2020-08-15, 08:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hur fick du fram 1500m till pappan???

Uttran till Hallunda är det 7-8km

Missade lite.
1500 m är till Lagfartsvägen, Norsborg, där moder och styvfar bor.
Glömde ta med möjligheten att hon bodde ensam där.
Vi vet inte ens var flickan bodde när alla var hemma.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-08-15 kl. 09:00.
Citera
2020-08-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Mordet på Adriana är snart ett cold case. De första 48 timmarna i en utredning är avgörande. Hittar man ingenting då, hamnar man ofta i långa utredningar som läggs ned snarare förr än senare, speciellt när man bor i en stad med nya skjutningar varje vecka.

Eller tills någon som vet något riskerar att åka dit för något annat skit och försöker kapitalisera på den information man har.
Citera
2020-08-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liteanonym1337
Eller tills någon som vet något riskerar att åka dit för något annat skit och försöker kapitalisera på den information man har.

Jo, men tjallarens ord ska sättas ihop med tekniska bevis, andra vittnesmål osv. Krävs komplex apparat för att fälla någon...

Att polisen syr ihop allt i höst eller nästa år, det känns helt osannolikt. Fallet är redan kallt.

Människorna som skjuter på detta sätt har ju inga strukturerade liv heller. Lycka till med att analysera 30 arbetslösa knarklangare och utpressare...

Den som dödade Adriana har väl droghistorik åxo, och det har 95% av de gängkriminella.

De här idioterna är pårökta, koksade, bensade och allmänt dumma i huvudet. Det måste vara ett helvete att förhöra och sortera idioter som inte ens har koll på sina egna liv.

Adriana blev ett offer för den oorganiserade brottsligheten och ett miffo som inte ens kan skjuta.

Frågan är: kan dessa individer någonting, förutom att parasitera och knarka?
Senast redigerad av Eremona2.0 2020-08-15 kl. 10:00.
Citera
2020-08-15, 13:27
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De här idioterna är pårökta, koksade, bensade och allmänt dumma i huvudet. Det måste vara ett helvete att förhöra och sortera idioter som inte ens har koll på sina egna liv.

Adriana blev ett offer för den oorganiserade brottsligheten och ett miffo som inte ens kan skjuta.

Frågan är: kan dessa individer någonting, förutom att parasitera och knarka?

De skulle kanske kunna jobba som städare till exempel eller på en pizzeria eller ett kebabställe, men då åker man inte Audi eller BMW och har inte tjocka sedelbuntar i fickan, de snygga brudarna på orten tappar intresset då de inte kan få fina presenter mm mm. De stannar nog i yrket de har valt även om man inte blir mycket äldre än 25 eftersom de är ju soldater i ett pågående krig. Vilket är skrämmande, men även som om man levde i en spännande film. Som 'The Wire', fast 24/7.
Citera
2020-08-15, 14:16
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
De skulle kanske kunna jobba som städare till exempel eller på en pizzeria eller ett kebabställe, men då åker man inte Audi eller BMW och har inte tjocka sedelbuntar i fickan, de snygga brudarna på orten tappar intresset då de inte kan få fina presenter mm mm. De stannar nog i yrket de har valt även om man inte blir mycket äldre än 25 eftersom de är ju soldater i ett pågående krig. Vilket är skrämmande, men även som om man levde i en spännande film. Som 'The Wire', fast 24/7.

Fast nu åker inte dom flesta förortspundare audi iaf. Dom flesta är ju bara några wannabees som skulle göra allt för att vissa upp sig, tom skjuta sin egen morsa för en kebabrulle eller för att få "respekt".

Men som sagt, hade dom slutat punda och hålla på med skit så hade dom säkert kunnat få ett skitjobb till att börja med (och vad är det för fel på att putsa fönster eller diska på en pizzeria?- finns massvis med ungdomar utanför förorterna som tjänar sina första pengar på just "skitjobb").
Citera
2020-08-15, 15:47
Medlem
Citat:

Ja, den där krigarmentaliteten sitter djupt.

Inte ens ett mördat barn påverkar den.

I modern tid har svensk brottslighet aldrig sett ut som idag. När jag växte upp var det tyst minut i skolan, pga ett enda knivmord.

Nu rycker politiker på axlarna åt en ihjälskjuten tolvåring.

Djup fattigdom, utanförskap och misär har alltid funnits, så sociologiska förklaringar duger inte.

Utanförskap och fattigdom skapar inte automatiskt barnamördare och anarki.

Sanningen om tolvåringen och hennes mördare verkar vara omöjlig för de flesta att greppa.

Det handlar om invandrarproblem i första hand.
Våga ta in detta, så blir verkligheten enklare.

Ingen politiker kommer att säga det.
Citera
2020-08-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Munshun
Fast nu åker inte dom flesta förortspundare audi iaf. Dom flesta är ju bara några wannabees som skulle göra allt för att vissa upp sig, tom skjuta sin egen morsa för en kebabrulle eller för att få "respekt".

Men som sagt, hade dom slutat punda och hålla på med skit så hade dom säkert kunnat få ett skitjobb till att börja med (och vad är det för fel på att putsa fönster eller diska på en pizzeria?- finns massvis med ungdomar utanför förorterna som tjänar sina första pengar på just "skitjobb").

De flesta som faller igenom blir ju inte torpeder och langare. Sk skitjobb har jag själv tagit, när livet och ekonomin kraschade.

Enkla jobb, förnedring och betalplan var mitt liv. Man biter ihop. Jag har levt i ung tio år på existensminimum, av flera skäl. Minns inte att jag övervägde att låta någon dö pga mitt misslyckande + otur.

