2020-08-15, 08:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår hur du tänker, men Trump är inte Republikan i den bemärkelsen samt han är från NY. Lägg till det kaos Deblasio och Cuomo haft... samt att Demokraterna oavsett vad som sägs är på samma sida som de som skrikit defund the police. Chansen finns definitivt nu för Trump, tror han kommer satsa hårt i NY.

PS folk här skrattar åt det men skratta ej åt Kayne West han har nu i vissa mätningar 2% (unga demokrater) han kan tippa detta till Trump i ett par stater.
Håller med om att DJT inte är en typisk republikan. Men är det två stater som i dag verkligen är helblåa så är det New York och Kalifornien, senaste gången kandidaten från republikanerna vann i New York var Bush Sr i 1988 - samma gäller för Kalifornien. Hillary fick i 2016 nästan dubbelt så många röster i NY än vad Trump fick, även om den norra delen av NY röstar för det mesta på GOP så är det nog chansen för att Trump ska kunna vinna New York mindre än minimal. Oberoende av vilket kaos demokraterna har skapat i stan.
2020-08-15, 09:02
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, korrigering krävdes.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Igår fick han den kanske viktigaste poliskåren att ställa sig enhälligt bakom honom, NYPD.
Klart man är rädd om sitt jobb, precis som stora delar av landet är. Frågan är dock, vilket man kommer diskutera framgent, huruvida en stad som NY ska ha en polisbudget som är lite högre än vår egen militärbudget. En rätt obscen summa mao.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-15 kl. 09:50. Anledning: Abrogera
2020-08-15, 09:08
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag kan bara rösta på de som vill prata om nått som sker i verkligheten, inte för jag kan rösta på trumpen, men väl är det enkelt och inse man inte kan rösta på någon som inte ens bryr sig om dig.
Som Mr Trump bevisat i den största krisen i modern tid med COVID-19, och helt vänt folket ryggen.

Vi får se hur många som kommer ihåg detta när man röstar, men nått säger mig det blir en eller två som kommer komma ihåg detta på valdagen för USA president 2020.

För USA så finns också bara ett val att rösta på och om man är för MAGA.
Och om det valet är svårt och gissa, så kan jag hinta om att det inte är trumpen som inte ens är en president för folket och man undrar för vem trumpen är president.

Kan du ge mig några bevis på vad demokraterna gjort?
Kräva munskydd nationellt samtidigt som dom har skurit ner på polisen, de som skall se till att folk följer lagen?
Vill ge mer i bidrag till folk än vad dom tjänar när dom jobbar?
Skapat upplopp och "mamma-demonstrationer" som sprider smitta?
Twittrat... Osv
2020-08-15, 10:13
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Fast det är ju så det blir, röstar man på Biden så röstar man för att ta bort 2A.

Ren lathet. Samma tråkiga retorik som man förde mot Obama. Hur ska Biden ta bort 2A? Försök bemöta detta nu, konkret. Ett sådant förslag hade behövt passera både senaten och representanthuset (med två tredjedelar i båda) sedan hade det behövt ratificeras av tre fjärdedelar av staterna. Hur ska Biden gå till väga?

Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vi har en president som HYLLAR blåljuspersonal - poliser och brandmän. Biden not so much.

Den som tror att Biden vinner är sjukt naiv. Inga val vinns i källaren.

5000 kr på Trump på valfri bettingsajt

Spara detta inlägg

Seriöst tips: om man ska lägga 5000 kr på Trump så bör man inte göra det på valfri bettingsajt, man borde hitta sidan som har bäst odds, för det skiljer en hel del. Biden är favorit överallt, men man kan få Trump till 2.05 på vissa ställen och upp till 2.50 på andra. Kan skilja uppemot 2500 kr i vinst. Och då har jag inte ens koll på utomeuropeiska bettingsidor och oddsen de erbjuder
Senast redigerad av hjaelploskille 2020-08-15 kl. 10:19.
2020-08-15, 10:54
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Ren lathet. Samma tråkiga retorik som man förde mot Obama. Hur ska Biden ta bort 2A? Försök bemöta detta nu, konkret. Ett sådant förslag hade behövt passera både senaten och representanthuset (med två tredjedelar i båda) sedan hade det behövt ratificeras av tre fjärdedelar av staterna. Hur ska Biden gå till väga?

Executive order. Kamala Harris pratar om detta här, när hon ställde upp som presidentkandidat:

https://www.youtube.com/watch?v=z4bFl0SLKQQ
2020-08-15, 10:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Munskydd är inte lösningen. Det ger falsk säkerhet enligt Folkhälsomyndigheten. Att amerikaner går med munskydd är för att de inte är lika smarta som svenskar.
Nu pratade jag om nått helt annat och vad som händer när trumpen ska visa folket nått om COVID-19, så klarar trumpen inte av detta genom visa felaktigt handhavande genom ha den i fickan.

