2020-08-12, 16:08
Medlem
Keldons avatar
Hur ska IFK ställa upp imorgon utan Bjärsmyr, Affane, Farnerud, Aiesh, Charaishvili, Söder och Alexandersson? Lutar åt KFFseger?
Citera
2020-08-12, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Sjukt hur dåliga AIK är ändå. Jag menar, Peking har varit riktigt usla på slutet och har tagit 5p på 6 matcher (MFF 18 under samma tid). Ändå är det mer än det dubbla av vad AIK tagit.

Nu var jag tvungen att se vad Sirius tagit, och svaret var 7p. Låter ju hyfsat, men i kontexten av hur matcherna sett ut(tappat ledningen i fem raka) känns det fruktansvärt tungt. Går man tillbaka lite till är det 8p senaste 8 matcherna, det är ju ett bottenlagsfacit.
Citera
2020-08-12, 16:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nu var jag tvungen att se vad Sirius tagit, och svaret var 7p. Låter ju hyfsat, men i kontexten av hur matcherna sett ut(tappat ledningen i fem raka) känns det fruktansvärt tungt. Går man tillbaka lite till är det 8p senaste 8 matcherna, det är ju ett bottenlagsfacit.
Nykomlingar överraskar ofta i början utav säsongerna. Ni ska egentligen vara ett bottenlag och har snarast överraskat positivt.
Citera
2020-08-12, 16:37
Medlem
snillet_1s avatar
Som så ofta är det slagkraftigt och tydligt när Max Markusson uttalar sig men jag får en taskig känsla av statistiktugget och sedan de avslutande fraserna á la "vi har fullt förtroende för vår tränare" - the kiss of death många gånger...:

https://ifkgoteborg.se/nyheter/foreningen/2020/var-star-ifk-goteborg-infor-halvtid-i-allsvenskan/
Citera
2020-08-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Nykomlingar överraskar ofta i början utav säsongerna. Ni ska egentligen vara ett bottenlag och har snarast överraskat positivt.

Inte direkt nykomling längre va.
Citera
2020-08-12, 16:58
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag har ju tyckt att det har varit lite smått "roande" att Mjällby, som har pekats ut som ett lag i näst intill fritt fall, trots det har "gått ifatt" succélagen Sirius och Varberg.

Folk hade alldeles för mycket fokus på placeringarna i början, när det bara är 2 poängs skillnad mellan toppstrid och nedflyttning, då kan man ju lika gärna säga att alla ligger lika...
Citera
2020-08-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur ska IFK ställa upp imorgon utan Bjärsmyr, Affane, Farnerud, Aiesh, Charaishvili, Söder och Alexandersson? Lutar åt KFFseger?

Vi är ganska skadeskjutna ja. Det är inte så kul, framförallt saknar man ju Kapten Söder och Giorgi, våra två bästa poängspelare. Om jag skall gissa så tror jag Giorgi fick en ledbandsskada mot Häcken, alltså att det är en uttänjning, såg ut så iaf, det gör ont som fan(been there done that), blir väl borta 1 månad iaf får man anta, kanske mer beroende lite på hur allvarligt det är, men han borde väl kunna vara med i slutet av månaden förhoppningsvis.

Men det är inte så många frågetecken angående startelvan enligt mig, skrivet i sten är det såklart inte men det känns som att det är ungefär så det kommer se ut, Chrille är inte redo för 90 ännu, men ett byte i typ 70e kanske, om Poya vill ha honom i startelvan.

Antingen...

Sargon
Hasse - Paka - Holm
Sana - Erling
Werner - Calisir - JJ- Jallow
Greken

eller...

Chrille
Hasse - Paka - Sargon
Sana - Erling
Werner - Calisir - JJ- Jallow/Holm
Greken
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-08-12 kl. 18:19.
Citera
2020-08-12, 18:17
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Sirius är ingen nykomling..Eller jag kanske missförstod?
Nåja 4:e raka säsongen nu
Senast redigerad av Steff83 2020-08-12 kl. 18:19.
Citera
2020-08-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Som så ofta är det slagkraftigt och tydligt när Max Markusson uttalar sig men jag får en taskig känsla av statistiktugget och sedan de avslutande fraserna á la "vi har fullt förtroende för vår tränare" - the kiss of death många gånger...:

https://ifkgoteborg.se/nyheter/foreningen/2020/var-star-ifk-goteborg-infor-halvtid-i-allsvenskan/

För de som är intresserade...