Vi får alla bära våra val, och att behandla livsfarliga invandrare som tioåringar utan ansvar, det är faktiskt rasistiskt. Respektlöst.

Flera människor bär ansvar för Adrianas död och alla är antagligen invandrare eller andragenerationare. Mkt lätt att gissa.

Ingen sociolog i världen ruckar på deras ansvar. Det är inte mitt, ditt, Löfvens eller någon annan laglydig persons fel.

Mycket kan man diskutera, men en mördare som tar ett barns liv, har inget att diskutera.

Ansvaret går aldrig att fly.
Citera
2020-08-15, 23:18
Medlem
Det här highlightar ju verkligen hur komplett värdelös svensk polis är. Inte ett skit händer när det rör sig om skjutningar och gängrelaterade mord. De har fan inte löst ett enda fall där oskyldiga mördats. Hangranaten i Vårby? Mamman med spädbarnet? 12-åringen?

Polisen är skit. Lata jävla inkompetenta åsnor som står på knä och suger sossepolitikernas kukar.
Citera
2020-08-16, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Det här highlightar ju verkligen hur komplett värdelös svensk polis är. Inte ett skit händer när det rör sig om skjutningar och gängrelaterade mord. De har fan inte löst ett enda fall där oskyldiga mördats. Hangranaten i Vårby? Mamman med spädbarnet? 12-åringen?

Polisen är skit. Lata jävla inkompetenta åsnor som står på knä och suger sossepolitikernas kukar.

Adrianas mördare kommer nog inte att hittas och fällas, och polisen står ofta handfallen, det är sant.

Men skit är inte polisen. Mot den gigantiska Omerta-kulturen är det svårt att slåss.

Inte ens ett barn får Adidasbrorsorna att tjalla.

Och polisen är dessutom i numerärt underläge. Fruktansvärt. 20 000 poliser mot tiotusentals kriminella och hundratusentals vapen....

Inte lätt.
Citera
2020-08-16, 08:37
Medlem
Citat:
De flesta som faller igenom blir ju inte torpeder och langare. Sk skitjobb har jag själv tagit, när livet och ekonomin kraschade.

Enkla jobb, förnedring och betalplan var mitt liv. Man biter ihop. Jag har levt i ung tio år på existensminimum, av flera skäl. Minns inte att jag övervägde att låta någon dö pga mitt misslyckande + otur.

Vi får alla bära våra val, och att behandla livsfarliga invandrare som tioåringar utan ansvar, det är faktiskt rasistiskt. Respektlöst.

Flera människor bär ansvar för Adrianas död och alla är antagligen invandrare eller andragenerationare. Mkt lätt att gissa.

Ingen sociolog i världen ruckar på deras ansvar. Det är inte mitt, ditt, Löfvens eller någon annan laglydig persons fel.

Mycket kan man diskutera, men en mördare som tar ett barns liv, har inget att diskutera.

Ansvaret går aldrig att fly.

Ansvaret ligger på föräldrarna som ska uppfostra sina barn.
Det går inte att frånsäga sig. Man skaffar inte fler barn än vad man har möjlighet att försörja, får plats med i bostaden, kan hålla koll på mm. Som förälder till en 12-åring har man koll på att denna inte smyger ut mitt i natten.

Ska vi komma tillrätta med allt elände så tror jag att barnen ska veta att även föräldrarna/syskon råkar illa ut pga deras dåliga val, i värsta fall utvisning av samtliga (antar att det enda dessa barn har respekt för är just föräldrarna).

De flesta av oss har haft det fattigt under livets gång men sällan eller aldrig får det konsekvenser som vi nu ser prov på gång på gång. Man får göra det bästa av en dålig situation och kämpa på... det är själva livet.
Citera
2020-08-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

De flesta av oss har haft det fattigt under livets gång men sällan eller aldrig får det konsekvenser som vi nu ser prov på gång på gång. Man får göra det bästa av en dålig situation och kämpa på... det är själva livet.

Det är livet, ja. Man tar ansvar, kämpar och beter sig respektfullt, även om livet ger en skit och otur.

De människor som hade ihjäl Adriana och de som skyddar hennes mördare, de har valt en annan väg, helt medvetet.

Taskig barndom och fattigdom får aldrig vara mördares ursäkter. Det finns inga ursäkter.

Tycker man att parra är viktigare än barns liv, formas verkligheten på ett tydligt sätt.

Hur många rapplåtar tillägnas Adriana i framtiden? Exakt noll tror jag.

Hur många raplåtar skrivs till de oskyldiga som dödas? Exakt noll tror jag.

Hur många raplåtar tackar Sverige för att alla oduglingar fått komma hit och svina?

Exakt noll.
Senast redigerad av Eremona2.0 2020-08-16 kl. 09:02.
Citera
2020-08-16, 09:00
Medlem
Citat:
Det är livet, ja. Man tar ansvar, kämpar och beter sig respektfullt, även om livet ger en skit och otur.

De människor som hade ihjäl Adriana och de som skyddar hennes mördare, de har valt en annan väg, helt medvetet.

Taskig barndom och fattigdom får aldrig vara mördares ursäkter. Det finns inga ursäkter.

Tycker man att parra är viktigare än barns liv, formas verkligheten på ett tydligt sätt.

Hur många rapplåtar tillägnas Adriana i framtiden?

Hur många raplåtar skrivs till de oskyldiga som dödas?

Vad betyder "parra"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in