2020-08-12, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Jupp Joe! fixade det elegant och fick in VAD han ska gör när han vinner. Kamala är ett proffs och pratar om medmänsklighet som en medmänniska och får in politiken skickligt i detta, märks att hon pluggat juridik.
Det tyckte jag med.
Han låter som och ser ut som USA:s näste president.
Väldigt förtroendeingivande och statsmannamässig som putte skrev.

Allra helst hoppas jag att mardrömmen trump snart är över och att han spenderar resten av sitt liv med att twittra och kommunicera med kulten istället för allmänheten.
2020-08-12, 23:40
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kallas statsmannamässighet inget jäkla svammel kring vad och vem utan där är det raka saker inget svammel eller vridande på ord, Biden har en RÖD TRÅD i sitt tal för han är ingen som Trump och hans fans tror man kan dribbla bort i en debatt för han kommer låta Trump göra bort sig i debatten!

Harris kommer käka upp Pence då dem ska ha sin debatt tror ingen av Trump el Pence vet vad dem går upp emot, Trump kan nog hämta in flyttkartongerna färdig från lagret och börja packa ihop sina pinaler om det nu finns ngt att packa!

Biden är verkligen statsmannamässig. Han kan läsa en teleprompter, grattis.

The Green New Deal som Biden bett AOC sköta om han blir President skall alltså stänga ned all flygtrafik, alla bilar på bensin och bönder skall sluta föda upp kor. Och det finns mer..

VIDEO Han har verkligen the winning touch den där Biden.
https://youtu.be/YGJGI1d96Ns
2020-08-12, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump och Pence har ett försprång eller borde ha men de har ju inte kommit med några förslag för hur detta ska göras. Så de får spotta i nävarna och börja jobba nu. Innan det är för sent.

Vad kan Trump/Pence göra för att ta igen detta 9% gap?
spekulera gärna högt för min skull.
vh
2020-08-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Vad kan Trump/Pence göra för att ta igen detta 9% gap?
spekulera gärna högt för min skull.
vh

Vi vet ju vad de borde ha gjort, vad de borde göra, men det är ju inget de har möjlighet att göra. De kan inte visa medkänsla, de kan inte fokusera på människorna i landet och vad de behöver.

Man tycker att det vore enkelt men det är något så enormt fel med dessa två att de inte kan göra något av värde alls.
2020-08-12, 23:43
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. Du har uppenbarligen rökt lite av det Kamala Harrid satte dit 1500 svarta i fängelse i Cali för. Röka marijuana. Biden skapade lagen 1994 och Harris en av de åklagare som satte dit svarta på "löpande band teorin" något som gjort att just[/b] svarta ogillar henne. hon skickade alla i fängelse för småbrott som ex marijuana rökning.
Varför ljuger du? Violent Crime Control and Law Enforcement Act är inte inriktad på marijuana utan på BROTT och Biden hjälpte till att skriva den tillsammans med National Association of Police Organizations

Och så säger ni nassar att Joe! vill ta bort polisen!

Har Donald och Republikanerna tagit bort denna lag som du verkar tycka är JÄTTEDUM?

2020-08-12, 23:44
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Men sluta, jag spränger snart ett blodkärl för f*n!

Ska du prompt diskutera detta vidare, till ekonomidelen. Finns många trådar där som du kan göra bort dig i.

Bra argument. Dom saknas.

USA under 10% arbetslöshet. Enligt DI och många fler sker återhämtningen snabbare än någon trott.

Boden Harris står dessutom för minskad lag och ordning, medan Team Trump pratat för mer av denna vara.

Detta tillsammans med Bidens egna blunders är mer än tillräckligt för att din vanlige amerikan skall välja Team Trump.
2020-08-12, 23:45
Medlem
Snapcounts avatar
Ser på Biden/Harris.., mina spontana tankar :

Intellektuellt är nog Biden med, det går lite långsammare men skärpan är där. Talar längre än vad jag trodde. Telepromter ?

K. Harris.., hon är närmast rörd över att få bli VP kandidat, det märks i början. Inget fel i det. Tror nog att de bägge två har en "kemi".

Det generella budskapet tillsammans är lite "vanilj", det är inte dåligt skall sägas. Man tappar inte någon ledning på detta. Likaså är det inte något stort kliv framåt.

+ Bättre än vad jag trodde, och längre.
- Biden påpekar Harris kamp mot oljebolag och fracking. Sånt tappar man röster på, inte bara i Texas..
2020-08-12, 23:45
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Varför ignorerar du bara inte honom?
Mata inte trollen mer.
Det gör jag, han fattar bara inte att jag skriver svaren till andra. Oftast ivf. Men det är som du säger; mata inte trollen, och det har jag inte planerat att göra särskilt mycket mer heller.
2020-08-12, 23:46
Medlem
Citat:
Bra argument. Dom saknas.

USA under 10% arbetslöshet. Enligt DI och många fler sker återhämtningen snabbare än någon trott.

Boden Harris står dessutom för minskad lag och ordning, medan Team Trump pratat för mer av denna vara.

Detta tillsammans med Bidens egna blunders är mer än tillräckligt för att din vanlige amerikan skall välja Team Trump.

Det är ingen återhämtning att tala om när folk svälter och inte har råd att köpa mediciner eller få sjukvård. Ditt skrikande är helt omänskligt. Siffror. Vi talar om människor nu. Det är folk av kött och blod som behöver hjälp.
2020-08-12, 23:47
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför ljuger du? Violent Crime Control and Law Enforcement Act är inte inriktad på marijuana utan på BROTT och Biden hjälpte till att skriva den tillsammans med National Association of Police Organizations

Och så säger ni nassar att Joe! vill ta bort polisen!

Har Donald och Republikanerna tagit bort denna lag som du verkar tycka är JÄTTEDUM?

Trump införde Justice Reform, många svarta som Kamala satte i fängelse har sluppit detta och fler är på väg. Mänskligheten kommer från Trump.

Den vanlige amerikanen uppfattar Trump som lag och ordning och Biden som defund the police. Han har även nämnt detta i denna video: https://mobile.twitter.com/SteveGuest/status/1282659214549225472
Senast redigerad av Nixter 2020-08-12 kl. 23:49.
2020-08-12, 23:47
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Biden är verkligen statsmannamässig. Han kan läsa en teleprompter, grattis.

Bättre än Donalds läsande av samma barnbokstal han just nu gör i sina dagliga "uppdateringar" om den EPISKA epidemi han skapat i ett västland..

Vila i frid +165.000, de flesta i onödan...
2020-08-12, 23:51
Medlem
Biden talade lugnt och klart och tydligt och var mer statsmannamässig än Trump som inte ens kan hälsa innan han sätter fingret under texten och spottar fram ord utan att förstå vad han läser.

Trump får skärpa till sig nu om han inte ska se ut som en idiot jämfört med Biden. Håller sig Biden på den här nivån så framstår Trump som en fylltratt med lässvårigheter och oförmåga att förstå vad han läser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in