Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
För vad har diskuterats massvis i tråden, detta har du missat för att du inte är insatt. iom att jag är insatt vet jag att dom fortfarande undersöker exakt vilka som ska åtalas så man får låta saker och ting ha sin tid. Men precis som att man kan konstatera att någon bör ställas inför rätta när ett bankrån har skett kan man konstatera att någon ska ställas inför rätta för de olagliga handlingar som utförts i samband med FISA.
Nja, beskyllningarna och påståendena från båda sidor har jag dessvärre inte missat - det jag ifrågasätter är varför du går händelserna i förväg och säger att allt är bevisat när det inte ens är klarlagt vem som eventuellt har gjort vad.
EDIT: Fast mest tycker jag diskussionerna kring brottsutredningar och politik runt FISA både är ointressanta och hör hemma i andra avdelningar på flashback - men det verkar jag ju vara ensam om... Hade Q släppt någon insider-information om FISA, något som inte gått att tillskansa sig på andra sätt, något okänt för allmänheten och som inte bara är obekräftade gissningar/påståenden så hade det givetvis varit annorlunda – då hade ämnet kunnat användas för att diskutera Qs äkthet istället för bara vem som är dummast...
Citat:
När en av dom största platserna att diskutera Q censurerar Q får Q mindre exponering och med mindre exponering är det rimligt att tro att färre får möjligheten att ta del av informationen, men du menar alltså att mindre exponering har lett till att fler känner till det
Det kan absolut leda till en väsentligt bredare kännedom - se t.ex. hur Qanon trendat kraftigt (ökningar med flera hundra procent) på google när vanlig massmedia uppmärksammat fenomenet, t.ex. i samband med att Qanons bannlystes från sociala media i somras.
Så ja det tror jag - siffran 20% som "känner till" Q kan absolut ha ökat av censuren i somras - siffran 3% som är väl införstådd med vad Q är tror jag inte påverkas i samma grad av tillfällig uppmärksamhet i massmedia. Samma sak hände sommaren 2018 när massmedia uppmärksammade fenomenet - trots att de skrevs gott som enbart negativt ökade sökningarna på Qanon enormt under en kort period.
Citat:
Jag har aldrig i denna diskussion begränsat censureringen till att handla om endast sociala medier, det har endast du gjort men när det passade att prata om Trumps kampanj passade det tydligen för dig att skippa den begränsningen..
Se mitt tillägg jag gjorde medan du svarade .