2020-08-13, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Jag frågar igen:
Men fotavtrycket från T som fanns i W:s blod på golvet då? Inte under, inte över, utan i blodet.
Fingeravtryck på flera lager folie och tejpen som va runt huvudet?

Han kan ha hjälpt till att stycka kroppen definitivt men det kunde varit någon annan med! Det har tagit många dagar innan hennes huvud hittades! Mycket kunde ha hänt! Tiskho är klantig och dum säkert hög på braj, självklart att hans fotspår fanns där. Var det baba? Var det kusin? Var det någon annan vän? Kriminella rör sig med kriminella.

Finns ingen vittnen som sett att han dödat henne men dock DNA och sånt finns i lägenheten. Finns många mord som skett då man överklagat och GM blivit fri, ett exempel är Abbelito som gick från 18 år till 3 år.
Citera
2020-08-13, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Jag frågar igen:
Men fotavtrycket från T som fanns i W:s blod på golvet då? Inte under, inte över, utan i blodet.
Fingeravtryck på flera lager folie och tejpen som va runt huvudet?

Fotavtryck i "blodet"? Menar du bokstavligen i blodet? Fattade att fotavtryck fanns i skurvattnet, vilket var efter att han inte torkat av blodet upp ordentligt utan, smetade blodet med skurtrasan över hela resten av legenheten
Detta bevisar endast att han städat!
Fingeravtrycken på folien bevisar endast att han hanterat paketeringen!
Finns inget som bevisar att han mördat, varit den som gett det dödande slaget tex.
Finns inget som bevisar att någon mer person inte varit närvarande då det hände.
...hittills!
Citera
2020-08-13, 02:22
Medlem
Jag håller med dig! Cactacae
Citera
2020-08-13, 03:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av atlasbmw
Kolla här, bara för att hans DNA och avtryck är överallt betyder det inte att T**** dödat någon.
Det måste finnas bevis som talar att det är Tishko som dödat. Det kanske var någon annan som gjorde det med handskar på osv och att snubben fått panik och helt börjat hantera huvudet samt kroppsdelarna utan konsekvenstänk på att hens DNA finns där.

Har du ens lyssnat på förhören och läst domen? Det du skriver är långt ifrån de enda bevisen. Både åklagaren och tingsrätten har sytt ihop alla indirekta och direkta bevis, dvs. Beskrivning av relation, beskrivning av T som person, beskrivning av W som person, beskrivning av var T befunnit sig, vittnesmål, samt teknisk bevisning. Syr du ihop allt (vilket man måste göra i det här fallet, annars räcker det inte) får du ingen annan gärningsman.

Troligtvis har någon hjälpt honom att undangömma hennes kropp och annat bevis. Ifall det är så betyder det inte att T är oskyldig, han har också hanterat kroppen
Citera
2020-08-13, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Man ska inte bli dömd på så lösa boliner,för många oklarheter osv. Helt otroligt att han blev det. Han blir nog friad i hovrätten. Det har hänt förr. Christer Pettersson t.ex. Bara det att huvudet hittades i T:s garderob bevisar att han inte lagt det där. Så jävla dum är ingen. T har inte dödat Wilma är min uppfattning fortfarande.

Här finns inga lösa boliner öht.
Oklarheter, kan du nämna någon som påverkar livstidsdomen?

Anledningen till att huvudet låg i HANS garderob, i hans väska med hans tröja i bevisar ju tvärtemot det du hävdar, nämligen att han personligen har lagt dit det, vem skulle annars gjort det? Förslag?

Det kryllade av hans DNA på folien men det fanns inte en tillstymmelse av spår från någon annan.

Jo, precis så in i bängen korkad är det kurdiska äckelsvinet, det är bara att tugga i sig. Hur tänker du människa!? Tänker du alls...

Och att blanda in Christer Pettersson i det här är som att jämföra äpplen med päron, det borde du fatta själv också efter en stunds kontemplation i avskildhet?

Du tror inte han har mördat henne... HAHAHAAAA, är ni släkt eller?
Citera
2020-08-13, 04:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Fotavtryck i "blodet"? Menar du bokstavligen i blodet? Fattade att fotavtryck fanns i skurvattnet, vilket var efter att han inte torkat av blodet upp ordentligt utan, smetade blodet med skurtrasan över hela resten av legenheten
Detta bevisar endast att han städat!
Fingeravtrycken på folien bevisar endast att han hanterat paketeringen!
Finns inget som bevisar att han mördat, varit den som gett det dödande slaget tex.
Finns inget som bevisar att någon mer person inte varit närvarande då det hände.
...hittills!
Fotavtrycken var I blodet, hamnade där när HAN städade..
Herregud lyssnar ni inte på rättegångens avsnitt?
Citera
2020-08-13, 05:43
Medlem
FannyFruxos avatar
Vad är ”boliner”?
Citera
2020-08-13, 05:45
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Måste bara fråga en sak. När polisen byter lås i sådana här ärenden, får fastighetsskötaren en nyckel också då? I så fall kan man ju inte säga att lägenheten varit låst för alla. Undrar hur rutinerna är med nycklarna i sådana fall.
Det är väl ändå självklart att ingen vaktmästare får nyckel när lägenheten är en brottsplats...under utredningen har endast polis tillgång.
Citera
2020-08-13, 05:54
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siris
Här finns inga lösa boliner öht.
Oklarheter, kan du nämna någon som påverkar livstidsdomen?

