2020-08-14, 23:00
Medlem
HAARPs avatar
[QUOTE=Utredaren|72588999]Mja, inte så märkligt. Syftet med att gå mycket långsamt är att inte passera LOP.

Om man har mycket god balans kan man gå långsamt, du kan försöka själv genom att följa instruktionerna i denna video.

Lägg märke till hur kvinnan när hon börjar gå vid 00:50 tittar någon meter framför sig för att kunna fokusera på gåendet. Det är sådant beteende som kan ha fått vittnen att beskriva mannens gång som framåtlutat. På videon är gången långsammare än LOP's gånghastighet men hon har också mycket god balans och fokus.

https://utbildning.sisuidrottsbocker.se/LemonwhaleVideoDisplay/?id=961f2b8c-c1bb-4284-bdcc-ab14d2246864#video-dialog

Om man går upprätt med rak rygg, tittar rakt fram och går mycket långsamt tenderar man att tappa balansen så därför blir mannens gång något framåtlutad precis som i videon där kvinnan tittar någon meter framför sig för att hålla balansen.

Riktigt så långsamt tror jag inte GM gick.

Skulle vara intressant och veta om man hade alla vittnesbeskrivningar som förekommit i svensk kriminalhistoria hur ofta vittnen beskrivit någon de sett med : gick framåtlutad och med axlarna uppdragna.

Väldigt väldigt väldigt sällan förmodad jag .När vittnen lägger märke till och beskriver något sådant är det något verkligt avvikande de lägger märke till. Inte något som normalt förekommer när man går långsamt eller vid halt underlag.
Citera
2020-08-14, 23:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Vi vet alla att det första förhöret är det mest tillförlitliga. Här kommer vad Anders Björkman sade några minuter efter mordet:

https://drive.google.com/file/d/1xq7z6HCj_ZSOfILXD2fxQX_m1gJqD1be/view

Gärningsmannen.

Kraftigt byggd. Inte tjock utan snarare robust. Iklädd blåaktig täckjacka av något slag. Samma längd som Björkmans egen. Mörk stickad mössa. Lika lång som Björkman själv.

Tog en pistol ur fickan. Alltså samma beskrivning som IM gav.

Ja, det här är en av de viktigaste iakttagelserna tillsammans med IM's. Det är häpnadsväckande att KP bortsåg från det här och IM. Man fattar ju, om man inte är helt blåst, att mörkläggningen fortsätter.
Citera
2020-08-15, 00:03
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
[QUOTE=Utredaren|72588999]Mja, inte så märkligt. Syftet med att gå mycket långsamt är att inte passera LOP.

Om man har mycket god balans kan man gå långsamt, du kan försöka själv genom att följa instruktionerna i denna video.

Lägg märke till hur kvinnan när hon börjar gå vid 00:50 tittar någon meter framför sig för att kunna fokusera på gåendet. Det är sådant beteende som kan ha fått vittnen att beskriva mannens gång som framåtlutat. På videon är gången långsammare än LOP's gånghastighet men hon har också mycket god balans och fokus.

https://utbildning.sisuidrottsbocker.se/LemonwhaleVideoDisplay/?id=961f2b8c-c1bb-4284-bdcc-ab14d2246864#video-dialog

Om man går upprätt med rak rygg, tittar rakt fram och går mycket långsamt tenderar man att tappa balansen så därför blir mannens gång något framåtlutad precis som i videon där kvinnan tittar någon meter framför sig för att hålla balansen.

Riktigt så långsamt tror jag inte GM gick.

Skulle vara intressant och veta om man hade alla vittnesbeskrivningar som förekommit i svensk kriminalhistoria hur ofta vittnen beskrivit någon de sett med : gick framåtlutad och med axlarna uppdragna.

Väldigt väldigt väldigt sällan förmodad jag .När vittnen lägger märke till och beskriver något sådant är det något verkligt avvikande de lägger märke till. Inte något som normalt förekommer när man går långsamt eller vid halt underlag.

Om GM gick framåtlutad och vaggade fram som en anka p.g.a att LOP gick så sakta så borde LOP också gjort det då de höll samma hastighet.

