Citat:
Ursprungligen postat av
AoE3#1
Gick faktiskt in i L OMX när jag observerade detta men ligger fan lite lätt i minus, trodde det var gratis pengar först. Nu ser jag att du skrivit likadan analys. Vinsthemtagningar från igår eller vad beror detta på?
Blankare? Kan vi förvänta oss en brutal short squeeze om S&P flyger iväg idag
EDIT: DAX står på dagshögsta och OMX står och stampar nära dagslägsta, jätteskumt. Nåja, sitter kvar i L men börjar bli kluven som fan
Min tes om saken skulle helt enkelt vara det faktum att S&P500 närmar sig toppen. Att det då finns viss risk att det bär av nedåt igen, som många gånger tidigare, blir då inte så märkligt. Att spekulera i huruvida folk tar vinster eller inte ... vem vet. Vissa kanske gör det, vissa andra inte. Något svårt att sätta någon typ av värde för och därför inget som verkar ge något att spekulera kring.
Sen finns det alltid laggande marknader som idag när OMXS30 står runt 1% under europabörserna. Där måste man dock förstå att någon typ av 'gap fill' för SPY nu innebär väldigt hög risk att OMXS30 följer med nedåt (från sin nuvarande nivå...).
Kritiskt läge för SPY annars.
Öppnar med en 'gap' på ca 0.74%.
Igår 'gap fill' efter 30 minuter, idag?
Vi får se. Vad som hände igår är lika mycket en kontraindikator som det är någon typ av sanning.
Jag tycker den här grafen säger ganska mycket om hur läget är nu (skakigt):
https://i.imgur.com/7hKtVVg.png
SPY @ 4h
Det är inte direkt svårt att hitta olika lägen där något sett ut som A men utfallet blivit B och man därav skulle ha blivit 'lurad upp på läktaren' för tillfället. :)