2020-08-13, 08:33
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
I områdena runt Pennsylvania och Appalacherna i Virginia dör det arbetslösa människor i opiatmissbruk till följd av teknikskiftet.
Ja, ryssar vet hur man jobbar "effektivt." Ingen komplett översikt av problemet går att lämna såklart, men det är väl något enklare för Dems att styra upp denna grupp än vad det är för GOP tänker jag.

Citat:
IDen gamla ekonomin innefattar arbetare som går 7 år i grundskola och sedan ställs till fabrikernas och gruvornas förfogande och när de jobben försvinner så lämnar även servicesektorn
Får man upp 5G-nätet fort, då kommer AR spela en avgörande roll för industrierna. Tungt maskineri är nästan självgående så det är denna form av digital konnektivitet som blir nästa steg för servicesektorn. Reshoring kommer bli behövligt det också, vilket man inser vikten av nu när denna ekonomiska coronabomben briserat såpass häftigt som den gjort. Ja, det finns faktiskt en myriad av olika åtgärder man kan införa utan att det blir särskilt kostsamt egentligen. Därför tror jag 26k inom frackingindustrin (i Penn) t ex väger lätt när man tänker på vilka breda effekter infrastruktursatsningarna får.

Citat:
Bidens 100 första dagar som president
Ror Biden hem senaten då vågar jag hoppas på det du tar upp. Annars blir det sannolikt bara stiltje i reformverkstan. Sen är väl frågan hur mkt man har råd att spendera efter alla stimulanspaket. Vill det sig illa kanske man bara kan plåstra om alla såren så inte samhällsandan kollapsar totalt i landet. (Verkar som Kudlow och Mnuchin skulle vara fullt kapabla till detta om jag ska vara ärlig.)

Storbankernas fingrande (med svängdörrar in i VH) har inte minskat särskilt mycket heller. Ska bli intressant att se vart f*n alla pengar gått när dem bailade ut företagen första rundan. Med Trump som president kommer vi aldrig få veta, och då har nog den kapitalinjektionen i ekonomin lett till att man blåst nytt liv i kol och oljeindustrin för att nämna ett par illavarslande exempel.

Workers Are Getting the Short End of the Stick from the Cares Act
2020-08-13, 09:00
Medlem
Citat:
Det här är ett genuint sorligt inlägg. Du gör verkligen allt för att inte besvara något av det jag skriver.
Jag vet inte varifrån hatet kommer eller förälskelsen till Trump. Men mitt mål är inte att få dig att överge Trump. Jag drivs av en nyfikenhet i varför Trumpsupportrar på flashback är så oförmögna att fälla ett uns av kritik på Trump men är så villiga att attackera allt och alla runt om honom. Kan det vara så att jag berörde en öm nerv som fick dig att explodera? Kan det vara så att du inte vill göra denna komparativa analys därför att du inte gillar svaren du vet att du kommer få fram?

Snacka om att drivas av ett hat som förblindar.
Som förhindrar reflektion och diskussion. Som förhindrar självkritisk analys
Som förhindrar kritiskt tänkande.
Och som cementerar åsiktssilon du lever i.

Vill du få det sista ordet sagt så varsågod,jag kommer inte att svara dig mer efter detta.

Det som är sorligt är att jag gav dig chans o vara ärlig och det enda du kunde komma på har 2 icke saker som Obama gjorde när du har minst 6 på rak arm som är kriminella handlingar . Sorligt att vara en så enkel person
2020-08-13, 10:22
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Bättre än Donalds läsande av samma barnbokstal han just nu gör i sina dagliga "uppdateringar" om den EPISKA epidemi han skapat i ett västland..

Vila i frid +165.000, de flesta i onödan...

Jag saknar fortfarande belägg, från dig och krauthammer, på vad just Donald Trump gjort/inte gjort i det här fallet.

Vilket ansvar har delstaterna, hur mycket får Trump lägga sig i?
New York har haft många döda, är det demokratiska styrets fel eller Trumps fel?

Krauthammer, på vilket sätt påverkar 400$ i veckan eller 600$ i veckan att Donald Trump är usel, inkompetent, illa ansedd osv ?

