2020-08-14, 23:47
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Överdrifter kommer du inte långt med...det är väl ändå klart att kokaintorskar med itchy trigger fingers ska få gå lösa utan bakgrundskontroller i landet den 45:e i ordningen leder (in i framtiden?)...vore dumt att reglera dem menar jag.

Alltså, Biden vill iaf ge sken av utökade/billigare sjukvård, Trump gör ingen hemlighet av att han tror läkemedel ska singla ned från himlen som ett j*vla mirakel från de som lyfter skattelättnader. Klart det inte kommer tas emot särskilt väl när stora delar av hans bas knappt kan räknas till medelinkomstfalangen.

Vad tycker du att jag överdrev? jag tycker inte att jag överdrev. Vidare så har Trump gjort mycket för att säkra vaccin. USA står väl först i kön hos varenda läkemedelstillverkare skulle jag tro. Masker tillverkas för fullt. Pengarna är han villig att betala ut men Dems håller inne med dem. Så vad kan han, i nuläget, göra mer än vad han gör? Han missbedömde i början, ja. Han agerade väldigt sent, ja. Men sen i Maj, vad kan han göra mer än han gjort?
2020-08-14, 23:47
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Durham har sin första "Guilty plea" från FBI som går direkt i fängelse. Russia colussion car en hoax, nu börjar folk åka i fängelse!!!!

https://youtu.be/w6skTR9qMd4

Det blir härlig höst, se upp Obama & co.
HAHAHA...en lågt rankad advokat som förfalskar en ansökan till FISA kommer ut nu...finns inget mer?

Som sagt, inte för att du har tillräckligt med hjärnceller för att greppa detta, men denna Obama-vinklingen kommer i bästa leda till att någon senior utredare döms EFTER valet. Dumf*n!
2020-08-14, 23:59
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Vad tycker du att jag överdrev?
Du ställer upp NRA's talking points mot Patient Protection and Affordable Care Act, typ, och det är ganska skevt i mitt tycke. Spin doctors vill naturligtvis få det att låta så, men det är själva definitionen av `whataboutism` när man gör det -- och de två borde inte ens nämnas i samma andetag.

Citat:
Vidare så har Trump gjort mycket för att säkra vaccin. USA står väl först i kön hos varenda läkemedelstillverkare skulle jag tro.
EU har sett till att alla även här kommer få det. Trump körde den taktiken med remdisivir; köpte upp hela lagret, men nu har man säkerställt att alla ska få ta del av de nya vaccinen. Återigen, det här är bara att betrakta som propagandamunväder.

Citat:
Masker tillverkas för fullt. Pengarna är han villig att betala ut men Dems håller inne med dem. Så vad kan han, i nuläget, göra mer än vad han gör? Han missbedömde i början, ja. Han agerade väldigt sent, ja. Men sen i Maj, vad kan han göra mer än han gjort?
Det här stycket bör du se över. Se gärna lite oberoende media. Kan hjälpa.
2020-08-15, 00:13
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Vet inte om någon länkat denna tidigare: https://www.youtube.com/watch?v=OXiPAI-_gyE

men det är en bra ad som visar vad som händer om Biden blir POTUS.

Menar du politisk reklam? (ditt översättningsprogram behöver uppdateras.. Det är inte 2016!)
2020-08-15, 00:14
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Du ställer upp NRA's talking points mot Patient Protection and Affordable Care Act, typ, och det är ganska skevt i mitt tycke. Spin doctors vill naturligtvis få det att låta så, men det är själva definitionen av `whataboutism` när man gör det -- och de två borde inte ens nämnas i samma andetag.

Fast det är ju så det blir, röstar man på Biden så röstar man för att ta bort 2A. Man röstar för fri abort, man röstar för höjda skatter, man röstar för en massa förbud p.g.a. miljöskäl. Det måste ju varje person som röstar ta ställning till, vilken/vilka frågor väger tyngst för mig? Det tycker inte jag är skevt.

Citat:
EU har sett till att alla även här kommer få det. Trump körde den taktiken med remdisivir; köpte upp hela lagret, men nu har man säkerställt att alla ska få ta del av de nya vaccinen. Återigen, det här är bara att betrakta som propagandamunväder.

Det är möjligt, jag vet inte. Hur som helst så låter det bra och det borde gå hem hos hans egna bas och oberoende.

Citat:
Det här stycket bör du se över. Se gärna lite oberoende media. Kan hjälpa.

Det var inget svar på min fråga och inte särskilt hjälpsamt.
2020-08-15, 00:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Menar du politisk reklam? (ditt översättningsprogram behöver uppdateras.. Det är inte 2016!)

ad är en förkortning av advertisment som betyder reklam på svenska. Det gjorde det 2016 och det gör det 2020. Jag använder mig inte av något översättningsprogram då jag pratar perfekt engelska. Vi kanske kan försöka hålla oss till topic eller är det för mycket begärt?
2020-08-15, 00:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
ad är en förkortning av advertisment som betyder reklam på svenska. Det gjorde det 2016 och det gör det 2020. Jag använder mig inte av något översättningsprogram då jag pratar perfekt engelska. Vi kanske kan försöka hålla oss till topic eller är det för mycket begärt?

