2020-08-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krosenrot
Er det noe som vet hvor i huset sprox sporene ble funnet? Hvis det er i yttergangen kan de kanskje stamme fra noen som har plukket opp et lik som lå klart i gangen?
Jeg er usikker, men jeg har tolket det slik at sprox-sporene ble funnet i entreen ved hovedinngangen, ettersom slepesporene og gjestetoalettet er noen få meter innenfor hovedinngangen.

(29.05.2020)Ifølge politiet viser avtrykkene spor inn og ut av huset.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOX07B/fant-ni-avtrykk-fra-den-mystiske-sprox-skoen

(10.01.2020)Et av de viktigste sporene i boligen, er avtrykket fra en sko av merket Sprox, som det har blitt tråkket rundt flere steder i huset.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4qKan9/jakter-flere-gjerningspersoner-vi-vil-laste-opp-en-video-av-hennes-siste-minutter
Citera
2020-08-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Her har du feil. Media kan ikke skrive om dette. Ennå.
Nei, media har ikke skrevet om dette. Har du registrert at media har spurt om dette? Vi vet hva svaret fra politiet ville ha vært, men har noen spurt?
Citera
2020-08-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Nei, media har ikke skrevet om dette. Har du registrert at media har spurt om dette? Vi vet hva svaret fra politiet ville ha vært, men har noen spurt?

Jeg tror media sitter på veldig mye som de gjerne vil skrive om. Men de må vente. Den verste lekkasjen sto TT for. Brevet fra D2.
Citera
2020-08-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Interessant. Hva skjedde med turen?
Jeg vet ikke. Bryllupsdagen var den 25.10. En drøy uke etter dette, betyr vel litt mer enn 7 dager etter den 25.10. Forsvinningsdagen var 6 dager etter den 25.10. Så for meg høres det ut som at ekteparet ikke rakk å reise på den turen sammen.

Jeg vet ikke om bryllupsdagen ble feiret på selve bryllupsdagen den 25.10. eller noen dager senere.

Planer om hyttetur OG utenlandsreise i samme tidsperiode kan vel ikke stemme. En drøy uke kan vel kanskje bety alt mellom 1 og 2 uker, og kanskje avreisetidspunktet for utenlandsreisen var planlagt på en dato som var i begynnelsen av november etter noen dager på hyttetur?
Citera
2020-08-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Advokat SH kommer med en ny opplysning til TV2 i dag i sitt forsvar av TH.

Forsvareren sier at TH og AEH både feiret bryllupsdag og hadde planlagt en utenlandsferie 1 uke senere for å markere dagen. Men hvordan stemmer dette i forhold til den planlagte hytteturen..
?

Og hvordan stemmer dette i forhold til SMS-meldinger fra AEH og samtaler med venninner?

Bryllupsdagen var 25. oktober. Men en uke senere kommer vi til forsvinningsdagen, d.v.s. den dagen TH har forklart at de hadde planlagt en hyttetur - og ikke en utenlandstur.

En hyttetur som ble avlyst i en SMS fra mobilen til AEH bare få minutter etter at TH skal ha dratt på jobb den 31. oktober.

Hadde de planlagt en hyttetur eller utenlandstur på samme dato, d.v.s. rundt forsvinningsdagen?

TH hevder begge deler i sine forklaringer:

- Hytteturen brukes som begrunnelse for hans unormalt mange oppringninger på forsvinningsdagen.
- Utenlandsturen brukes som bevis på at de feiret og markerte bryllupsdagen.

Men SMS-meldinger fra AEH tilbakeviser begge deler:

- Hytteturen var avlyst eller utsatt.
- Det var ingen oppmerksomhet eller markering av bryllupsdagen.

Det begynner å bli en lang liste med avvik.
Men det har kanskje naturlige forklaringer?

Uthevet med understrek:
Jeg har tenkt på dette. Men det står "en drøy uke senere", noe som kan bety alt mellom 1 og 2 uker. Se fetad i sitat av mitt innlegg under:

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Bryllupsdagen var den 25.10. En drøy uke etter dette, betyr vel litt mer enn 7 dager etter den 25.10. Forsvinningsdagen var 6 dager etter den 25.10. Så for meg høres det ut som at ekteparet ikke rakk å reise på den turen sammen.