Expected goals utan straffar Allsvenskan 2020:

AIK:
XG för: 11.38
Gjorda mål: 13.

XG mot: 13.58
Insläppta mål: 22

XG-skillnad: -2.19

BK Häcken:

XG för: 21.07
Gjorda mål: 24.

XG mot: 14.95
Insläppta mål: 15.

XG-skillnad: 6.11

Djurgårdens IF:

XG för: 17.55
Gjorda mål: 20

XG mot: 11.83
Insläppta mål: 14

XG-skillnad: 5.72

Falkenbergs FF:

XG för: 14.53
Gjorda mål: 15

XG mot: 20.12
Insläppta mål: 21

XG-skillnad: -5.60

Hammarby IF:

XG för: 20.49
Gjorda mål: 16

XG mot: 14.81.
Insläppta mål: 17

XG-skillnad: 5.68

Helsingsborgs IF:

XG för: 13.35
Gjorda mål: 13

XG mot: 21.40

XG-skillnad: -8.05

IF Elfsborg:

XG för: 18.96
Gjorda mål: 23

XG mot: 17.37
Insläppta mål: 18

XG-skillnad: 1.59

IFK Göteborg:

XG för: 19.70

XG mot: 17.73

XG-skillnad: 1.97

IFK Norrköping:

XG för: 23.61
Gjorda mål: 31

XG mot: 17.02
Insläppta mål: 20

XG-skillnad: 6.59

IK Sirius:

XG för: 15.82
Gjorda mål: 24

XG mot: 20.73.
Insläppta mål: 24

XG-skillnad: -4.91

Kalmar FF:

XG för: 14.83

XG mot: 18.17.

XG-skillnad: -3.34

Malmö FF:

XG för: 21.36
Gjorda mål: 29

XG mot: 12.05
Insläppta mål: 12

XG-skillnad: 9.31

Mjällby AIF

XG för: 18.24
Gjorda mål: 17

XG mot: 16.71

XG-skillnad: 1.53

Varbergs BoIS:

XG för: 14.85
Gjorda mål: 21

XG mot: 13.83
Insläppta mål: 20

XG-skillnad: 1.02

Örebro SK:

XG för: 15.16
Gjorda mål: 14

XG mot: 21.25.
Insläppta mål: 16

XG-skillnad: -6.08

Östersunds FK:

XG för: 10.11
Gjorda mål: 11

XG mot: 19.46.
Insläppta mål: 18

XG-skillnad: -9.35
Citera
2020-08-12, 18:27
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tyvärr kommer vi få det förtvivlat svårt mot rutinerade bottenlag som vet vad som gäller och hur man krigar för att hänga kvar. De är vana med den här situationen och är mentalt starka/förberedda. Våra killar skiter knäck i trekanter bara de snörar på sig fotbollsskorna inför en match vid det här tabelläget. Jag tror att hösten 20 kommer att bli en sjukt darrig resa (om inte ett under inträffar snart).
Tänk om ni bara hade en tränare som visste exakt vad som krävdes för att ta nödvändiga poäng, alldeles oavsett hur spelet skulle se ut! Typ...som...Norling.
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja, ni har ju en längre streak än helsingborg...
Citera
2020-08-12, 18:27
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var en miss av mig. De har inte gjort några avtryck på mig och jag fick för mig att de var nykomlingar.
Citera
2020-08-12, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag har ju tyckt att det har varit lite smått "roande" att Mjällby, som har pekats ut som ett lag i näst intill fritt fall, trots det har "gått ifatt" succélagen Sirius och Varberg.

Folk hade alldeles för mycket fokus på placeringarna i början, när det bara är 2 poängs skillnad mellan toppstrid och nedflyttning, då kan man ju lika gärna säga att alla ligger lika...

Jag kan inte prata för andra, men Mjällby känns inte som en vanlig nykomling. Det finns liksom nån form av förväntan trots allt. Förväntningarna på Sirius är skeva från början utifrån egentliga alla parametrar och därför är hyllningarna för stora när det går okej.

Varberg blir jag inte alls förvånad om dom tar minst poäng av alla lag härifrån till sista omgången. Smekmånaden är över. Men 17p första 14 innebär att dom kommer ha kontraktet i egna händer förmodligen säsongen ut. Det kan bli en större klubb som får bita i det sura äpplet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in