2020-05-28, 05:29
Medlem
Custom_mades avatar
Click bait!

Vem vill inte bli rik liksom?

Vem vill inte ha stor kuk liksom?

Vem vill inte importera kåta ryskor i DITT OMRÅDE IKVÄLL?!
Citera
2020-05-28, 05:38
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSprutKant
Ja men Finansexperten har 14......

Om man är duktig på att återvinstera sitt kapital smart på börsen om och om igen så är det absolut inget märkvärdigt

Kanske är dags att beställa hem lite böcker och börja lyssna på investeringspoddar för TS?

Mvh
Citera
2020-05-28, 08:55
Medlem
tnems avatar
Citat:
Efter att scrollat igenom instagram får jag gång på gång de här instagramkontona som berättar hur man blir rik och hur de "tjänade" sina pengar.
Tycker ni att de verkar realistiska? Ett exempel på detta är "Finansexperten" som blev miljonär innan 20 ett annat är spargurun.

Så tror ni att de är realistiska eller bara en bunt med mytomaner?

Bästa jag sätt på Instagram om hur man skulle bli ekonomiskoberoende var att man skulle spara 10 000 usd i månaden.

Kortfattat de tjänar sina pengar på att lura andra att det funkar.
Citera
2020-05-28, 13:19
Medlem
johanjosefssons avatar
De är inte rika men vill tjäna pengar på att verka veta hur man blir rik. Men det säljer därför att, tro det eller ej, ALLA vill bli rika!
Citera
2020-05-28, 13:56
Frugan har ett influencerkonto på ca 120 000 följare, hon får en hel del gratisprylar men checkarna lyser med sin frånvaro...
Citera
2020-05-28, 15:50
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Frugan har ett influencerkonto på ca 120 000 följare, hon får en hel del gratisprylar men checkarna lyser med sin frånvaro...
Säg åt henne testa onlyfans i stället
Citera
2020-05-28, 16:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Bästa jag sätt på Instagram om hur man skulle bli ekonomiskoberoende var att man skulle spara 10 000 usd i månaden.

Kortfattat de tjänar sina pengar på att lura andra att det funkar.

Följ mitt råd och du ät garanterat miljonär inom ett år! :

Sätt in 2800 kronor om dagen på ditt sparkonto i 364 dagar så är saken klar sedan.
Citera
2020-05-30, 09:14
Medlem
Faszoms avatar
Letade efter en liknande trád, för detta ämne har irriterat mig ocksá den senaste tiden.

Läser man kommentarerna under liknande inlägg, sá argumenterar dessa "self-made" miljonärer om att man inte behöver studera (bara hemma, där man läser böcker om hur man blir rik).
Alla ska investera i "real estate" och köpa aktier eller bitcoin.
Citera
2020-05-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ja men Finansexperten har 14......

Vilket betyder att:
1- Finansexperten "fick" en rätt stor summa aktier att börja med eller
2- Så har han jobbat ihop pengarna genom att va väldigt företagsam (och ännu mer ekonomisk gällande dina utgifter).

Hur lång tid tar det att tjäna in 14miljoner?

Rätt många jävla år..
Senast redigerad av Bruz-Lee 2020-05-31 kl. 16:32.
Citera
2020-08-14, 17:52
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vilket betyder att:
2- Så har han jobbat ihop pengarna genom att va väldigt företagsam (och ännu mer ekonomisk gällande dina utgifter).

Rätt många jävla år..

Investerat i FPC?
Citera
2020-08-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faszom
Letade efter en liknande trád, för detta ämne har irriterat mig ocksá den senaste tiden.

Läser man kommentarerna under liknande inlägg, sá argumenterar dessa "self-made" miljonärer om att man inte behöver studera (bara hemma, där man läser böcker om hur man blir rik).
Alla ska investera i "real estate" och köpa aktier eller bitcoin.

Klart som fan man kan bli miljonär utan att veta ett skit!
Aldrig sparat men började för 1år sen. Är en god bit på vägen , miljonär senast 2025 . 🤷🏼‍♂️ Så sitt ni där och lev på allmänna pensionen på 11k efter skatt sen 😊
Citera
2020-08-15, 08:01
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Vilket betyder att:

Rätt många jävla år..

Beror på om du har en bra idé. Jag har en polare som startade ett klistermärkesföretag med ett par polare för ca 20 år sen. De blev ekonomiskt oberoende snabbt, och sålde nyligen av en del av företaget till en investorgrupp, fick 60 mille "I fickan" per person. Ing lån i företaget heller. Minns fortfarande deras första post på ett surf forum där de erbjöd stickers hehe. Polaren är dock ingen "instagram miljonär" utan mycket diskret.

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-2...-for-en-kvarts
Senast redigerad av carminaburana 2020-08-15 kl. 08:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in