Citat:
Ursprungligen postat av
Kemiske-Allan
Vad är det med er självutnämnda "förnuftiga" som om och om och om igen presenterar:
1) Wall of ordbajs
2) Relativisera antalet döda med antalet som dör i cancer, hjärt- och kärl-sjukdom, flunsan, m.m. Ja du trumfa också med malaria, vilken kille asså!
Men låt oss skita i trafikregler och hastighetsbegränsningar!! Skippa körkort! Bil fuer alle din lilla jude!! Skitsamma om det dör en 5000-10000 per år, dör ju ändå betydligt mer i cancer! Då kan snuten skippa trafikskiten och fokusera sig på de riktiga brotten! Fan, det vore najs!
Du är tydligen helt oförmögen att tolka en text och förstå vad den handlar om. Min text tar upp förlorade livsår pga död i covid-19 kontra de förlorade livsår som går förlorade pga de irrationella panikåtgärder som satts in i utlandet för att hejda död i covid-19. De sistnämna har jag inte specificerat pga att detta kan göras först om några år. Men det står ändå klart att dessa förlorade livsår, ändå, kommer att bli mångdubbelt fler än de livsår som förloras i covid-19.
Som ett exempel på om ca 55 000 förlorade livsår, i Sverige var en hög siffra så jämställd jag den med att 1000 svenska unga skulle begå självmord. Ser man nu hur det hela utvecklas i lockdown länderna så redovisade CNN en undersökning där
11 procent av 5000 tillfrågade hade funderat på självmord i spåren av lockdownerna i USA.
Och, ja, sedan tillkommer, förstås, en mer eller mindre ökad dödlighet i olika sjukdomar och för olika tillstånd pga att sjukvården fått hantera så många covid-19. I fattiga länder har detta varit förödande. Men det har också lockdowner och stängda gränser varit.
Observera att jag
inte förespråkar passivitet i förhållande till SARS-COV2 och covid-19, om någon skulle vara så dum så hen tror det. Dör då skulle vi vara uppe i si så där 200 000 dödsfall ibland de äldre äldre nu, och ha en totalramponerad sjukvård och extrema dödstal hos befolkningen i övrigt pga att behandlingsbara sjukdomar och tillstånd inte längre skulle kunna behandlas.