Jeg vet ikke om bryllupsdagen ble feiret på selve bryllupsdagen den 25.10. eller noen dager senere.

Planer om hyttetur OG utenlandsreise i samme tidsperiode kan vel ikke stemme. En drøy uke kan vel kanskje bety alt mellom 1 og 2 uker, og kanskje avreisetidspunktet for utenlandsreisen var planlagt på en dato som var i begynnelsen av november etter noen dager på hyttetur?
Citera
2020-08-15, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Uthevet med understrek:
Jeg har tenkt på dette. Men det står "en drøy uke senere", noe som kan bety alt mellom 1 og 2 uker.

En drøy uke kan ikke bortforklares til 2 uker.
Citera
2020-08-15, 14:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jo det kan la seg høre. Og hun er populær, blid, snill. Alt det han mangler. Og var beskrevet som vakker og en som tok rommet. Han kan ha følt seg degradert av hennes vinnende vesen. Hun kunne forlate han, så var han ingenting. En grunn for å trykke henne ned, forsøke å rubbe litt av kraften hennes så han kunne tre mer frem. Han ser unektelig litt sur ut på eldre bilder mens hun smiler og gnistrer. Det gjør hun ikke senere år, og han smiler litt mer. Han føler seg bedre? Kanskje. Ektepakten viser redsel for å miste eiendeler og penger. Holde AE fast ved å gi henne ingenting. Hun måtte være hos han for å få noe. Og kommentaren at "hun har levd livet", "hun er sterk" og "har sannsynligvis vunnet over kidnapperne" får litt mer liv i denne vinkelen. Og den siste ektepakten var fordi han fikk panikk (for å miste noe) sa han

Jo det er absolutt noe å tenke på. Synes mye faller på plass da. Hun har tatt for mye plass og han har ikke fått skinne. Han burde fått være helten , som hadde blitt miliardær med to tomme hender. For jeg synes han viser at penger betyr veldig mye for han, ikke for å flashe, men for å ha. Men igjen, vi vet lite og vi tolker mye.

Tack. Drastiskt formulerat: hon har inte ett bekymmer i världen av äktenskapet o brist på pengar. För hon är inte beroende av maken. Och ovanpå det kan hon alltid skilja sig o förbli vid vad hon var, eller (mycket) bättre. Vilket han då betraktar som en absurditet. Allt. För hans relation till familjen går genom henne. Klassiskt.

Sen då finns utrymme för hypotetiska samtal mellan de två, i riktning ektepaktens modifiering för att efterlikna dagens förhållanden — men de förstår varandras intentioner fel, kanske. Båda är så sett maktfullkomliga på sitt område. De pratar förbi varann.

Han har ingenstans att vända sig o blir paranoid.
Citera
2020-08-15, 15:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Interessant. Hva skjedde med turen?

TH kan ha bokat en tågbiljett på SJ (Den Svensge Jerneveeien) långt i förvägen, till förmånligt pris och med full återinlösningsrätt.
Citera
2020-08-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
En drøy uke kan ikke bortforklares til 2 uker.
Nei, ikke to uker. En drøy uke kan bety alt mellom 1 og 2 uker skrev jeg.
Bryllupsdagen 25. oktober. (Men er det opplyst om de feiret bryllupsdagen på den 25. oktober eller på en annen dag?)
6 dager etter bryllupsdagen: 31. oktober.

Eksempler eventuelle tidsperioder for hytte- og utenlandstur:
7- 11 dager etter 25.10: Eventuell tidsperiode for hyttetur 1. november - 4. november?
12 dager etter den 25.10: Eventuelt avreisetidspunkt for utenlandsreise 5. november?

F.eks 12 dager er en drøy uke.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-15 kl. 15:36.
Citera
2020-08-15, 15:13
Medlem
Jeg tenkte på et lite mulig scenario (som nok ikke er mulig grunnet tidspunktet for hettemannens spaserstur, men deler det likevel)

Th tar livet av aeh etter telefonsamtalen med lønnsmedarbeideren før han reiser på jobb. Sleper liket til en utgangsdør (feks entreen) slik at det er klar for henting. Sørger for at aeh sin mobil ligger ved liket. Kjører til jobb.