Är ni arga för att han kallar det kina-viruset?
2020-08-13, 11:24
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
...[v]ilket väl visar på den verklighetsfrånvaro som sekten ängsligt klamrar sig fast vid:
https://www.politico.com/news/2020/07/25/trumps-suburban-nightmare-376823

Man vet alltså, enligt Tim Murtaugh, att pollsen är skeva. Om det nu är sant, varför degraderade man då Brad Parscale?

Jag får en känsla av att man famlar i mörkret och ser att den rådata man lagt sina förhoppningar på motarbetas mycket effektivt. Större fluktuationer hade annars setts på mätningarna. Det är iaf vad jag tror, men det blir först långt efter man kan se om jag har rätt.

Nästa månad kommer Facebook och berättar lite mer utförligt vad de gör åt problemet. Tror Parscale sitter och drömmer om att inte skita på sig när de släpper den nyheten. För även om Zuck vill ta över världen, så lär det bli svårare att göra det om han får en diktator på halsen. Stands to reason att en maktlysten miljardär vill fimpa sina konkurrenter om chansen finns att göra det.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-13 kl. 11:30. Anledning: Felstavning
2020-08-13, 11:50
Medlem
538 forcast är i gång. Valet 2016 så hade 538 samma odds till en Trumpvinst som Trumps kampanjs egna mätningar runt 30 procent.

Just så har Biden 72 procents chans att vinna. Trump 28 procent.

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

Det är långt kvar till valet och mycket kan hända. Vad jag vet om modellen utan att läst på är att den har mer osäkerhet inprogramerad än den förra.
2020-08-13, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Får inte usa bukt med sin statsskuld om 158% av BNP så spelar det ingen roll vem som blir president.

Varför då? Så länge som Amerikanska fed bonds köps av andra länder så håller usa igång världens konsumtion. Och håller tillbaka deflation. Världen är instabil. Fed 100 y bonds är en plats att parkera pengar.

Jag hävdar att usas debt to gdp ratio lätt kan hamna vid 200 procent utan att världen kraschar.

En fråga : var i världen är det just nu billigast att bedriva massproduktion?
2020-08-13, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
538 forcast är i gång. Valet 2016 så hade 538 samma odds till en Trumpvinst som Trumps kampanjs egna mätningar runt 30 procent.

Just så har Biden 72 procents chans att vinna. Trump 28 procent.

https://projects.fivethirtyeight.com/2020-election-forecast/

Det är långt kvar till valet och mycket kan hända. Vad jag vet om modellen utan att läst på är att den har mer osäkerhet inprogramerad än den förra.

Tror du ochså på en biden seger?
Jag är övertygad om det
2020-08-13, 12:00
Medlem
Citat:
Tror du ochså på en biden seger?
Jag är övertygad om det

Jag trodde (Var inte säker) på en 2016 Clintonseger. Just nu tror jag På Biden-seger. Men saker kan ändras. Det finns för stor osäkerhet för att vara övertygad åt något håll.

Jag gillar 538 modell. Den förra hade ungefär samma odds på valdagen 2016 som Trumps interna. Så det tyder på att den är bra.

Just nu kan det sluta med en jordskredsseger för Biden till en liten seger för Trump.
2020-08-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ja indeed.
Jag undrar om du läste mitt svar eller brände av ett inlägg i ren trots bara

Självklart att jag läste , men du nämner varken fast and furious , benghazi , olagliga kriget i Libyen och olagliga mordet på amerikansk medborgare genom att dröna skiten ur han och hans son utomlands
2020-08-13, 13:43
Bannlyst
Varför Donald Trump är en farlig politiker
(reflektioner och åsikter,inte fakta)

En gång i tiden tyckte jag att filmen "Idiocrazy" var helt galet absurd och skrattade åt hur någon ens kunde fantisera ihop framtiden som skildras i denna. Idag är jag chockad över att den inte är långt ifrån en profetia.

Att trump ens kandiderade som president var helt sinnessjukt. Att han blev det är ännu mer sinnessjukt, obeskrivligt absurt och efterblivet. Jag har både familj och vänner som argumenterat för varför det skulle vara "bra med förändring" och som sagt att han har bra "business-mind" och inte kan köpas med pengar bl.a.
I samma sekund folk har uttryckt detta, låååångt innan alla skandaler som hopat sig, tappade ni enormt mycket respekt. Jag är ledsen att behöva säga det, men ni som känner er träffade, ni ska veta att ni är en livsfara för mänskligheten och att ni genom era blinda media-styrda beteenden sviker era barn, barnbarn, och alla kommande generationer därefter.
Det är bara så oförlåtligt korkat, och jag passar på att skriva detta nu då inte ens de mest trångsynta möjligen kan blunda för verkligheten. Det värsta är, när så många människor inte ens förstått detta för länge sedan trots att det ALLTID varit solklart vad detta är för människa och vilken politik han kommer driva;
- Kan ni då ens föreställa er hur lång tid det tar innan den genomsnittlige svensken inser hur rubbat vårt egna politiska system är?

