manuellt - det nya simkortet var problematiskt och trots manuellt inmatning av Vimlas inställningar funkade det aldrig fullt ut efter det. Samtal som inte kom fram till mig bland annat, tidigare funkade inte mycket. Men det står på deras hemsida hur inställningarna ska se ut, tycker ändå det är oacceptabelt. Bytte operatör, aldrig mer Vimla
Citera
2020-08-01, 14:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har inte orkat byta då jag bor lite off och mest hållit mig hemma p.g.a. varande i riskgrupp och inte haft något större behov men det börjar vara dags nu.
Har du kollat så att du har rätt inställningar för data och MMS för din mobil? https://forumet.vimla.se/instaellnin...urf-och-mms-53
Du skriver att du bor off, menar du på landet där det kan vara sämre täckning? Det står några saker som man kan testa
Själv har jag inte haft några större problem med Vimla efter att jag la in rätt inställningar för min Xiaomi.
Citera
2020-08-01, 14:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du kollat så att du har rätt inställningar för data och MMS för din mobil? https://forumet.vimla.se/instaellnin...urf-och-mms-53
Du skriver att du bor off, menar du på landet där det kan vara sämre täckning? Det står några saker som man kan testa
Själv har jag inte haft några större problem med Vimla efter att jag la in rätt inställningar för min Xiaomi.
Tack för tips, har en realme och bor inte så off, har full täckning på 4G och hade inga problem före byte av SIM i juni. Har provat allt tror jag och även en annan mobil, Huawei och samma problem. Blir nog byte av abb då Vimla behöver minst en vecka för att svara och orkar inte längre.
Citera
2020-08-01, 14:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tack för tips, har en realme och bor inte så off, har full täckning på 4G och hade inga problem före byte av SIM i juni. Har provat allt tror jag och även en annan mobil, Huawei och samma problem. Blir nog byte av abb då Vimla behöver minst en vecka för att svara och orkar inte längre.
Förstår, fick själv ändra när Vimla 2.0 infördes med nytt SIM ...Det är viktigt att du raderar gamla profiler för surf och MMS i inställningarna om du har kvar det?
På Realme skall du ha inställningarna som står här: https://forumet.vimla.se/instaellnin...vimla-2-0-8306
Citera
2020-08-16, 12:22
Medlem
Googlas avatar
Har inte haft några problem alls med Vimla. Supporten når man via chatten enklast också
Citera
2020-09-27, 08:38
Medlem
elbels avatar
Är det bara vimla av de svenska operatörerna som har reflänkar?

Vf är denna tråden död (FB) Vimla - Telenors svar på hallon och Comviq (INGA REFLÄNKAR)
Citera
2020-09-27, 18:31
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Är det bara vimla av de svenska operatörerna som har reflänkar?

Vf är denna tråden död (FB) Vimla - Telenors svar på hallon och Comviq (INGA REFLÄNKAR)

Även Telia har referenslänkar på sin Fello-abonnemang.

Jag kan tänka mig att tråden du hänvisar till har dött pga att det inte har blivit några förbättringar och alla seriösa tidigare kunder har bytt bort Telenors pinsamma Vimla.
Citera
2021-01-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Kontakta deras utsökta 24/7.

Eller just det.
De har väl ingen support värd namnet har jag jag för mig.
HURFAN kan detr vara utsökt 24/7 om man inte kan kontakta dom ??????
Man måste ha abonemang om man vil fråga om KOSTNAD FÖR DETA SKIT ABONEMANG
HATAR alla Jävla skitiga jävla idioter som slusar runt en på Hemsidorna utan att saäga SKIT
Borde vara förbjudet att skappa skit som det
Citera
2021-01-26, 09:50
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcPower
HURFAN kan detr vara utsökt 24/7 om man inte kan kontakta dom ??????
Man måste ha abonemang om man vil fråga om KOSTNAD FÖR DETA SKIT ABONEMANG
HATAR alla Jävla skitiga jävla idioter som slusar runt en på Hemsidorna utan att saäga SKIT
Borde vara förbjudet att skappa skit som det
Jag gissar på att det var så kallad sarkasm från hans sida.

Byt. Abonnemang. Eller kontakta deras support vilket logiskt bör gå under arbetstid.
Citera
2021-01-26, 16:39
Medlem
atjautigss avatar
Har Telenor kvar några Vimla-kunder? Verkar konstigt. Alla borde väl ha lämnat det sjunkande skeppet vid det här laget.
Citera
2021-01-26, 17:12
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Har Telenor kvar några Vimla-kunder? Verkar konstigt. Alla borde väl ha lämnat det sjunkande skeppet vid det här laget.
Har mitt mobil gött utan anmärkningar och funkar fint Bra pris till senior +55
Citera
2021-01-26, 17:27
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-tälje
Har mitt mobil gött utan anmärkningar och funkar fint Bra pris till senior +55

Då är du bara att gratulera!

Vi hade 4 abonnemang i familjen. Inget av dem fungerade så bra att man kunde lita på dem. Nu har vi alla Fello, som fungerat till 100% sedan start. Att Fello dessutom har en telefonkundtjänst bemannad med kunnig och intelligen personal, gör ju inte saken sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in