Citat:
Ursprungligen postat av
Sharm0ta
Han är totalt tondöv. När han får svart på vitt att hans taktik att skydda svenskarna mot smitta är ett fiasko jämfört med Finlands börjar han snacka bort det som vanligt genom att svamla om att det minsann inte går att jämföra för att ”det är olika situationer blabla...” men Sverige kommer ju aldrig att ha exakt samma situation som något annat land just tack vare honom, jävligt bekväm inställning. På så vis kan man flina bort all kritik, t o m när han blir tillfrågad om FHM’s bunkermentalitet säger han bara att ”de som känner honom kan intyga att det inte stämmer”. Anekdotisk bevisföring, är det vad han kallar ”evidensbaserat”, den råttan?
Han har ballar av stål! Vore det inte för att jag, av princip, är emot all persondyrkan, så skulle jag gå med i någon grupp som beundrar honom. Nu nöjer jag mig med en grupp som stödjer Folkhälsomyndigheten och den svenska strategin.
För Tegnell är ingen diktator över FHM. Myndigheten leds inte ens av honom och strategin är grundad på kollektiva beslut, analys och diskussioner.
Men han är modig och principfast i sitt förhållande till vetenskapligt tänkande, trots att det blåser med orkanstyrka. Egentligen i sig, inget märkvärdigt, utan bara naturligt för en civiliserad bildad människa.
Mer förvånande är omvärldens och vissa inhemska kritiker brist vad gäller detta. Istället har panik, grupptryck och åtgärder som
verkar vara kraftfulla men som inte visat sig vara hållbara i längden, fått råda.