2020-08-13, 22:23
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
I Amerika har affärer som Wallmart tvång på munskydd i deras butiker.. men vissa försöker ju tackla sig genom vakter och in i affären, för att dom ser det som sin rättighet att få handla utan munskydd.

Finland inför nu tvång om munskydd i kollektivtrafiken, läser jag om nu.

Dom var duktiga i Finland.. med duktigast i Taiwan.
Finns dokumentärer att se på youtube om "miraklet" Taiwan som bara förlorade 7 människor i cornonan.

Sveriges ledare var dock de sämsta beslutsfattarna i världen enligt siffrorna.
Munskydd har fortfarande inte kommit på tal.

Svensk kollektivtrafiks talesperson säger att det går inte att hålla en två meters avstånd regel på bussar, men dom tvingar ingen att bära munskydd eftersom dom följer folkhälsomyndigheten som består av okapabla ledare som inte ens kollade på en dokumentär om hur andra länder hanterade situationen för att agera rätt i detta landet baserat på rena siffror och fakta istället för vad ledarna och ignorant folk vill.

Om det fanns riktiga ledare i Sverige så hade dom såklart studerat alla länder på Jorden och vilka åtgärder ledare i andra länder tar och hur många som dör och blir smittade.. för att sen helt enkelt välja att kopiera åtgärderna som fungerar i de länderna där minst folk blivit smittade.

Själv tycker jag att Sverige har skött det hela exemplariskt. Har inget att klaga på. Kan leva med att man någon gång då och då får se något "lallo" på stan som springer runt i mask.

Har varit en bra sommar och nu ser man fram emot hösten.
Citera
2020-08-13, 22:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Detta gäller ju resande i hela Europa. Bygger på att de som reser måste/ska vara symptomfria. Personligen skulle jag aldrig sätta mig på ett tåg/flyg i flera timmar i nuvarande läge

Undrar hur mycket som är nöjesresande av typen semester o hur mycket som är nödvändigt resande i jobbet?

O att sätta dig på tåget i Covidtider är helt befängt.
Har inte folk egen bil? O då kommer man ju dörr till dörr o får packning med sig.
Citera
2020-08-13, 22:25
Medlem
vinlands avatar
Att ekonomiska intressen styr FHM har varit klart sen smuggelresan med biolabbet från Kina, pröjsad av Wallenberg. Teflontegnell har nu bekräftat när dom kommer att ändra sig, FHM kommer att rekommendera munskydd enbart i lokala områden när man får utbrott av samma dignitet som i Gällivare.

Med andra ord, skiten måste träffa fläkten först, innan man kan tillåt en ändring och då endast lokalt.
Alltså, brasan ska inte bara börja brinna, den måste också ske explosionsartad innan åtgärd.
Det betyder i klartext att FHM går efter tesen "collateral damage".
Det betyder att en viss procent av befolkningen måste offras i FHM:s strategi som skett i samråd med en del aktörer som påverkat via regeringskällor m.fl
Proaktivitet är alltså helt uteslutet.
Vill ni få en ändring i detta snackar vi om nyval, sossarna kommer inte att agera.
Citera
2020-08-13, 22:26
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Själv tycker jag att Sverige har skött det hela exemplariskt. Har inget att klaga på. Kan leva med att man någon gång då och då får se något "lallo" på stan som springer runt i mask.

Har varit en bra sommar och nu ser man fram emot hösten.

Hur många Estonia katastrofer kan det räknas som när närmare 6000 svenskar dött ?

Vad bra för dig att du inte bryr dig, men du borde borde låsas in för andras säkerhet om du inte kan visa hänsyn för folk i riskgrupperna.

Varför hatar du äldre människor för?

Det är väl onödigt.
Citera
2020-08-13, 22:26
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Du har redan i munnen nedbrytande enzymer. I magen har du magsyror som dödar allt. Yta/virus/finger /öga är trams

Ja skulle viruset föröka sig i den salta tårvätskanan? Det tror jag inte.Och hur skall det senare hamna i lungorna?
Citera
2020-08-13, 22:28
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Hur många Estonia katastrofer kan det räknas som när närmare 6000 svenskar dött ?

Vad bra för dig att du inte bryr dig, men du borde borde låsas in för andras säkerhet om du inte kan visa hänsyn för folk i riskgrupperna.

Varför hatar du äldre människor för?

Det är väl onödigt.

