2020-08-12, 15:56
  #3697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Vi måste tänka på att de har mycket mer ”medlemmar” än vad vi egentligen vet, ja deras ledare är borta just nu men de har många unga springare samt bra kontakter i Stockholm och andra städer.

Någon gång i mars blev en ung från dödspatrullen häktad för ett mord i Hjulsta ( (FB) Stockholm, Hjulsta: person skadad efter skottlossning, 2020-03-17, (avliden) ), Shacki rymde nyligen. Makans lillebror är ute och är även med i dödspatrullen.
De får fortfarande saker gjort även om deras ledare är inlåsta. Får se hur det blir men det är fortfarande inte över.

Även shobre och city är ju ute. Samt att musse och talle kommer ut om inte alltför många år. Tyvärr tror jag att konflikten kan blossa upp igen när Musse o talang kommer ut. Shottaz vill nog hämnas franky också. Kan inte tänka mig något annat. Konflikten lär hålla på en 5-10 år till iaf. Förmodligen tills flera huvudaktörer för eller får livstid. Makkan är nog den första som kommer att sättas ur spel helt nu(av dps kärna)
Citera
2020-08-12, 15:56
  #3698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Kanske slutar nu när alla de här åkt dit? Just denna konflikten?

Ja kan ju vara så men samtidigt finns det alla möjligheter att det fortsätter när de som sitter relativt korta straff på några år kommer ut. Vissa saker går ju inte att göra ogjort och alla av de där vet ju vem som dödat vem. Det är ju deras svaghet. Att de måste annonsera morden för att skaffa sig rykte och det blir ju deras undergång förr eller senare om inte alla förlåter.

Att åka in på kåken i tio år betyder ju inte att det är glömt.
Citera
2020-08-12, 16:00
  #3699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Även shobre och city är ju ute. Samt att musse och talle kommer ut om inte alltför många år. Tyvärr tror jag att konflikten kan blossa upp igen när Musse o talang kommer ut. Shottaz vill nog hämnas franky också. Kan inte tänka mig något annat. Konflikten lär hålla på en 5-10 år till iaf. Förmodligen tills flera huvudaktörer för eller får livstid. Makkan är nog den första som kommer att sättas ur spel helt nu(av dps kärna)
Känns som att shottaz fortfarande är svaga, alla sa att grejer kommer hända när farre muckar men inget har hänt, man blir inte starkare när en person kommer tillbaka, alla kan göra lika mycket.
Många säger att det kommer bli kaos när jaffar också kommer men han kommer fokusera på musiken precis som yasin.
Shottaz fokuserar mest på musiken/sociala medier medan dödspatrullen är ”på riktigt”, även om jag är mer på shz sida så är det bara sanningen.
Citera
2020-08-12, 16:19
  #3700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Kan de stanna utan att tvingas till att föras över så stannar de garanterat. Det är ju betydligt mjukare i Danmark.

Men gäller det verkligen även "svenska" somalier?
Jag har åtminstone en förhoppning om att dom hamnar längst ner i näringskedjan o får äta en hel del danskt skit.
Citera
2020-08-12, 16:19
  #3701
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen följer de lagar och regler som finns.
Det är där man måste börja förändringen.
Att skälla och skylla på polisen hjälper inte.

Danskarna hade problem med gängen och ändrade lagarna. Morgan tillsätter en utredning med rätt värdegrund som slltid skall vara klar efter valet utan resultat. Sen twittrar han rena lögner so. SVT hade sågat om de var oberoende
Citera
2020-08-12, 16:25
  #3702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Men gäller det verkligen även "svenska" somalier?
Jag har åtminstone en förhoppning om att dom hamnar längst ner i näringskedjan o får äta en hel del danskt skit.

Danska fängelser är ju relativt mjuka. Att de skulle ha någon hårdare syn på några afrikaner ifrån Sverige tror jag inte direkt på.

