2020-08-12, 15:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, Epstein är ett stort problem för trumpen, speciellt efter Maxwell hyllningarna.
Och tidigare erfarenheter vi har med trumpen som gå in till minderåriga tjejer och trotsa runt där, och pedofil uttalanden om dotter.

Trump har inte "hyllat" Maxwell. Han sa att han önskar henne lycka till. Vad han menade är oklart. Det kan vara "lycka till" till en person som sitter djupt i skiten och därmed vara ironiskt. Han sa inget mer så vem vet. Men då han inte haft någon kontakt med Maxwell eller Epstein sedan långt innan Epstein åtalades första gången så spelar det ingen roll. Utom för förblindade idioter som inte kan förstå att Trump inte är orsaken till allt elände i världen.
Du och krauthammer är som vevpositiv. Samma visa hela tiden. Faktaresistensen är total.
2020-08-12, 15:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Slutsats. Donald Trump är fucked. Såvida han inte lyckas krossa US Postal i tid till valet så finns det ingen chans för honom att vinna.
Räkna med att han avgår o släpper fram Pence/Haley

Fint, då finns det enkla pengar för dig att tjäna. Stora också i.o.m att du är så självsäker..

Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille

Det är dock lite kul att Trumpsupportrar inte gjort en större grej av att han önskar henne väl, med tanke på vilken explosion det hade blivit inom Q-rörelsen om det vore Clinton som gjorde det hahaha

Du.., den första gången trodde jag närmast att han "skiter i det", dvs vad som skett med Epstein/Maxwell. Två gånger dock är ingen slump. Inte från någon som sade "lock her up" med Hillary. Tror han har fläskat med modeller som Maxwell vet, inget peddoaktigt. Men jobbigt om det kommer ut innan valet. Tror inte heller att Bill Clinton är så tokig.

(sagt av mig som är pro Trump)

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Florida och Texas talas det väldigt mycket om, speciellt Florida

Florida tror jag kan ryka, inte Texas med Biden/Harris på biljetten.
2020-08-12, 15:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Fint, då finns det enkla pengar för dig att tjäna. Stora också i.o.m att du är så självsäker..

Du.., den första gången trodde jag närmast att han "skiter i det", dvs vad som skett med Epstein/Maxwell. Två gånger dock är ingen slump. Inte från någon som sade "lock her up" med Hillary. Tror han har fläskat med modeller som Maxwell vet, inget peddoaktigt. Men jobbigt om det kommer ut innan valet. Tror inte heller att Bill Clinton är så tokig.

(sagt av mig som är pro Trump)

Florida tror jag kan ryka, inte Texas med Biden/Harris på biljetten.

Texas har vacklat i många år, det som gör dem så osäkra i år är just hur fruktansvärt illa Texas sköter Covid-19 precis som Florida, vi får se helt enkelt, det är fortfarande på tok för tidigt för några spådomar.
2020-08-12, 15:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Texas har vacklat i många år, det som gör dem så osäkra i år är just hur fruktansvärt illa Texas sköter Covid-19 precis som Florida, vi får se helt enkelt, det är fortfarande på tok för tidigt för några spådomar.

Enig med dig där, det är slutligen bara spekulationer. Långt till valet.

När det är sagt, skall jag gissa vad som skulle krävas för att Texas skulle gå till Biden/Harris. Jo nämligen att "sälja ut sig" en smula till oljeindustrin, och offra "grönt prat".

Och gör han det, blir andra besvikna.
2020-08-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Absolut. Som omnämnt tidigare hade Susan Rice varit ett väsentligt bättre val ur perspektivet vinna tillbaka svarta röster.

Kamala Harris har inga barn och är Kalifornien radikal, varifrån många flyr. Detta är inget bra när du skall vinna röster i andra stater än CA och NY. Men Ni får givetvis hylla valet bäst Ni vill. Jag tror det var bland det sämsta val man kan ha gjort vilket är bra för Trump.

Detta visar även på att valet i November står mellan Trump och Harris, då Biden vid en vinst kliver av innan halvårsskiftet 2021 av hälsoskäl. Detta kommer att trummas in i Amerikanska väljare till dess.

Jag varken hyllar eller buar för Harris. Fattar dock verkligen inte hur du menar att hon inte har barn ska vara ett stort minus? Hon har ju en mindre bra bakgrund som AG i Kalifornien men Trump kommer få svrt att hack för mycket på det samtidigt som han ska vara law and order.

Men du, jag tror knappt på det du skriver. Hade det blivit Rice hade du suttit här och skrivit femtioela poster om BEEEEEEENGHAZI.
2020-08-12, 15:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Före Corona så pratades det om att Trump skulle ta hem i stort sett allt. Nu tror jag att han vinner men med en mindre marginal. Tyvärr så har endel människor redan glömt att han hade fått ner aerbetslösheten till rekordlåga nivåer och att ekonomin var i toppskick före Corona, något inget land eller regering kunnat förbereda sig på. Arbetslösheten går nu återigen fort neråt men det är nog inte något alla får veta. Det är så sjukt hur oppositonen och medierna kan fortsätta att hata en vald president i fyra år. Det är riktigt sjukt. Nog fan ogillar jag Löfvén men det är han som vann valet och jag accepterar att han är min statsminister. Får försöka igen i nästa val. Dessutom i USA så har de ju midterm val så en administration får ju aldrig fyra år på sig att göra det de tänkt utan en massa avbrott och tjaffs.

Så är det tyvärr. Corona har gett demokraterna en hygglig chans. Människor som har kort minne och sett sin ekonomi försämras och få till en nystart. Utöver kan det givetvis spela in hur man anser att Trump hanterat pandemin. Trots att det till stora delar är delstaterna själva som bestämmer om åtgärder.