Då är det 3 personer som går framåtlutade och vaggar fram som ankor.
Jag tror inte på denna teorin om varför GM gick framåtlutad.
Citera
2020-08-15, 00:07
Medlem
Citat:
Om GM gick framåtlutad och vaggade fram som en anka p.g.a att LOP gick så sakta så borde LOP också gjort det då de höll samma hastighet.

Då är det 3 personer som går framåtlutade och vaggar fram som ankor.
Jag tror inte på denna teorin om varför GM gick framåtlutad.

Nu försöker du blanda bort korten.
Han går "framåtlutad" för att INTE vagga som en anka.
Citera
2020-08-15, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
När det gäller Nerzjinskij finns nu en ny person som vet saker.
Denne Björn. Det är kanske inte alla som noterat det.
Hur kom trädgårdshistorien till? Vem fabulerade?
Vad innebär det för trovärdigheten?

Som sagt, det som avses här är kanske "Björns trädgård", en berömd/ökänd lekplats/knarklangahåla på Söder i Stockholm (för er som inte är bekanta med Stockholm).
Citera
2020-08-15, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du formligen kaskadkräks ur dig desinformation. Förklara gärna i JFK-tråden vad du har för belägg för att KGB mördade JFK.

Om du vågar: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

Det var president Lyndon B Johnssons uppfattning att KGB/Cuba fimpat JFK. Jag tror han var något bättre informerad än du. Jag tror också han hade rätt. Det står dig fritt att ha annan uppfattning. Faktum kvarstår: KGB och den svenska vänstern är inblandade i PM. Trist för alla vänsterextremister här på forumet som nu har en del att förklara, trist även för s, som säkert vunnit en och annan röst på vänsterns 30-åriga smutskastning mot borgerligheten och USA med KGB-planterade villospår i Palmemordet som kampanjmaterial.
Citera
2020-08-15, 00:29
Medlem
graniten1s avatar
Mvagrippa,

Hur ser din teori ut? Du publicerar väldigt kloka inlägg, och jag känner mig väldigt intresserad av att få höra din version.

Mvh Graniten1
Citera
2020-08-15, 00:39
Bannlyst
Citat:
OP:s begravning, https://www.oppetarkiv.se/video/3948939/olof-palmes-begravning

30 000 människor längs den 3km långa kortegevägen . 2.40- 3.59.
En av dem sannolikt GM iklädd sin 3/4 långa blå täckjacka med skärp .Jag lyckades dock tyvärr inte upptäcka honom (eller någon annan man med 3/4 lång blå täckjacka).

Finns kanske några mer filmer tagna längs kortegevägen än denna ?

Varför inte utöka sökandet till alla bilder på Internet. Då kommmer du garanterat att hitta GM då sannolikheten blir närmar 100% att du hittar någon som stämmer in på GM:s eller Grandmannens signalemente. Eller vilket signalemente som helst. för den delen. Polisarbete? Njae.

Allvarligt talat. Om du läser Barrlings vittnesmål så har Säkerhetspolisen redan identifierat OP:s övervakare mordkvällen med medlemmar av den trotskist-marxist-leninistiska terroristorganisationen PKK/Sverige. En av dem, mannen som enligt ett vittne var påfallande lik "Belker" från den berömda TV-serien Spanarna på Hill Street/Hill Street Blues, är kanske särskilt intressant. Inte bara överensstämmer den vid brottsplatsen iakttagne "Belker med ifrågavarande marxist-leninistiske PKK-medlem. Säkerhetspolisen spanare kallade ifrågavarande marxist-leninistiska PKK-medlem "Belker" i sina spaningsrapporter.

Ni kan sluta leta efter svenska poliser, militärer och säkerhetsfolk nu. Säkerhetspolisen gjorde det jobbet redan 1986 och då var det inte svenska poliser, militärer och säkerhetsfolk som stämde in på de personer som hade iakttagits av vittnen kring mordplatsen. Det var, till alla vänsterextremisters stora sorg och förtvivlan, trotskyister och marxist-leninister i KGB:s (trotskist-leninist-marxistiska) "Curielnät" och medlemmar av den marxist-leninistiska terroristorganisationen PKK.

