Varför Donald Trump är en farlig politiker
(reflektioner och åsikter,inte fakta)
En gång i tiden tyckte jag att filmen "Idiocrazy" var helt galet absurd och skrattade åt hur någon ens kunde fantisera ihop framtiden som skildras i denna. Idag är jag chockad över att den inte är långt ifrån en profetia.
Att trump ens kandiderade som president var helt sinnessjukt. Att han blev det är ännu mer sinnessjukt, obeskrivligt absurt och efterblivet. Jag har både familj och vänner som argumenterat för varför det skulle vara "bra med förändring" och som sagt att han har bra "business-mind" och inte kan köpas med pengar bl.a.
I samma sekund folk har uttryckt detta, låååångt innan alla skandaler som hopat sig, tappade ni enormt mycket respekt. Jag är ledsen att behöva säga det, men ni som känner er träffade, ni ska veta att ni är en livsfara för mänskligheten och att ni genom era blinda media-styrda beteenden sviker era barn, barnbarn, och alla kommande generationer därefter.
Det är bara så oförlåtligt korkat, och jag passar på att skriva detta nu då inte ens de mest trångsynta möjligen kan blunda för verkligheten. Det värsta är, när så många människor inte ens förstått detta för länge sedan trots att det ALLTID varit solklart vad detta är för människa och vilken politik han kommer driva;
- Kan ni då ens föreställa er hur lång tid det tar innan den genomsnittlige svensken inser hur rubbat vårt egna politiska system är?
Så här får ni en lite lättare, ja nästan underhållande, sammanfattning över vad han åstadkommit de senaste dagarna:
Ingenting han säger någonsin håller i mer än 24h innan han säger emot sig själv eller försäger sig. Han ljuger konstant, han är öppet kriminell och tycker sig stå över lagen. Han skiter fullständigt i USA:s befolkning, han vill bara ha makt och mer pengar. Han skiter i miljön, är rasist rakt igenom och har en helt rubbad kvinnosyn. Han "rensar" ingenting efter andra, han sabbar de få saker tidigare presidenter med sina brister faktiskt lyckats åstadkomma. Så länge det finns människor som är "OK" med att någon som Trump är president, så ser våra barns framtid allt annat än ljus ut.
"han är tuff mot kina"
nej.
"han bygger en mur"
verkligen?
"Han rensar bort korruption ur washington"
nej
"Jobben återvänder"
nej
Trump är inte långt ifrån dement, han är en missbrukare av högsta nivå och har varit under hela sitt liv (pengar), han är socialt efterbliven, rasistisk, och fullständigt inkompetent. De beslut han fattar och den utveckling som sker som ett direkt resultat av detta må hända inte ha "dödat fler människor" än andra presidenter i dagsläget, men så kunde man säga om både Hitler och Churchill en gång i tiden med. Miljömässiga konsekvenser och en på tok för stor rubbning av världens ekonomiska samt maktbalans på för kort tid kommer med största sannolikhet att bli förödande med potential att få andra presidenters "dödssiffror" att blekna i jämförelse.
Han är kriminell och byter ständigt lagen, helt öppet, utan att se något fel i det. Han t.o.m. försvarar sina handlingar och står för att han skulle begå samma brott om och om igen.
Ingen människa är perfekt, särskilt inte jag eller kanske du som du säger. Men det finns bra människor, och det finns dåliga människor. Att ni sedan ens kan nämna Trump och ordet ärlig i samma mening är bortom mitt förstånd. Eller så är ni pro-white och gillar att han straffar svarta o bruna.
Vidare har USA:s politik givetvis en direkt inverkan på hela världen, de är trots allt en världsmakt, den största vi har.
Tror du kurderna också tycker att Trump bara är en människa som alla andra med några brister här och där?
Jag får väl hoppas att ni bara trollar á la jorden-är-platt stil
Att bli jämförd med trump som "bara en annan människa som inte är perfekt" är rent åt helvete. Jag är en människa som bryr mig om andra människor. Trump är en människa som inte bryr som andra människor. Jag faller i en ganska normal kategori tillsammans med en majoritet av världens befolkning, Trump hamnar i en ytterst marginell kategori, en kategori man aldrig ens ska våga titta i när det gäller att ge någon makt över ens framtid.
källa

avel quvin