• 1
  • 2
2020-08-14, 21:33
Medlem
Doktorphils avatar
Snackade med en polare idag
Han hade varit med sin donna på restaurang Punk Royale på södermalm i stockholm

Han visade bilder och dom serverade varm korv med bröd som en rätt , kyckling på gamla v75 bongar
samt nån konstig rätt med nånting som såg ut som en cigg fimp , samt efterrätten kör dom direkt på bordet , ( alltså inga tallrikar )
servicen var sådär , buffliga som fan , men det skall tydligen vara en del av upplevelsenenligt min polare
nån som varit där ?

länk för den intresserade

https://punkroyale.com/
Citera
2020-08-14, 22:04
Bannlyst
Verkar vara nåt hipsterställe!

Finns en väldans massa recensioner på google, rätt rolig läsning.
Citera
2020-08-14, 22:30
Medlem
Mangelinas avatar
Jag gillar att testa nya ställen och har länge varit intressserad av Punk Royale, mest för att det är udda. Det ligger däremot helt på fel sida stan, så det har aldrig blivit av. Dessutom serverar de saker direkt i munnen, vilket känns lite väl privat och framför allt ekivokt för mig ☺️
Citera
2020-08-14, 22:36
Medlem
Trodde det var en bar. Ser ut som en svartklubb när man går förbi, som om dom har ett litet rejv i ett hål i väggen typ.
Citera
2020-08-14, 22:41
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Trodde det var en bar. Ser ut som en svartklubb när man går förbi, som om dom har ett litet rejv i ett hål i väggen typ.
Ingången ser ju helt sjuk ut! Hänger hängda nakna dockor från taket....de vill dra till sig uppmärksamhet. Den saken är klar!
Citera
2020-08-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Verkar vara nåt hipsterställe!

Finns en väldans massa recensioner på google, rätt rolig läsning.
De serverar dock inte veganer.

Inget ställe för den som själv slavar för pengarna, 1500 - 1800 kr/kuvert.

Märkligt att det blir finare när det är mera simpelt som t-tröja och slitna jeans på servitrisen, badanka i plast med maten och sliten färgad träkloss med ens bordsnummer.

Inget ställe som får mig att längta till! Är det verkligen sådant folk vill ha idag?

Bara namnet får en att kasta upp ...
Citera
2020-08-14, 23:15
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De serverar dock inte veganer.

Inget ställe för den som själv slavar för pengarna, 1500 - 1800 kr/kuvert.

Märkligt att det blir finare när det är mera simpelt som t-tröja och slitna jeans på servitrisen, badanka i plast med maten och sliten färgad träkloss med ens bordsnummer.

Inget ställe som får mig att längta till! Är det verkligen sådant folk vill ha idag?

Bara namnet får en att kasta upp ...
Du har rätt. Namnet säger en del och punk har då ALDRIG varit i min smak.

Folk vill väl ha en upplevelse. Och få ställen ger dig en sådan för en rimlig penning. MEN! Där måste jag tipsa om ETOILE. Helt fantastiskt med upplevelse hela vägen OCH du har bordet hela kvällen för en rimlig summa. Absoluta favoritstället!
Citera
2020-08-14, 23:34
Medlem
Har ätit där två gånger och det är en helt fantastisk upplevelse!

Grymt bra mat, en orgie i alla de bästa råvarorna serverat i vad som enklast beskrivs som en knarkarkvart.

Söker man en kulinarisk upplevelse, och en restaurangupplevelse utöver det vanliga så rekommenderas punk royal varmt!!
Citera
2020-08-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travellermade
Har ätit där två gånger och det är en helt fantastisk upplevelse!

Grymt bra mat, en orgie i alla de bästa råvarorna serverat i vad som enklast beskrivs som en knarkarkvart.

Söker man en kulinarisk upplevelse, och en restaurangupplevelse utöver det vanliga så rekommenderas punk royal varmt!!

Tycker du inte nattklubbsatmosfären är distraherande? Jag skulle nog inte vilja äta mer än typ chilinötter till en alkoholhaltig dryck på ett sånt ställe.
Citera
2020-08-15, 08:42
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
Han visade bilder och dom serverade varm korv med bröd som en rätt , kyckling på gamla v75 bongar...

Förvånande att din kompis kunde visa bilder: Personalen tar ifrån dig mobilen innan första serveringen och det råder fotoförbud

OnT: Middag på Punk är onekligen en annolunda upplevelse, `bakgrundsmusiken` spelas på en nivå som gör det är svårt att höra varandra prata, ett tjugotal serveringar och personalen som inte är finkänslig.
Men den kreativa matupplevelsen är riktigt bra, dryckespaketet är mer än generöst. Att få en generös kladd kaviar på ena handens översida, en iskall vodka i den andra - knappast något Lilla Ego skulle servera
Senast redigerad av Tarrou 2020-08-15 kl. 08:50.
Citera
2020-08-15, 08:52
Medlem
Riktigt jävla muppställe för muppar.
Citera
2020-08-15, 09:10
Medlem
Beethovanias avatar
Har pratat med några vänner som varit där. Tycker det låter som ett fruktansvärt ställe och en jobbig upplevelse. Hade troligtvis fått panik om jag försökte mig på det.

Nej, mat ska ätas i lugn och ro, utifrån ens egna villkor.

Rätterna verkar inte heller så spännande, verkar vara mycket av stereotyp "fin" mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in