Det behöver rensas och gallras lite i befolkningen ibland.
Citera
2020-08-13, 22:31
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderno
Samma personer som har invänt mot EU:s räddningspaket, och särskilt Sveriges bidrag till paketet?

Stykan hos de ekonomiska fundamenten upphör dock inte att överraska mig. Jag ska erkänna att jag nog hade en betydlig mörkare syn på de ekonomiska effekterna än vad som ännu blivit fallet.
Det hade väl mest karaktären av slentrianmässigt stöd för FHMs och Sveriges linje och innan det riktigt brakat loss här med > 5k döda.
Det finns de bland de s k förnekarna som fortfarande drar det argumentet.

Givetvis är ekonomi och sysselsättning viktigt, men man måste se sig omkring. Vi kan inte leva länge på en rundgång av pengar, och i o m att vi valt en egen väg tittar säkert många på oss med skepsis. Och vad ska vi sälja och till vilka när och om pandemin blåst över?

Var in i tråden om EU:s räddningspaket i dess början, men där var det mest en massa gaphalsar med inlägg som var helt uppåt väggarna.
Citera
2020-08-13, 22:32
Medlem
DikTs avatar
Bisarrt uppträdande av Tegnell i Aktuellt idag (igen).
"Alla andra har fel".

Pluspoäng till reportern som faktiskt pressade på lite.

Då vet man att man är helt snett ute om inte ens SVT köper svaren man ger...
Citera
2020-08-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Att ekonomiska intressen styr FHM har varit klart sen smuggelresan med biolabbet från Kina, pröjsad av Wallenberg. Teflontegnell har nu bekräftat när dom kommer att ändra sig, FHM kommer att rekommendera munskydd enbart i lokala områden när man får utbrott av samma dignitet som i Gällivare.

Med andra ord, skiten måste träffa fläkten först, innan man kan tillåt en ändring och då endast lokalt.
Alltså, brasan ska inte bara börja brinna, den måste också ske explosionsartad innan åtgärd.
Det betyder i klartext att FHM går efter tesen "collateral damage".
Det betyder att en viss procent av befolkningen måste offras i FHM:s strategi som skett i samråd med en del aktörer som påverkat via regeringskällor m.fl
Proaktivitet är alltså helt uteslutet.
Vill ni få en ändring i detta snackar vi om nyval, sossarna kommer inte att agera.

Det är den totala folkhälsan som styr FHMs och regeringens beslut. Inte panikslagna populister, vilket vi ska vara glada för. Därmed inte sagt att fel begåtts.
Citera
2020-08-13, 22:35
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det behöver rensas och gallras lite i befolkningen ibland.

Det är väl skillnaden mellan Sverige och Taiwan.. dom bryr sig om äldre där borta i Taiwan.. så dom bär munskydd.

Här i Sverige är det tydligen nån annans uppgift att bry sig om äldre.. för här tänker folk som du inte förstöra sitt smink genom att bära mask för att rädda äldre människors liv.

Det du skrev borde iof utredas för terrorbrott eftersom du indirekt skriver att du andas på folk till höger och vänster utan mask, och du är okej med dödsantalet här i Sverige för du bryr dig helt enkelt inte.
Det är väl så en terrorist tänker, dom bryr sig inte om hur många som dör för att dom ska få sminka sig i himmelriket bland oskulderna.
Citera
2020-08-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bisarrt uppträdande av Tegnell i Aktuellt idag (igen).
"Alla andra har fel".

Pluspoäng till reportern som faktiskt pressade på lite.

Då vet man att man är helt snett ute om inte ens SVT köper svaren man ger...

Du bör nog beställa en hörsel undersökning, Tegnell sa aldrig att alla andra har fel.
Det han sa var att varje land behöver anpassa sina åtgärder utifrån hur smittläget ser ut.
Citera
2020-08-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Just det som var poängen du verkade inte bry dig även om det handlade om veckor. Därav skrev jag hoppas det var det så kanske du ändrar din inställning. Men människor brukar funka så länge det inte drabbar mig varför bry sig om andra? Finns länder som använder munskydd när de är förkylda för skydda sin omgivning för en vanlig förkylning kan bli allvarligare för någon annan så förstår inte varför det är så dåligt med att använda munskydd för skydda andra. Just det vi har den mentaliteten åter igen. Om jag är sjuk får andra anpassa sig efter mig så varför bry sig? Kolla jag är så duktig kan jobba sjuk eller det är mitt liv skit i alla andra.
Det är över nu.
Titta på kurvorna.
Varför tjata om detta nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in