2020-08-12, 15:59
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqpp
Just det, 2005 menar jag. Du råkar inte ha det längre dokumentet som du kan ladda upp?

https://filebin.net/oj2sll6qkk2i3xhj
Citera
2020-08-12, 20:41
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqpp
Sen undrar jag om någon beställt ut förhören med skyttekamraterna eller klubbens resultatlistor?

Beklagar, läste "medlemslistor" där du skrev "resultatlistor" och är okunnig om huruvida sådana begärts ut.
Citera
2020-08-12, 23:12
Medlem
Den danske författaren Paul Smith som har skrivit boken "Palmes morder" Som är tydligen "99 procent säker att det är CA" kommer att nu intervjuas på Otto Ekevi youtube kanal nu i morgon den 13 augusti 21:45

https://www.youtube.com/watch?v=F48Q9GHm-HU
Citera
2020-08-13, 10:17
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTnTT
Den danske författaren Paul Smith som har skrivit boken "Palmes morder" Som är tydligen "99 procent säker att det är CA" kommer att nu intervjuas på Otto Ekevi youtube kanal nu i morgon den 13 augusti 21:45

https://www.youtube.com/watch?v=F48Q9GHm-HU

Tack för tips. 99%, då är man imponerande troende.

Undrar vad det är för ”nya uppgifter” han ska komma med. Nåt vi känner till, eller nåt nytt. Han kan ju ha pratat med personer som nu känner sig friare att uttala sig.

Min personliga fråga gäller ”svägerskan” samt det tidiga tipset om CA till utredningen (som inte tycks finnas).

Antar man kan se sändningen i efterhand.
Citera
2020-08-13, 22:58
Medlem
Hellbastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Antar man kan se sändningen i efterhand.

Man kan se det i efterhand.

Mycket till nyheter hörde jag dock inte, men var det verkligen utlovat? (Folket i detta underforum var nog inte målgruppen).
Citera
2020-08-14, 08:14
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbastard
Mycket till nyheter hörde jag dock inte, men var det verkligen utlovat?

Njäe.. men "PS om de nya uppgifterna" kunde indikera att han fått fram nåt som inte hunnit nå denna tråd. Tyckte istället han var aningen ouppdaterad.

Han benämner MP's fantombild en sammanvägning av alla grandmansobservationer.

Vid vilken husrannsakan beslagtogs eller observerades ett par stålbågade glasögon?
Citera
2020-08-14, 08:50
Medlem
Intressant att Paul Smith fortfarande väntade på dokument som redan har laddats upp här i tråden. Han verkar dessutom ha en tendens att så att säga chansa kring fakta när han inte minns.
Citera
2020-08-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Vid vilken husrannsakan beslagtogs eller observerades ett par stålbågade glasögon?

Vid ingen, enligt mina uppgifter. PS talade om husrannsakan efter CA:s självmord, men det var ingen vid den tiden. Protokollet för husrannsakan i Vedahöjden nämner inga glasögon. Den i Handen fokuserade på kulan.

Däremot hade Christer Pettersson glasögon av samma typ som Engström.
Citera
2020-08-14, 10:52
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudoro
Var det kulgevär eller hagel? och vilken kaliber?

Måste varit kulgevär, då hans enda hagelgevär försåldes av pantbanken 1994.

Han hade licens för två kulgevär. En Anschütz kaliber .22 och en Sako Hunter kaliber .30-06.

Vid husrannsakan Vedahöjden 17/1 1995 fanns endast Anschütz-vapnet (och en pistol). Sako:n löste han från pantbanken 3/1 1995. Man kan undra vart den tog vägen, man är väl skyldig förvara vapen i låst godkänt skåp.
Citera
2020-08-14, 11:28
Medlem
Roerligs avatar
https://www.arvikanyheter.se/2020/02/20/kronika-det-bortglomda-sparet-i-palmeutredningen/
Citera
2020-08-14, 12:15
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Intressant att Paul Smith fortfarande väntade på dokument som redan har laddats upp här i tråden. Han verkar dessutom ha en tendens att så att säga chansa kring fakta när han inte minns.

Han följer nog inte tråden utan utgår från det han själv får in, blir nog samma uppgifter i slutändan.

Att han chansar och killgissar har vi tyvärr sett bevis på innan (GH=GrönsaksHandlare=fel)
Citera
2020-08-14, 14:57
Medlem
Sa verkligen Paul att kulorna CA köpte kunde matchades med att va stöpta samtidigt som "palmekulorna "?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in