Citat:
Ursprungligen postat av
Hayworthian
Någon slags problem har hon, men jag betvivlar att hon är inom spektrumet, isåfall har hon lyckats manipulera hela diagnostiseringen, vilket egentligen inte skulle förvåna mig ett dugg med tanke på hur manisk och eftersökande av allt hon läser och skriver. Jag tror hon kan läsa sig till diagnoser och sedan få det att stämma in på allt läkaren frågar om. Såg att någon applicerade termen psykopat på henne, den stämmer nog ganska bra.
Själv ser jag det som tämligen otroligt att Jewels skulle kunna "lura" till sig en diagnos, oavsett hur mycket hon eventuellt klarar av att läsa sig till eller inte. Om hon nu kan läsa, min far som på 40-talet gick fler år än Jewels i skolan, hade ganska stora problem med att läsa in information, och det vete fan om inte också Jewels har. Men om vi bortser från hennes kunskapsinhämtning, då jag har mindre belägg för den känslan, så är min största invändning mot hennes förmåga att lura till sig saker, att hon helt enkelt inte är tillräckligt smart för det. Att kunna medvetet styra andra människors uppfattning är inte en förmåga som kommer lätt. Se bara på en unge som försöker luras, så inser man att det kräver lite av avsändaren för att kunna argumentera för sin sak.
Att sedan hela sjukvården datainsamling lider av problemet att den oftast bekräftar den tes som behandlande läkare har, det är en annan sak. Så visst, kan mycket väl vara så att Jewels kanske är fel-diagnoserad, på grund av ett värdelöst utredningsarbete, det har jag mindre aning om.
Förstår fortfarande inte varför jag debatterar det här spåret. Vill människan gå på sjukersättning, låt henne göra det. Vi talar om 9400:- innan skatt. Och låt oss vara helt ärliga, vill vi verkligen arbeta på samma arbetsplats som Jewels??