Det förklarar också varför vänstern i Sverige med sådan feber i nu över trettio år velat lägga skulden för Palmemordet på borgerligheten. Ynkligt, för att uttrycka mig milt.

Jag kommer sinom tid att ge min analys av Barrlings vittnesmål för Palmeutredningen.
Citera
2020-08-15, 00:51
Medlem
Basfaktas avatar
Flickorna från förhören 1997, jag uppfattar att de heter Katarina och Maria, redovisar en intressant observation:

Mannen som springer från Apelbergsgatan öster över Sveavägen till Apelbergsgatan väster om Sveavägen ungefär 23.25-23.30. Det är Maria som säger detta. Katarina vill minnas att mannen springer Sveavägen norrut till Kungsgatan.

Hursomhelst.

Signalementet stämmer väl (ålder, hårfärg, längd, kroppsbyggnad) med den långe blonde som i så fall bör ha befunnit sig på Malmskillnadsgatan typ 23.21-23.25 och efter mordet med långa steg sprungit västerut över Sveavägen till västra Apelbergsgatan.

Låt oss spekulera kring vad han gjorde uppe på åsen vid den tidpunkten i ljuset av Säpos PM om övervakning.

Var det han som tog hand om vapnet när GM väl hunnit upp till trappkrönet?

Jag vet inte. Jag spekulerar. Sprang snabbt gjorde han i alla fall.

Sista observationen av den långe blonde är annars ca 22.05 på Kammakargatan då han befinner sig där tillsammans med Tunnelbanemannen.
Citera
2020-08-15, 00:57
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Om Grandmannen efterföljde var han en bit bakom när de korsade gatan. Han gick ju inte på dem. Stoppet vid Sari var väldigt kort (har sett tio sekunder nämnas) och man gick i övrigt raskt. På sin höjd kommer Grandmannen här att hinna i jämnhöjd med dem. Därefter är vi tillbaka på ursprungsproblemet. De är nu i linje med varandra men han måste hinna till Dekorima långt i förväg, via en väg fullbelamrad med vittnen.

Rörande jackan får det helt enkelt bli agree to disagree snart. Jag ska villigt erkänna att jag inte har något levande modeintresse, men en mörkblå dunjacka av rocklängd som fladdrar är ett plagg jag har svårt att få grepp om. Är det inte mycket troligare att det bara var en vanlig rock, som var och varannan man hade?
Varför tror du att rocken fladdrade? GM passerar LJ som är tydlig med att jackan (eller rocken om du vill) inte flaxade eller fladdrade.
Citera
2020-08-15, 01:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lebel
Facebook-gruppen fick denna lista för drygt en vecka sedan. Delar den även här. Har inte tid att beställa allt själv. Några av namnen är kanske nya för vissa av er. Lycka till!

Glöm inte Hanlons rakkniv: Ne jamais attribuer ā la malveillance ce que l'incompétence suffit ā expliquer!

https://drive.google.com/file/d/1PL2lzch6VDnp-uILqYM7G385-h3426p4/view?usp=sharing
Och glöm inte att varje konspiratör av rang räknar med att 'folk' inte glömmer Henlons rakkniv. Eller för den delen, Occams.

Glöm inte det.
Citera
2020-08-15, 08:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Jag hittar mer och mer material som placerar SE på mordplatsen efter att gärningsmannen avvikit.

Polismännen Wikström och Gedda uppger följande:

När de anlände till mordplatsen ropades följande signalement ut. Alltså 2 versioner av 2 olika polismän:

1. Mansperson med mörkt hår, iklädd mörk jacka, alternativt rock. Samt bärandes någon form av keps på huvudet. Eventuellt ska gärningsmannen bära på en mindre väska.

2. Lång rock, axelremsväska och har en keps.

Vad påminner det om? Jo, Stig Engströms egen uppgift om att han hörde sitt eget signalement ropas ut.

På mordplatsen befann sig 2 väskor. Engströms bögslunga och Anders Björkmans axelremsväska. Där den sistnämndes väska kan studeras längst ned i följande länk:

http://www.itdemokrati.nu/page36e.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in