Så här får ni en lite lättare, ja nästan underhållande, sammanfattning över vad han åstadkommit de senaste dagarna:
Ingenting han säger någonsin håller i mer än 24h innan han säger emot sig själv eller försäger sig. Han ljuger konstant, han är öppet kriminell och tycker sig stå över lagen. Han skiter fullständigt i USA:s befolkning, han vill bara ha makt och mer pengar. Han skiter i miljön, är rasist rakt igenom och har en helt rubbad kvinnosyn. Han "rensar" ingenting efter andra, han sabbar de få saker tidigare presidenter med sina brister faktiskt lyckats åstadkomma. Så länge det finns människor som är "OK" med att någon som Trump är president, så ser våra barns framtid allt annat än ljus ut.
"han är tuff mot kina"
nej.
"han bygger en mur"
verkligen?
"Han rensar bort korruption ur washington"
nej
"Jobben återvänder"
nej
Trump är inte långt ifrån dement, han är en missbrukare av högsta nivå och har varit under hela sitt liv (pengar), han är socialt efterbliven, rasistisk, och fullständigt inkompetent. De beslut han fattar och den utveckling som sker som ett direkt resultat av detta må hända inte ha "dödat fler människor" än andra presidenter i dagsläget, men så kunde man säga om både Hitler och Churchill en gång i tiden med. Miljömässiga konsekvenser och en på tok för stor rubbning av världens ekonomiska samt maktbalans på för kort tid kommer med största sannolikhet att bli förödande med potential att få andra presidenters "dödssiffror" att blekna i jämförelse.

Han är kriminell och byter ständigt lagen, helt öppet, utan att se något fel i det. Han t.o.m. försvarar sina handlingar och står för att han skulle begå samma brott om och om igen.
Ingen människa är perfekt, särskilt inte jag eller kanske du som du säger. Men det finns bra människor, och det finns dåliga människor. Att ni sedan ens kan nämna Trump och ordet ärlig i samma mening är bortom mitt förstånd. Eller så är ni pro-white och gillar att han straffar svarta o bruna.
Vidare har USA:s politik givetvis en direkt inverkan på hela världen, de är trots allt en världsmakt, den största vi har.
Tror du kurderna också tycker att Trump bara är en människa som alla andra med några brister här och där?
Jag får väl hoppas att ni bara trollar á la jorden-är-platt stil
Att bli jämförd med trump som "bara en annan människa som inte är perfekt" är rent åt helvete. Jag är en människa som bryr mig om andra människor. Trump är en människa som inte bryr som andra människor. Jag faller i en ganska normal kategori tillsammans med en majoritet av världens befolkning, Trump hamnar i en ytterst marginell kategori, en kategori man aldrig ens ska våga titta i när det gäller att ge någon makt över ens framtid.
källaavel quvin
2020-08-13, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag trodde (Var inte säker) på en 2016 Clintonseger. Just nu tror jag På Biden-seger. Men saker kan ändras. Det finns för stor osäkerhet för att vara övertygad åt något håll.

Jag gillar 538 modell. Den förra hade ungefär samma odds på valdagen 2016 som Trumps interna. Så det tyder på att den är bra.

Just nu kan det sluta med en jordskredsseger för Biden till en liten seger för Trump.

Jag är övertygad om att Biden vinner med över 45% av rösterna.
2020-08-13, 14:03
Bannlyst
Nu när det rapporteras att Jared Kushner och Kanye West haft hemliga möten samt att GOP advokater samlat in underskrifter och betalar för Kanyes valoperation så vågar jag med säkerhet påstå att detta är Donald Trumps verk då han är livrädd för att förlora mot biden och hellre låter Kanye West stjäla de svartas röster. Donald vet att han förlorar och han har blivit desperat.
Desperat nog att se till att postal office kastar röster från vissa val distrikt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in