2020-08-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Du har helt rätt. Idag finns det en liten plats för Jewels på en arbetsmarknad, och den platsen kommer enbart att minska ju mer tiden går. Utanförskapet kommer att öka, med fler och fler människor som av olika orsaker inte kommer kunna verka på arbetsmarknaden.

Sedan köper jag inte argumentet att hon klarar av att göra si eller så, så av den anledningen skulle hon kunna ha ett arbete. Det finns ju inget hon rent fysiskt inte klarar av, vad jag vet i varje fall. Hon verkar ju eventuellt vara lite doftkänslig, men om vi bortser från det så rent fysiskt klarar hon av allt. Men det säger ju inget. Bara för att jag kan laga mat till mig själv, så kan jag inte arbeta som kock, eller äga en restaurang, bara för att jag kan städa hemma, så är inte jag städare, bara för att jag är superduperbra på att köra bil, så är jag inte taxiförare. Det är en skillnad mellan att göra något för sig själv hemma, eller att göra något professionellt på en arbetsplats samtidigt som man är en fungerande del av arbetsplatsen.

Jo om vi ska vara ärliga så skulle hon nog klara av att jobba med att städa, det tror jag på. Men jag skulle fortfarande inte anställa henne för ett sådant jobb. Risken är förstor att det blir för många sjukdagar. Och jag vet att jag utan problem skulle kunna hitta någon med bättre CV och inga psykiska problem väldigt enkelt.
Citera
2020-08-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Någon slags problem har hon, men jag betvivlar att hon är inom spektrumet, isåfall har hon lyckats manipulera hela diagnostiseringen, vilket egentligen inte skulle förvåna mig ett dugg med tanke på hur manisk och eftersökande av allt hon läser och skriver. Jag tror hon kan läsa sig till diagnoser och sedan få det att stämma in på allt läkaren frågar om. Såg att någon applicerade termen psykopat på henne, den stämmer nog ganska bra.

Är det inte betydligt mer sannolikt att du helt enkelt har lite för livlig fantasi än att hon har lyckats lura hela sjukvården?
Citera
2020-08-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Någon slags problem har hon, men jag betvivlar att hon är inom spektrumet, isåfall har hon lyckats manipulera hela diagnostiseringen, vilket egentligen inte skulle förvåna mig ett dugg med tanke på hur manisk och eftersökande av allt hon läser och skriver. Jag tror hon kan läsa sig till diagnoser och sedan få det att stämma in på allt läkaren frågar om. Såg att någon applicerade termen psykopat på henne, den stämmer nog ganska bra.

Själv ser jag det som tämligen otroligt att Jewels skulle kunna "lura" till sig en diagnos, oavsett hur mycket hon eventuellt klarar av att läsa sig till eller inte. Om hon nu kan läsa, min far som på 40-talet gick fler år än Jewels i skolan, hade ganska stora problem med att läsa in information, och det vete fan om inte också Jewels har. Men om vi bortser från hennes kunskapsinhämtning, då jag har mindre belägg för den känslan, så är min största invändning mot hennes förmåga att lura till sig saker, att hon helt enkelt inte är tillräckligt smart för det. Att kunna medvetet styra andra människors uppfattning är inte en förmåga som kommer lätt. Se bara på en unge som försöker luras, så inser man att det kräver lite av avsändaren för att kunna argumentera för sin sak.

Att sedan hela sjukvården datainsamling lider av problemet att den oftast bekräftar den tes som behandlande läkare har, det är en annan sak. Så visst, kan mycket väl vara så att Jewels kanske är fel-diagnoserad, på grund av ett värdelöst utredningsarbete, det har jag mindre aning om.

Förstår fortfarande inte varför jag debatterar det här spåret. Vill människan gå på sjukersättning, låt henne göra det. Vi talar om 9400:- innan skatt. Och låt oss vara helt ärliga, vill vi verkligen arbeta på samma arbetsplats som Jewels??
Citera
2020-08-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jo om vi ska vara ärliga så skulle hon nog klara av att jobba med att städa, det tror jag på. Men jag skulle fortfarande inte anställa henne för ett sådant jobb. Risken är förstor att det blir för många sjukdagar. Och jag vet att jag utan problem skulle kunna hitta någon med bättre CV och inga psykiska problem väldigt enkelt.