Men visst är det intressanta att trumpen inte verkar vara intresserad av att vara president för ett Amerikanskt folk och medborgares välbefinnande.
För vem är trumpen president måste man fråga sig och nu när det är så uppenbart inte för folket och dess medborgare.
Vi får hoppas att väljaren kommer ihåg detta till valet.
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Kan du ge mig några bevis på vad demokraterna gjort?
Kräva munskydd nationellt samtidigt som dom har skurit ner på polisen, de som skall se till att folk följer lagen?
Vill ge mer i bidrag till folk än vad dom tjänar när dom jobbar?
Skapat upplopp och "mamma-demonstrationer" som sprider smitta?
Twittrat... Osv
Demokrater saknar federal makt, men vill du se hur man hanterade smittor, så har ju du svininfluensan att titta på.
Ironiskt nog så sade trumpen att Obama gjorde för lite, men nu när facit är här, så inser vi att så inte var fallet.

Man måste ge bidrag då det är omöjligt att tjäna pengar för sitt uppehälle
Vad har du varit som missat detta?

Dock kvarstår att trumpen är för inkompetent och svag ledare, som inte ens klarar av att låtsas att göra nått.

Och nått man bör lyfta ofta, det är att endast när trumpen ser röster så kan trumpen tänkas göra nått och för ett fåtal och endast för få deras röst.
Man ställer sig frågan varför resten av landet är exkluderade.

Ja, så försöker trumpen aktivt förstöra valet genom förstöra postens möjligheter att utföra sitt uppdrag, och enbart för att inte poströster ska fungera.
Poströster som lustigt nog inte visat sig missgynna nått parti.
Arizona haft poströstning i par decennier nu, och där har man en fuskfrekvens på 1 på 10000000 röster.
Och trumpen förstör posten för en fantasi trumpen har om poströstning, är det detta man går till val med?

Men problemet är att trumpen själv inte ens vet vad han vill som president, det är faktiskt mycket talande för inkompetensen.
2020-08-15, 11:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Executive order. Kamala Harris pratar om detta här, när hon ställde upp som presidentkandidat:

https://www.youtube.com/watch?v=z4bFl0SLKQQ

2:a tillägget kan inte tas bort med en EO, det måste ske genom senaten, hade det funkat så hade Trump redan tagit bort AcA.
2020-08-15, 11:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
2:a tillägget kan inte tas bort med en EO, det måste ske genom senaten, hade det funkat så hade Trump redan tagit bort AcA.

Nej, det är sant. Men det går att göra executive orders som i praktiken gör 2A värdelöst. När det gäller AcA så hade inte Trump med sig ledamöterna i representanthuset och hade inget att ersätta det med, så han blev rådd att inte göra någon EO.
2020-08-15, 11:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
HAHAHA...en lågt rankad advokat som förfalskar en ansökan till FISA kommer ut nu...finns inget mer?

Som sagt, inte för att du har tillräckligt med hjärnceller för att greppa detta, men denna Obama-vinklingen kommer i bästa leda till att någon senior utredare döms EFTER valet. Dumf*n!

Först kan man tycka att det är tragiskt när man som du låter politiska poäng komma före sanningen oavsett parti. Är sanningen inte värd något för dig ?

Sen är det ju så att om detta bara uppdagas att Biden varit vetande (Vita huset möte den 17:e Januari 2017 har detta dokumenterat) så kommer din vanlige Amerikan inte acceptera att man spionerade på annans kampanj och 2017 en annan inkommande President.

Detta är ytterligare en tunga på vågen.
2020-08-15, 11:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Klart man är rädd om sitt jobb, precis som stora delar av landet är. Frågan är dock, vilket man kommer diskutera framgent, huruvida en stad som NY ska ha en polisbudget som är lite högre än vår egen militärbudget. En rätt obscen summa mao.

Ja, om du tror att människor kommer acceptera att man rånas och skjuts på öppen gata så visst.

Problemet för NY nu blir finansiering av polisväsendet då många mycket rika flyttar i en hög hastighet. Man utarmar intäkterna samtidigt som våldet ökar. Detta är ingen bra kombination och kommer om inte detta val till nästa ge stora förändringar.
2020-08-15, 12:04
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Låter spännande! Trump kommer dock inte vinna. Skulle bli förvånad då.

Jag tror många underskattar Trumps chanser. Jag kan inte uttala någon bestämd åsikt, så jag säger 50/50.

Det finns många aggressiva Trump-motståndare, som helt enkelt ger sig på sina motståndare. Detta kan göra att folk inte uppger sina sympatier i undersökningar.

Jag blir inte förvånad om Trump vinner, men inte heller om det blir Biden.
2020-08-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag tror många underskattar Trumps chanser. Jag kan inte uttala någon bestämd åsikt, så jag säger 50/50.

Det finns många aggressiva Trump-motståndare, som helt enkelt ger sig på sina motståndare. Detta kan göra att folk inte uppger sina sympatier i undersökningar.

Jag blir inte förvånad om Trump vinner, men inte heller om det blir Biden.

50/50 tror jag inte det är just nu men absolut kan Trump vinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in