Den identifiserte bilen som rygger inn uten lys bak huset kl 09.05 (?) vedkommende går direkte til slv4 for å hente aeh som avtalt. (Kanskje dette er hettemannen iført sprox sko.) Når th har parkert på futurum og vet han er fanget opp på kamerane, ringer han to ganger til aeh sin mobil for å signalisere at han er fremme på jobb. Hettemannen ringer da til sønnen. Dette sikrer både sønnens og ths alibi. (Dette forutsetter da at sønnen også er involvert.) Hettemannen bærer ae ut i bilen, og kjører i løpet av få minutter. Parkerer bilen og spaserer til fots tilbake til sloravegen for å vaske blodsølet i trappa og plassere aehs mobil der den ble funnet (det er her det blir hull i min teori, for tidspunktet for når mobilen sist var i bevegelse stemmer ikke tidspunktet for når hettemannen er observert på kamerane)

Det er vel ikke andre momenter som tyder på at sønnen er involvert, men jeg mener det kan være en mulighet for at han er koblingen mellom th og kryptomannen.
Citera
2020-08-15, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Dette er helt hinsides! Mener du at hun er begravd på eiendommen? Og at politiet, med georadar,og alt annet teknisk utstyr ikke har funnet ut av dette? Er dette representativt for flere i gruppa, så er det ikke rart at man jubler over "seieren" i tingretten. Politiet har lite eller ingenting på TH, hadde de hatt det, så hadde de ikke bedt om nytt beslag i S4. Og de vil tape igjen lagmannsretten. Vi har ikke hørt mer om hendelsen på Gjøvik, som visstnok skal ha skjedd i 1970(sic!), eller graveprosjektene rundt hyttene. Alt dette er påhitt, og hadde dette gitt resultater, så hadde dette forlengst vært kjent i media. For politiet lekker, men kun det som kan være ufordelaktig for TH. Om at TH er "vanskelig i avhør", det er vel ingen som i ramme alvor tror at TH og SH er kilde til disse lekkasjonene?
Før du kritiserer andre for å være helt hinsides; det har aldri vært brukt georadar på eiendommen!
Tror ikke du vet hva en georadar et, men forsøk å google, så kanskje du blir litt mer opplyst.

Det er ingen som har jublet over en seier i tingretten her inne, forstår ikke hva du sikter til? Det er ingen som ØNSKER at TH er den skyldige, men det er dessverre mye som tyder på at han nettopp er det. Kommer en rettsak, vil det bli avslørt verre ting enn vi diskuterer her.
Du bruker hersketeknikker som « det lukter for mye østrogen her» og karakteristikker av brukere som er langt over det som er akseptabelt. I mine øyne er det faktisk er du som er helt hinsides!
Citera
2020-08-15, 15:38
Medlem
Politiets beslag av S4 blir anket til Eidsivating lagmannsrett. Uvisst når kjennelse vil komme. Og, vil TH slippe å møte i lagmannsretten også. Som i tingretten.

For meg blir det en fullstendig kræsj, at TH føler så sterkt behov for å søke tilflukt i eget hjem, når vi vet at dette hjemmet ifølge politiet er åsted for drap på AEH.

Altså, at TH føler sterkt behov for å søke tilflukt på åstedet for drap på, eller alvorlig straffbar handling mot, AEH. Hva i all verden er det for noe. Forbryterens trang til å søke tilbake til åstedet?
"Forsvareren til Tom Hagen, Svein Holden, har ifølge kjennelsen blant annet argumenter for «Det er vist til at siktede utsettes for et massivt mediepress, og står uten adgang til å søketilflukt i eget hjem. Han har allerede måttet tåle over lengre tid å være uten tilgang til egenbolig.»"
Men hjemmet er et åsted. Sannsynligvis åstedet for drap på hans kone, AEH.
"«Selv om det for tiden er stor offentlig interesse rundt hans person, bør det etter rettens syn være mulig for siktede ut fra hans situasjon å fremskaffe alternativt husvære fram til de kriminaltekniske undersøkelsene av det antatte åstedet for en alvorlig straffbar handling mot hans kone er tilstrekkelig kvalitetssikret» skriver tingrettsdommeren. "
Pent oppsummert av tingrettsdommeren.

Kilde: Dagens Næringsliv 14. august 2020
Tom Hagen tapte i tingretten og politiet får beholde boligbeslaget – anker til lagmannsretten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in