Anledningen till att huvudet låg i HANS garderob, i hans väska med hans tröja i bevisar ju tvärtemot det du hävdar, nämligen att han personligen har lagt dit det, vem skulle annars gjort det? Förslag?

Det kryllade av hans DNA på folien men det fanns inte en tillstymmelse av spår från någon annan.

Jo, precis så in i bängen korkad är det kurdiska äckelsvinet, det är bara att tugga i sig. Hur tänker du människa!? Tänker du alls...

Och att blanda in Christer Pettersson i det här är som att jämföra äpplen med päron, det borde du fatta själv också efter en stunds kontemplation i avskildhet?

Du tror inte han har mördat henne... HAHAHAAAA, är ni släkt eller?

Du den översta där, så du tänker att det är någon av de andra babiluringarna?

Mjaaahnaaah, Slisko sitter där han ska. Medhjälparna nej. Det borde verkligen kollas upp, alltså deras förehavanden närmare.
Senast redigerad av FannyFruxo 2020-08-13 kl. 06:12.
Citera
2020-08-13, 06:09
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej jag ska inte ägna pellejönsen mer tid - fick ett litet utbrott bara. Triggers går fet bort.

Men du - ärligt - tror du verkligen på den versionen? Att man har malt ner W? Känns aningens fantasy ... som en skräckfilm. Seriöst - om ngn tror att det tar kort stund att ens mala ner någon människa i en köttkvarn - så fungerar det inte. Man har inälvor och ben i en kropp. Vart ska dessa ta vägen? Fungerar inte.

Varför jag säger så är för att jag köpt gris (hel) i många år och dels får man hem den styckad - en annan sak. Sedan får man typ ett par kilo kött som man styckar upp i dryga 5cm bitar. Som man sedan mal själv i en köttkvarn. Det tar tid. Lång tid.

Dels har jag mkt svårt att tro att T skulle ha några kontakter överhuvudtaget som var villiga på kort tid (från Torsd 14 nov -- Fredag 15 nov) som ville befatta sig med Wilmas kropp. Och knappast några kontakter som ens skulle vilja eller kunde fixa fram en köttkvarn av den digniteten.

Däremot - tror jag att han kanske (motvilligt medger jag det) att han fått hjälp att transportera bort W per bil. Som helhet. Inte styckad alltså. För jag tror att hans mod svek honom efter att ha kapat av huvudet. Min tanke är: han avlägsnar huvudet och mår så illa av handlingen att han slutar där. Han paketerar in huvudet - lägger det i väskan och tänker att han ska forsla bort väskan senare. Sedan börjar han tänka på att han har en hel kropp som "måste försvinna". Då tror jag att det är det som grannarna hör - att ngn drar/släpar ngt tungt i trapphuset sent om kvällen/natten. Antingen har han lånat en bil själv och då tar han ut kroppen i en svart sopsäck och kör iväg henne. Och inte då till ngn container eller soprum utan ngn stans där han gräver ner henne som helhet - alternativt sänker henne i någon vatten som finns runt om Uddevalla.

Storlek på hemmakvarn och restaurangkvarn?

Fast ja, det låter nog lite FÖR fiction, som du säger. Men vem vet när det gäller psykos..

-

Må hans pappa ha ångest. Att skydda sliskot gjorde han dåligt, den jävla pajasen. Den övriga släkten också.
Citera
2020-08-13, 06:21
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är väl ändå självklart att ingen vaktmästare får nyckel när lägenheten är en brottsplats...under utredningen har endast polis tillgång.

Såklart att vaktis har nyckeln in. Han hade den till och med i byxfickan under rättegången. Eller menar du på att polisen ändrar lås under utredning, enkom för att vaktis har nyckeln? Näj... Skulle det visa sig att vaktis varit inne i lgh under utredning, så hade det inte varit nådigt till hans fördel.

-

Sluta nu vissa tramspellar, vaktis är inte en alternativ mördare eller medhjälpare.
Senast redigerad av FannyFruxo 2020-08-13 kl. 06:31.
Citera
2020-08-13, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Såklart att vaktis har nyckeln in. Han hade den tom i byxfickan under rättegången. Eller menar du på att polisen ändrar lås under utredning, enkom för att vaktis har nyckeln? Näj... Skulle det visa sig att vaktis varit inne i lgh under utredning, så hade det inte varit nådigt till hans fördel.

-

Sluta nu vissa tramspellar, vaktis är inte en alternativ mördare eller medhjälpare.

Vaktis hade inte nyckel in till T.. polisen byter cylinder så om någon vart inne efter detta, så är det polisen själva.. polisen byter ALLTID cylinder när man tar en bostad eller dyl i beslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in