2020-08-13, 06:58
Medlem
Kickexs avatar
Man har sin preferens helt enkelt.
Citera
2020-08-13, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Varför väljer vissa män att prata med kvinnor som exakt ser ut/liknar till viss del sin exfru förutom kanske att ögonfärg skiljer/hårfärg skiljer. Dragen är likadana i ansiktet.

Det enda som skiljer sig är att dessa har barn och hans exfru har inte det.

Vi kvinnor väljer utseenden så långt bort ifrå exmannen som det bara går.

Varför gör ni så?

Har män svårare för skilsmässa/separation?

Vad tror ni

Det är väl rätt logiskt att man fortsätter att söka efter det man tänder på.

Kvinnor attraherasmer av person än män och då blir det lite skillnad.
Citera
2020-08-13, 07:17
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Varför en man som gillar blondiner även efter skillmässa fortsätter gilla blondiner, är det frågan?

Nix! Tydligen har de tilltalade kvinnorna andra hårfärger än exfrun.
Citera
2020-08-13, 09:08
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Varför en man som gillar blondiner även efter skillmässa fortsätter gilla blondiner, är det frågan?

Ja det är helt sjukt! Och som att kvinnor aldrig har en stil som man kan se genom flera pojkvänner. Människor är människor, vem fan bryr sig.
Citera
2020-08-13, 11:37
Medlem
Källa på det TS.
Citera
2020-08-13, 12:17
Medlem
TS, jag gissar att du vill höra att det handlar om att ditt ex inte kan glömma dig och att det är därför han träffar kvinnor som påminner om dig, men troligtvis handlar det bara om att han föredrar en viss typ av kvinnor (utseendemässigt).
Däremot kanske de skiljer sig väsentligt från dig personlighetsmässigt?
Citera
2020-08-13, 13:29
Medlem
TS, när jag hade ett av mina sämsta uppbrott (hon otrogen) och hon var helt omöjlig att föra en diskussion med utan storgräl (troligen delvis mitt fel pga mina sårade känslor) så insåg jag till slut att hur mycket jag än skriker, svär, förbannar, resonerar, vädjar så kommer jag aldrig att kunna påverka hur mycket av min "sida" som hon väljer att ta in.
-Det blir bara en massa liv till ingen nytta...

Så jag (eftersom jag ändå inte kunde sova en period) satt uppe på nätterna och skrev ner allt jag kände och ville häva ur mig för hand på papper. När jag var klar lät jag de, tror det var 3 tvåsidiga A4r, på köksbordet när hon skulle komma och hämta grejor medan jag var på jobbet (hon hade då fortfarande nyckel). Senare fick jag kommentaren: "Vad skriver du för löjliga brev då?" -Hon hade läst, hon hade tagit del av vad jag tänkte, tyckte och kände. Huruvida hon tog något till sig kommer jag aldrig veta, men jag har inte haft någon mer kontroll över vad hon tar in även om hon fått det verbalt...

Vad jag vet är att jag fick en kram av henne långt senare vid en annan situation där hon farit illa... Så någon sorts reaktion kanske det gav ändå? Hur som helst, det är inte viktigt.

Men JAG fick ur mig vad jag behövde, fick sagt vad jag ville och kunde börja gå vidare.

Jag tror att dina trådar om "Varför väljer män ditten och datten" här på fb är ett sätt att försöka få någon slags avslut från ett "ex" som konstant låser ihop sig så fort du vill ha något svar.

Du kanske aldrig får några svar. Se till och ös ur dig den skit du behöver på något vis som funkar för dig och gå vidare!

Det är ungefär den slutgiltiga meningen mina svar i alla dina trådar strävar åt.
Citera
2020-08-13, 13:44
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Varför väljer vissa män att prata med kvinnor som exakt ser ut/liknar till viss del sin exfru förutom kanske att ögonfärg skiljer/hårfärg skiljer. Dragen är likadana i ansiktet.

Varför gör ni så?

Vad tror ni
Dom av "oss" som gör så, gör det väl för att dom har en viss typ/smak. Gissar jag.

Vad det gäller mig, så skiljer sig mina ex. (och nuvarande) ganska mycket utseendemässigt. Och jag har inte heller lagt märke till fenomenet bland mina vänner/släkt.
Citera
2020-08-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Man har sin preferens helt enkelt.
Precis. Samma anledning som att kvinnor väljer män med liknande personlighet som sitt ex.
Citera
2020-08-13, 21:40
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Citat:

Varför gör ni så?

Vad tror ni

Kvinnor väljer karlar med attribut som påminner om deras fäder, saknar de fadersgestallt blir det många ggr kaos.
Citera
2020-08-13, 23:31
Medlem
Citat:

Varför gör ni så?

Vad tror ni

Att jag tror det är lika vanligt mellan män o kvinnor.. En del av dessa kanske inte har riktigt kommit över sina EX. en del är det bara preferenser o så för en del är det ren tillfällighet.
Citera
2020-08-13, 23:34
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Det finns väl de som gör, men lika många vill nog ha lite variation. Jag har åtminstone ingen typ, och de kvinnor jag haft någon form av förhållande eller annat med har sett ut på alla möjliga sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in