2020-08-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
GW sa det i en intervju i tv.

Är det om mordet på Eva Magnusson? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngvQ9a/gw-persson-tror-att-ratt-man-ar-gripen
"Det tar sex timmar att stycka en kropp på det där viset, och grovstäda."
Inkluderar man städning finns det rimlig grund till tidsuppskattningen. Bara styckning faller på sin egen orimlighet om man tänker själv.
Citera
2020-08-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Överklagan är redan inlämnad till HR står i tidningarna idag..
Japp så nu kan vi släppa detta med att han varit på vift på anstalt och sjukhus en gång för alla!
Citera
2020-08-14, 15:23
Medlem
Överklagan är inlämnad till tingsrätten idag så nu över till hovrätten för västra Sverige för vidare handläggning.
Lycka till Tishko jag tror att hovrätten fastställer tingsrättens dom.
Citera
2020-08-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Jag vet inte hur GW fått för sig att det tar 6 timmar att grovstycka en kropp. Jag, som ganska oerfaren jägare, kan dela upp en gris i hanterbara delar på 30-40 minuter.

Det är nog psykologiskt sett en annorlunda sak att stycka en gris jämfört med en människa. Det kanske spelar in i tidsuppskattningen.
Citera
2020-08-14, 15:27
Medlem
Citat:
som jag och hundra till sagt 1000 ggr... man kan inte utvisa en svensk medborgare... vilket Slisko vart rätt länge .. tror det va sedan 2014.. så det är inte direkt konstigt att det inte är med i yrkande på straffet...
Det går ju att ändra på i framtiden om våra politiker ändrar lagen.
Nu blir det mat och husrum för mördaren Tishko i många år framöver här på anstalt.
Citera
2020-08-14, 15:37
Medlem
Har en fråga till alla er som kan det här .. försökte googla mig till men det blev bara värre i hövve på mig efter haha.. men ordet Anslutningsklaga vad betyder det med enklare förklaring?
stod i GT i samband med artikeln om överklagan..

– Man kan väl bara kommentera att det var förväntat att de skulle överklaga. Så att det blir då att vi inte har någon anledning att anslutningsklaga nästa vecka, säger Jim Westerberg.
tackar på förhand om någon kan förklara vad det är
Citera
2020-08-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det går ju att ändra på i framtiden om våra politiker ändrar lagen.
Nu blir det mat och husrum för mördaren Tishko i många år framöver här på anstalt.
Grundlagen ska ändras då menar du? helt plötsligt kan man landsförvisa vem som helst.. alla står lika in för lagen.. hmm... dock kan jag hålla med om att man skulle vilja ha en försöksperiod som svensk medborgare på typ si så där 20 år...grovt brott så kan man dra in det och skicka ut men tror dock inte det lär bli så :/
Citera
2020-08-14, 16:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Hmm, varför det?
Det är ju tishko som är skyldig så vilka han försökt skylla på är bara rappakalja

Det är vi alla övertygade om, men han har själv sagt han har namngivit ett 15-tal alternativa gärningspersoner, så jag bara luskade lite vilka han har nämnt. Ser inte ett spår efter någon annan i FU mer än den som redan varit uppe i tråden.
Citera
2020-08-14, 16:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det är vi alla övertygade om, men han har själv sagt han har namngivit ett 15-tal alternativa gärningspersoner, så jag bara luskade lite vilka han har nämnt. Ser inte ett spår efter någon annan i FU mer än den som redan varit uppe i tråden.
Tror inte ens de lagt nån vikt på de han sagt, annars är det troligtvis i slasken. Orelevant för målet i sig alltså men han har väl försökt med att anklaga allt och alla i wilmas närhet, säkert även polisen 🙈
Citera
2020-08-14, 16:18
Medlem
Citat:
Har en fråga till alla er som kan det här .. försökte googla mig till men det blev bara värre i hövve på mig efter haha.. men ordet Anslutningsklaga vad betyder det med enklare förklaring?
stod i GT i samband med artikeln om överklagan..

– Man kan väl bara kommentera att det var förväntat att de skulle överklaga. Så att det blir då att vi inte har någon anledning att anslutningsklaga nästa vecka, säger Jim Westerberg.
tackar på förhand om någon kan förklara vad det är

Ett anslutningsklagande innebär att åklagaren överklagar i samband med att misstänkt överklagat. An-
slutningsklagandet innebär att domstolen kan döma till ett strängare straff än som utdömdes i lägre in-
stans. Det normala är att åklagaren anslutningsklagar.

Men i och med att Tishko redan är dömd till lagens strängaste straff så finns det ingen anledning för åklagaren att klaga.
Senast redigerad av Kringelikrok 2020-08-14 kl. 16:21.
Citera
2020-08-14, 16:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tror inte ens de lagt nån vikt på de han sagt, annars är det troligtvis i slasken. Orelevant för målet i sig alltså men han har väl försökt med att anklaga allt och alla i wilmas närhet, säkert även polisen 🙈

Så är det nog. Han enda förklaring till varför han inte hjälpt till i utredningen är ju att han anser polisen inte följt upp de spår han givit dem. Grejen är att jag inte hör eller läser om några andra spår i förhören med honom. Förhör hamnar aldrig i slasken tror jag.
Citera
2020-08-14, 16:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Tishko och hans familj har (tyvärr) haft medborgarskap sen länge.

Borde upphävas ASAP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in