Blir lite intressant om man jämför antal rapporterade smittade med rapporterade dödsfall. Dödstalen ligger nu på ca 20 per vecka. Antal bekräftade smittade är ca 2000 per vecka. Dödligheten är alltså ca 1% av de bekräftat smittade. Verkar innebär att om dödligheten är i närheten av 1% så är mörkertalet obefintligt. I så fall borde man i princip kunna utrota viruset genom smittspårning. Eller så finns fortfarande ett betydande mörkertal, i så fall är dödligheten väsentligt under 1%.
Ja, men VG har totalt 7 st på iva. Kanske inte behöver ett fältsjukhus för det.
Om saker förändras, så lär det ju vara ganska enkelt att bygga upp igen.
Alltså detta börjar bli löjligt...
Vi är nu nere på underdödlighet, ett fåtal personer per dag (äldre, multisjuka) avlider.
Bevisligen är i de flesta fall Covid-19 en riktig "messjukdom", ska bli väldigt interessant att se vad den slutliga dödligheten ligger på efter 2020.
Killgissar på att den ligger ganska normalt med övriga år, ev. aningen över.
Med andra ord - öppna upp samhället, släpp tjafset om munskydd (de som vill kan givetvis ha detta), lägg pengar och kraft på det som för samhället framåt och gå vidare.
Existerar ens det där gapet du tjatar om? Det KAN var så att de här privata sidorna du kollar på har felaktiga siffror.
Jag har följt det länge och nu är platz.se och c19.se mer samstämmiga. Dessutom ser det ut som om dessa två sajter också tog hänsyn till -3 dagen vilket jag tycker stärker trovärdigheten. Jag skall försöka utröna när gapet egentligen uppstod.
Återkommer om jag får fram något konstruktivt.