Det har ju inte fungerat helt friktionsfritt med överföringar enligt europeiska överenskommelsen innan så det är väl deras lycka i så fall. Att de skulle välja Sveriges självmant är nog inte troligt.
Citera
2020-08-12, 16:58
  #3703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Finns en låt av 24k (acey) där Franky och makan är med i videon tillsammans. Spola fram till 0:41

Låten heter ”en grabb från programmen”
Även antingen är de Pejps, eller jaffars bror som är den till vänster. Ser mer ut som pejps. Men alla dom var vänner vid den tiden, de vet vi ju alla om.
Citera
2020-08-12, 17:08
  #3704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Känns som att shottaz fortfarande är svaga, alla sa att grejer kommer hända när farre muckar men inget har hänt, man blir inte starkare när en person kommer tillbaka, alla kan göra lika mycket.
Många säger att det kommer bli kaos när jaffar också kommer men han kommer fokusera på musiken precis som yasin.
Shottaz fokuserar mest på musiken/sociala medier medan dödspatrullen är ”på riktigt”, även om jag är mer på shz sida så är det bara sanningen.
Håller med dig. DP känns framför allt mer råa.
Citera
2020-08-12, 17:12
  #3705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Vi måste tänka på att de har mycket mer ”medlemmar” än vad vi egentligen vet, ja deras ledare är borta just nu men de har många unga springare samt bra kontakter i Stockholm och andra städer.

Någon gång i mars blev en ung från dödspatrullen häktad för ett mord i Hjulsta ( (FB) Stockholm, Hjulsta: person skadad efter skottlossning, 2020-03-17, (avliden) ), Shacki rymde nyligen. Makans lillebror är ute och är även med i dödspatrullen.
De får fortfarande saker gjort även om deras ledare är inlåsta. Får se hur det blir men det är fortfarande inte över.
Om dom inte får tag på makkan eller musse så lär ju deras små bröder vara måltavla för shottaz att hämnas på franky?
Citera
2020-08-12, 17:16
  #3706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Danska fängelser är ju relativt mjuka. Att de skulle ha någon hårdare syn på några afrikaner ifrån Sverige tror jag inte direkt på.

Det har ju inte fungerat helt friktionsfritt med överföringar enligt europeiska överenskommelsen innan så det är väl deras lycka i så fall. Att de skulle välja Sveriges självmant är nog inte troligt.
Själv har jag noll koll på danska fängelser. Hur skiljer de sig åt från svenska när det gäller tyngre brottslingar?
Citera
2020-08-12, 17:22
  #3707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Själv har jag noll koll på danska fängelser. Hur skiljer de sig åt från svenska när det gäller tyngre brottslingar?

De har inte lika sektionerade anstalter. Det har även varit så tidigare att de inte är lika hårda på narkotikabruk. Man kan säga att det är en öppnare och liberalare miljö i danska fängelser. De har säkerhetsanstalter som liknar svenska Fenix, men de är inte lika slutna som Fenix och frågan är hur mycket de används.

Besöksmöjligheter och telefonering ska vara enklare i Danmark med.
Citera
2020-08-12, 17:26
  #3708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Danska fängelser är ju relativt mjuka. Att de skulle ha någon hårdare syn på några afrikaner ifrån Sverige tror jag inte direkt på.

Det har ju inte fungerat helt friktionsfritt med överföringar enligt europeiska överenskommelsen innan så det är väl deras lycka i så fall. Att de skulle välja Sveriges självmant är nog inte troligt.

Det skulle väl inte vara allt för förvånande om detta blir politik och att det i Danmark inte kommer ses med blida ögon att utländska medborgare kommer dit från grannländerna och ställer till skit och att danska skattebetalare sedan ska behöva stå för notan för förvaring i över tjugo år.
Och att danska politiker därmed kommer se till att problemet och kostnaden flyttas över sundet, med eller utan hjälp av brottslingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in