2020-08-13, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Mmh, men tror nästan att jag hade kunnat sniffat mig fram till garderoben.
De sa ju att det stank ur lägenheten den här dagen.
Har du nån koll på varför det tog så lång tid mellan dom två första undersökningsdagarna fram tills den där dagen då väskan med kroppsdelen hittades?
Var det 20-21 nov först och sen runt den 28?

Ja den 28:e
Det berodde på utredningen. Man tar ett steg i taget i utredningen. Säkrar bevis eftersom.
Citera
2020-08-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlasbmw
Kolla här, bara för att hans DNA och avtryck är överallt betyder det inte att T**** dödat någon.
Det måste finnas bevis som talar att det är Tishko som dödat. Det kanske var någon annan som gjorde det med handskar på osv och att snubben fått panik och helt börjat hantera huvudet samt kroppsdelarna utan konsekvenstänk på att hens DNA finns där.

Men fotavtrycket från T som fanns i W:s blod på golvet då?
Fingeravtryck på flera lager folie och tejpen som va runt huvudet?
Citera
2020-08-13, 01:05
Medlem
Citat:
Den 28 november gjordes ett likhundssök i ett fordon, utan resultat.
Den bilen beskrivs på sid 100 i fup;en som "misstänks tillhöra gärningsmannen".
Det är väl "ganska" rimligt att tro att det fordonet som genomsöktes var hemtjänstbilen som Tishko körde under måndagen 18 nov?

Den 14 januari gjordes ett nytt likhundssök i fordon, den här gången var det tre fordon, men inte heller nu något resultat.
"inte någon övertygande markering". (Fup;en sidan 104)

Fordonen som då undersöktes bör väl ha varit Ford Focus och Ford Kuga, men vilken var det tredje fordonet?
Kusinernas Audi? Eller finns det någon annan bil som har varit het?

Ingen som vet om Kugan var fyrhjulsdriven?

Vet att man lagt ut info om bilen tidigt i tråden. Med uppgifter borde det gå att få fram om den var fyrhjulsdriven.
Citera
2020-08-13, 01:10
Medlem
Edit

Citat:
Den 28 november gjordes ett likhundssök i ett fordon, utan resultat.
Den bilen beskrivs på sid 100 i fup;en som "misstänks tillhöra gärningsmannen".
Det är väl "ganska" rimligt att tro att det fordonet som genomsöktes var hemtjänstbilen som Tishko körde under måndagen 18 nov?

Den 14 januari gjordes ett nytt likhundssök i fordon, den här gången var det tre fordon, men inte heller nu något resultat.
"inte någon övertygande markering". (Fup;en sidan 104)

Fordonen som då undersöktes bör väl ha varit Ford Focus och Ford Kuga, men vilken var det tredje fordonet?
Kusinernas Audi? Eller finns det någon annan bil som har varit het?

Ingen som vet om Kugan var fyrhjulsdriven?

Registreringsnummer KBZ 422
Fyrhjulsdriven.
Se långt ner på sidan:

https://biluppgifter.se/fordon/KBZ422
Senast redigerad av MarreA 2020-08-13 kl. 01:16. Anledning: Tillägg
Citera
2020-08-13, 01:19
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Vet att man lagt ut info om bilen tidigt i tråden. Med uppgifter borde det gå att få fram om den var fyrhjulsdriven.

Som jag fattade det så var ju Kugan något av "finbilen" för familjen, medan focusen mer var en vardagsbil.
Ska man forsla bort ett lik så borde väl inte finbilen vara det första alternativet?
Men var Kugan fyrhjulsdriven så har ju den betydligt bättre framkomlighet än en tvåhjulsdriven bil.
Citera
2020-08-13, 01:22
Medlem
Citat:
Som jag fattade det så var ju Kugan något av "finbilen" för familjen, medan focusen mer var en vardagsbil.
Ska man forsla bort ett lik så borde väl inte finbilen vara det första alternativet?
Men var Kugan fyrhjulsdriven så har ju den betydligt bättre framkomlighet än en tvåhjulsdriven bil.

Och fyrhjulsdriven är den!
Citera
2020-08-13, 01:22
Medlem
Citat:
Kolla här, bara för att hans DNA och avtryck är överallt betyder det inte att T**** dödat någon.
Det måste finnas bevis som talar att det är Tishko som dödat. Det kanske var någon annan som gjorde det med handskar på osv och att snubben fått panik och helt börjat hantera huvudet samt kroppsdelarna utan konsekvenstänk på att hens DNA finns där.
Och då tycker han att det är en bra idé att tiga sig igenom alla förhör samt håna utredarna och ifrågasätta åklagaren? För att inte tala om uttalandet att "hon fick vad hon förtjänade den fucking horan"? Tillåt mig tvivla på din tes.
Citera
2020-08-13, 01:23
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Registreringsnummer KBZ 422
Fyrhjulsdriven.
Se långt ner på sidan:

https://biluppgifter.se/fordon/KBZ422

Aha bra!
Användes Kugan så ligger hon nog en bit ut i skogen då..
Citera
2020-08-13, 01:28
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Och fyrhjulsdriven är den!

Ett annat skäl kan ju vara att focusen framförallt var pappans bil, medan styvmamman körde kugan.
Bättre då att använda någon annans bil än sin egen..
Fan det tar sig det här. Vi går framåt!
Citera
2020-08-13, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghtffyrdmns
Vad händer med bostäder i sådana här fall?
Jag menar, nu åker ju innehavaren in i finkan och hyresvärden måste ju hyra ut den igen.
Men hur länge har polisen den för utredningens skull och vem vill ens bo där? Den måste ju vara känd i hela Uddevalla som den lägenhet det faktiskt är..? Och för någon att bo där och veta att det är en mordplats?
Polismyndigheten har den i beslag så länge de behöver. Hyresvärden får fixa ersättning av sitt försäkringsbolag.
Sen hyr man ex. ut den till migrationsverket eller kommunen/soc t.ex. i början och med tiden glömmer folk. Min närmsta granne, Ahmed Abalallaalah fattar knappast att min senaste granne hängde sig där.
Senast redigerad av TorstensPlaskdamm 2020-08-13 kl. 01:30. Anledning: Felstavning
Citera
2020-08-13, 01:40
Medlem
Nej! Någon annan dödade henne! Jag anser i lagen att Tiskho är oskyldig! Som jag nämnt innan! Bara för att DNA finns betyder det inte att det är han som mördat, rivsår osv kan vara från allt möjligt, tidigare fysiskt våld med Wilma kanske, för jag vet att par slåss, eller från kniven när han skulle stycka upp! (Dock att stycka är brott mot giftefriden) fortfarande behöver vi en gärningsman, DNA behöver verkligen inte betyda att det är han som dödat!
Senast redigerad av atlasbmw 2020-08-13 kl. 01:46.
Citera
2020-08-13, 01:44
Medlem
Citat:
Nej! Någon annan dödade henne! Jag anser i lagen att Tiskho är oskyldig! Som jag nämnt innan! Bara för att DNA finns betyder det inte att det är han som mördat, rivsår osv kan vara från allt möjligt, tidigare fysiskt våld mot Wilma osv eller från kniven när han skulle stycka upp! (Dock att stycka är brott mot giftefriden) fortfarande behöver vi en gärningsman, DNA behöver verkligen inte betyda att det är han som dödat!

Jag frågar igen:
Men fotavtrycket från T som fanns i W:s blod på golvet då? Inte under, inte över, utan i blodet.
Fingeravtryck på flera lager folie och tejpen som va runt huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in