Oj vad bättre det blivit!

Så du menar att det är ENSIDIG POLITISK REKLAM video och en länk.
och du tyckte den var bra!

Saknar varför!

Är det en länk som du tjänar på?

Skriv en liten f*cking sammanfattning!!

Och jag skiter vilka språk du kanske kan..
2020-08-15, 00:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Fast det är ju så det blir, röstar man på Biden så röstar man för att ta bort 2A. Man röstar för fri abort, man röstar för höjda skatter, man röstar för en massa förbud p.g.a. miljöskäl. Det måste ju varje person som röstar ta ställning till, vilken/vilka frågor väger tyngst för mig? Det tycker inte jag är skevt.
Va!? Inget kommer tas bort, man kommer bara göra det svårare, vilket är en stor skillnad. Sen vet jag inte vad du försöker säga om jag ska vara ärlig. Skulle gissa att du redan fått en drös svar på det du önskar diskutera längre bak i tråden. Det är liksom vanligt att ultrahögern spjärnar emot om man från den sidan går en millimeter åt vänster, men det är och kommer aldrig bli en vänsterfråga om man gör det då. Vilket dina "överdrifter" tycks göra tydligt för mig när jag tolkar ditt inlägg.

Citat:
Det är möjligt, jag vet inte. Hur som helst så låter det bra och det borde gå hem hos hans egna bas och oberoende.
Ja, vi har sett att ni tycker lögner "ser bra ut" när propagandisterna får gagga lite hursomhelst.

Citat:
Det var inget svar på min fråga och inte särskilt hjälpsamt.
Trist för dig att jag inte vill skriva flera essäer om just det du önskar veta. Kommer nog skrivas en hel j*vla del om vad man inte gjorde från administrationens sida (och hans minions) i landet under maj. Coronahanteringen är ett sånt flagrant exempel på misskötsel att det kommer snackas om detta i årtionden. Att du inte ser detta säger väldigt mycket om dig och vad du tittar på. Lite pinsamt om jag ska vara ärlig.
2020-08-15, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Men pappan är tillräckligt mörk för att Demokraterna ska gnugga händerna. Han är svart och hon faller in i deras demografiskt våta dröm, en svart kvinna. Grädden på moset hade givetvis varit om hon var lesbisk också, då hade det varit full pott. Men det kanske inte var så enkelt att hitta en lämplig kandidat som uppfyllde dessa tre kriterier, två av tre är dock gott nog för Demokraterna.

Svarta kvinnor finns det gott om i USA. Om de så gärna vill ha en sådan hade de inte behövt nöja sig med en blandad indier som är 0% afro-amerikan.

Givet att man 2008 valde Barack Obama och nu Kamala Harris som VP så får man ju intrycket att de inte vågar välja en äkta afro-amerikan som är ättling till amerikanska slaveriet och som växt upp i ett svart hushåll och vars genetiska påbrå åtminstone överstiger 50% sub-sahariskt.
2020-08-15, 00:33
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj vad bättre det blivit!

Så du menar att det är ENSIDIG POLITISK REKLAM video och en länk.
och du tyckte den var bra!

Saknar varför!

Är det en länk som du tjänar på?

Skriv en liten f*cking sammanfattning!!

Och jag skiter vilka språk du kanske kan..

Captain obvious strikes again! Det är en länk till en ad, trodde det var uppenbart då jag skrev att det var en ad.

Det är en youtubelänk, jag tjänar ingenting whatsoever på om du eller någon annan trycker på den, varken ekonomiskt eller politiskt då jag tror att ingen på FB har rösträtt i valet.

Jag skrev en sammanfattning: det är vad som händer om Biden blir POTUS.

Fortfarande, är det svårt att hålla sig till topic?
2020-08-15, 00:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och så kallar ni oss för troll...

Men OK, i så fall skulle du ju inte ha några problem med att rösta på Trump?
Jag kan bara rösta på de som vill prata om nått som sker i verkligheten, inte för jag kan rösta på trumpen, men väl är det enkelt och inse man inte kan rösta på någon som inte ens bryr sig om dig.
Som trumpen bevisat i den största krisen i modern tid med COVID-19, och helt vänt folket ryggen.

Vi får se hur många som kommer ihåg detta när man röstar, men nått säger mig det blir en eller två som kommer komma ihåg detta på valdagen för USA president 2020.

För USA så finns också bara ett val att rösta på och om man är för MAGA.
Och om det valet är svårt och gissa, så kan jag hinta om att det inte är trumpen som inte ens är en president för folket och man undrar för vem trumpen är president.
2020-08-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Så då är Kamala typ
25% Jamaican,
25% irländska och
50% indiska.

Men då är hon ju främst indiska och 0% "African American"

De amerikaner jag känner tycker hon är osympatisk, not likeable. Även anledning till att hon inte ens nådde Primaries.

Ja, hon är inte afro-amerikan. Obama var till skillnad från Kamala åtminstone gift med en afro-amerikan. Samt att Obamas svarta påbrå var högre än Kamalas (även om det var 0% afro-amerikanskt påbrå).

Vi får fortfarande vänta ett tag på första afro-amerikanen som president eller vice president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in