Förvisso finns det ju bevis på det motsatta också. Att folk sluter upp kring sin ledning under en kris. Men siffrorna tyder inte på att folket i USA gjort det inte ännu åtminstone.

Det är ju konstigt att det ens kommer bli en fight när demokraterna kör med en gammal dement gubbe. Som dessutom är i blåsväder efter ha tafsat på unga barn/kvinnor.
2020-08-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Vilka Swing states är det som gäller i år? Någon som har något vettigt argument varför de skulle ha svängt i så fall? Svar som "Trump suger" kommer inte att besvaras.

Rust belt: Michigan, Pennsylvania, Wisconsin.
Gick alla med liten marginal 2016 och det fanns en större mängd Obama-röstare som gick över till Trump. En del av dessa har buyers remorse och går tillbaka. Dessutom HAr Biden rötter i den här regionen och han leder i alla polls än så länge.

Florida:
Florida är alltid jämnt. 2016 vann Trump med 1.2. Gott om äldre människor och double whammy är att Trump missköt coronan. Ron de santis är impopulär samt payroll tax cut som Trump gav EO om hotar Medicare.

Det är demokraternas främsta mål. Sedan finns det en massa stater som Biden just nu deler i eller som är jämna.Arizona, North Carolina, Texas, till och med Georgia och Ohio ser jämna ut. Men jag förväntar mig inte att Biden ska kunna vinna alla dessa.
2020-08-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enig med dig där, det är slutligen bara spekulationer. Långt till valet.

När det är sagt, skall jag gissa vad som skulle krävas för att Texas skulle gå till Biden/Harris. Jo nämligen att "sälja ut sig" en smula till oljeindustrin, och offra "grönt prat".

Och gör han det, blir andra besvikna.

Värt att notera att Texas är ledande i landet på vindkraft så att vilja satsa på renewables är inte nödändigtvis dåligt i Texas. Över 100 000 människor jobbar inom renewable i staten, dessa lär ju knappast rösta på en president som tror vindkraftverk ger cancer.

https://www.dallasobserver.com/news/texas-produced-more-energy-from-renewable-sources-than-coal-last-year-11842205
Senast redigerad av Unggoy 2020-08-12 kl. 15:55.
2020-08-12, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag sa inte att planet var tomt men Epstein var inte ombord. Men du menar väl att planet ständigt hade en stab av 12-åriga massöser!

https://www.snopes.com/fact-check/ivanka-trump-lap-sitting/

Precis! Den klubb som Epstein kastades ut från på livstid för att han raggat på en anställds dotter! Att de tidigare varit ytligt bekanta är välkänt.

En anmälan som har blivit helt förkastad som osann och nedlagd!

Jag tror det är du som behöver googla lite.

1) ivankas assistent Noel cassler såg henne dansa i hans knä på teen choice awards. Inte på den bilden.
2) Donald Trump ger sina lycko önskningar till en fängslad pedofil.
Fortsätt försvara honom. Jag har faktiskt kul. Fortsätt ducka. Jag har inget emot att upprepa mig.

Trodde du att du skulle behöva försvara en pedofil på nätet idag när du vaknade?
2020-08-12, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Värt att notera att Texas är ledande i landet på vindkraft så att vilja satsa på renewables är inte nödändigtvis dåligt i Texas. Över 100 000 människor jobbar inom renewable i staten, dessa lär ju knappast rösta på en president som tror vindkraftverk ger cancer.

https://www.dallasobserver.com/news/texas-produced-more-energy-from-renewable-sources-than-coal-last-year-11842205

Hahah.
Windmill cancer awareness society skulle nog hävda motsatsen menar jag
2020-08-12, 15:59
Medlem
Citat:
Jag varken hyllar eller buar för Harris. Fattar dock verkligen inte hur du menar att hon inte har barn ska vara ett stort minus? Hon har ju en mindre bra bakgrund som AG i Kalifornien men Trump kommer få svrt att hack för mycket på det samtidigt som han ska vara law and order.

Men du, jag tror knappt på det du skriver. Hade det blivit Rice hade du suttit här och skrivit femtioela poster om BEEEEEEENGHAZI.

Att hon har en vit make samt inga barn är inte överhuvudtaget ett problem. För vita storstadsliberaler vill säga. För de i demokratiska leden alltid lika viktiga svarta kyrkväljarna så är det däremot problem. Är i grund och botten inte mycket som skiljer de svarta kyrkväljarna från de medialt bespottade vita evangelisterna..

Kulturellt stockkonservativa som röstar demokratiskt mer för att dom känner att republikanerna i mångt och mycket i praktiken är den vite mannens parti än att dom skulle vara så förtjusta i alla liberala nymodigheter som det moderna DNC marknadsför. Prova att dansa in i en random svart kyrka i södern med en regnbågsflagga i hopp om att få debattera tredje badrum för transsexuella. Kan försäkra dig om att Kamala inte kommer att knata in i någon kyrka med sin vite man och hålla ett tal om sitt barnlösa leverne. Han kommer vara den mest undangömda partnern till en VP-kandidat i modern tid..
2020-08-12, 16:02
Bannlyst
Citat:

Grattis. Du har förstått att dessa alt-right troll enbart diskuterar på det viset. Det finns ingen mittpunkt eller kompromiss. Allt handlar om Att projicera. Och om man vinner med argument så trycker de på reset knappen och skriver samma sak om och om igen.

Det finns ingen mening med att mata trollen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in