Jag själv är mer tveksam till att städning skulle vara en fungerande lösning. Om vi bortser från hennes luftkänslighet med dofter och sånt, om vi bortser från hennes fysiska problem som EDS eller vad det heter, så är städning vissa gånger en ganska krävande uppgift, mentalt alltså. Man måste till exempel börja uppifrån (kanske ganska lätt att lära sig), vissa gånger måste man göra något före det andra (planering av uppgiften), städning i sin natur är också en föränderlig uppgift i sin natur då det vissa gånger kräver en lösning men andra gången kräver en annan lösning. Nu vet jag dock inte hur stora problem just Jewels skulle ha med att anpassa sitt arbete efter hur smutsigt det är, det kanske är en mer manlig del av spektrumet.
Citera
2020-08-11, 21:58
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Jag själv är mer tveksam till att städning skulle vara en fungerande lösning. Om vi bortser från hennes luftkänslighet med dofter och sånt, om vi bortser från hennes fysiska problem som EDS eller vad det heter, så är städning vissa gånger en ganska krävande uppgift, mentalt alltså. Man måste till exempel börja uppifrån (kanske ganska lätt att lära sig), vissa gånger måste man göra något före det andra (planering av uppgiften), städning i sin natur är också en föränderlig uppgift i sin natur då det vissa gånger kräver en lösning men andra gången kräver en annan lösning. Nu vet jag dock inte hur stora problem just Jewels skulle ha med att anpassa sitt arbete efter hur smutsigt det är, det kanske är en mer manlig del av spektrumet.

EDS har dom inte, dom spekulerade själv (läs Ida) i om dom eventuellt hade det pga någon läsare som "tipsat". Ida har aldrig fårt diagnosen autism, i en borttagen video där hon berättar om sitt liv förklarade hon det ganska bra. Hon tog dock bort videon efter att hon blev ifrågasatt. P. S jag har diagnostiserad Ehlers Danlos Syndrom, men jag jobbar 100 %.
Citera
2020-08-11, 22:33
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
EDS har dom inte, dom spekulerade själv (läs Ida) i om dom eventuellt hade det pga någon läsare som "tipsat". Ida har aldrig fårt diagnosen autism, i en borttagen video där hon berättar om sitt liv förklarade hon det ganska bra. Hon tog dock bort videon efter att hon blev ifrågasatt. P. S jag har diagnostiserad Ehlers Danlos Syndrom, men jag jobbar 100 %.

Hon var tydlig i sin GoFundMe att hon och hennes dotter hade scoliosis, autism och EDS. Kan man anmäla henne för bedrägeri tro?
Citera
2020-08-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93

Hon påstod ju det rätt nyligen och att hon varit hos läkare, vad förutom hennes lögner får dig att tro att dom inte har EDS?
Känner själv en som har det som inte kan jobba 100% pga den diagnosens krämpor, vilket jag har förstått kan variera.
Citera
2020-08-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Hon var tydlig i sin GoFundMe att hon och hennes dotter hade scoliosis, autism och EDS. Kan man anmäla henne för bedrägeri tro?

Om familjen inte har de diagnoserna på papper vid tidpunkten så ja, då finns det möjligheter till att det hon gjorde då var olagligt. Så en anmälan skulle absolut vara på sin plats. Men det kommer absolut inte hända ett skit, så länge den som anmäler inte kan BEVISA via papper, vittnesmål eller annan trovärdig bevisning att diagnoserna inte var satta, och inte heller troligtvis skulle sättas. Något jag ser som ganska svårt om man inte får tillgång till familjens journaler. Och även om man skulle ha den tillgången så skulle det vara en uppförsbacke.
Citera
2020-08-12, 10:16
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Om familjen inte har de diagnoserna på papper vid tidpunkten så ja, då finns det möjligheter till att det hon gjorde då var olagligt. Så en anmälan skulle absolut vara på sin plats. Men det kommer absolut inte hända ett skit, så länge den som anmäler inte kan BEVISA via papper, vittnesmål eller annan trovärdig bevisning att diagnoserna inte var satta, och inte heller troligtvis skulle sättas. Något jag ser som ganska svårt om man inte får tillgång till familjens journaler. Och även om man skulle ha den tillgången så skulle det vara en uppförsbacke.

why are you in love with jewels julia ida?
Citera
2020-08-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
why are you in love with jewels julia ida?

It's not me that keep stalking them year after year.
Citera
2020-08-12, 11:50
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
It's not me that keep stalking them year after year.

i am stalking jewels julia ida year after year? lol......i wasn't the one that expected financial support and then made video after video drawing my attention in time after time...if anything jewels was obsessed with her childs father and couldn't move on
Citera
2020-08-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
i am stalking jewels julia ida year after year? lol......i wasn't the one that expected financial support and then made video after video drawing my attention in time after time...if anything jewels was obsessed with her childs father and couldn't move on

Yeah, yeah. Try the one about the Little Red Riding Hood too.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in