2020-08-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Som sagt ta upp det med dina israeliska meningsfränder, sionisterna, om du är bekymrad över Israel. Vilka som har blindspot är lite oklart, men det verkar som du inte vill besvara det som är frågan i den här tråden. Vilket förstås också är ett svar.

Det är väl bara att du läser pertinacious utmärka inlägg ovan?

Du har ju fått svar massor med gånger i den här tråden.
Citera
2020-08-12, 11:19
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pertinacious
Det svenska folket som består av människor med svenska gener. Det faktum att du behöver fråga är ett skrämmande exempel på att hjärntvätten i det här landet är otroligt effektiv.
Men om vi vänder på det: Vad betyder "japan"? Det finns 125 miljoner japaner (som har en väsentligt högre medel-IQ än vi vilket torde innebära att de förstår saker bättre än vi) och ingen av dem tycker att en vit eller svart person är en japan, även om den personen kanske har lyckats bli japansk medborgare. Anser du att de har fel?

Och här kommer du med japanerna. Jag har ingen som helst aning, jag heller, om vad en vanlig japan tycker eller tror. Jag misstänker att det nog kan finnas delade meningar även där. Nu har Japan en helt annan situation än oss, de har isolerat sig i många år både genetiskt och kulturellt, till skillnad från oss som blandat oss friskt.

Frågan är alltså inte vad japanerna skall göra.

Frågan är - kommer svenskarna att bli en minoritet? För att kunna besvara den måste man komma överens om vad svenskar är.

Oerhört trögt det här.
Citera
2020-08-12, 11:20
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Det är väl bara att du läser pertinacious utmärka inlägg ovan?

Du har ju fått svar massor med gånger i den här tråden.

Jag har fått massa genmälen, men inga svar. Det finns inget som heter svenska gener. Det går inte att urskilja en nationalitet via generna.
Citera
2020-08-12, 11:20
Medlem
Citat:
Och här kommer du med japanerna. Jag har ingen som helst aning, jag heller, om vad en vanlig japan tycker eller tror. Jag misstänker att det nog kan finnas delade meningar även där. Nu har Japan en helt annan situation än oss, de har isolerat sig i många år både genetiskt och kulturellt, till skillnad från oss som blandat oss friskt.

Frågan är alltså inte vad japanerna skall göra.

Frågan är - kommer svenskarna att bli en minoritet? För att kunna besvara den måste man komma överens om vad svenskar är.

Oerhört trögt det här.

Ja, svenskar - dvs människor med svenska gener, kommer med nuvarande utveckling att bli en minoritet.
Citera
2020-08-12, 11:21
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nej slet ikke.

Folkeslag skal ikke flytte den halve jordklode rundt, og emigration skal begrænses så den oprindelige kultur ikke skades.

Det ville være en katastrofe for Sverige, men katastrofen for Sverige ville være tifold hvis det i stedet var samme antal muslimer der immigrerede til Sverige, for muslimer ville indføre sharialov - sæd og skik.

Nu skrev jag kristna. Det finns kristna nigerianer. Ungefär hälften av dem är kristna. Så då är inte religionen ett uttömmande svar. Vad krävs det mer för att kunna definera svenskar. Utöver att de inte skall vara muslimer, enligt dej?
Citera
2020-08-12, 11:22
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Etniska svenskar. Ok. Vad skiljer de från norrmän, finnar, danskar, britter, rysser, polacker, ester?

Är det sånt som är inlärt, språk, kultur och vanor, mat, musik osv? I så fall kan alla som kommer hit bli svenskar?
Eller är det sånt som är medfött? I så fall - hur många generationer bakåt måste ens förfäder ha bott här för att man skall få kallas svensk?

Innan man vet exakt vad defintionen är så är det ju omöjligt att veta om prognosen stämmer eller inte?

Det är väldigt förvirrande när alla som säger sej tro på den, har olika definitioner. Det ju nästan så man tror att man valt att tro på teorin först, och sedan börjat leta bevis.

Så tokigt kan det väl inte vara? Eller?

Du trollar bara. Du kan inte vara så här korkad.

https://sciencenordic.com/ancient-dna-denmark-dna/scandinavians-are-the-earliest-europeans/1410116

Citat: ” Scandinavians are the earliest Europeans
Scientists have sequenced a 37,000-year-old genome. The results show that present-day Scandinavians are the closest living relatives to the first people in Europe
.”

Jag hoppas du känner till att det finns något som kallas DNA, genom inom molekylärbiologi?

Att man genom att titta på ens genetiska uppsättning kan särskilja på populationer, på ryssar, balter, skandinaver, tyskar osv?

Är detta helt nytt för dig? Gick du färdigt grundskolan?

Du är medveten att obducenter lika enkelt som dw kan identifiera manligt och kvinnligt kön genom att titta på skallform, revben, bäckenet m m enkelt även kan avgöra om det är en afrikan, europe/caucasoid eller asiat?

Sist men inte minst har vi ren okulär besiktning.
Du menar på fullaste att det inte går att se detta är två olika folkslag?;

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_in_Sweden#/media/File%3AMidsommarkransar.jpg

https://www.greenleft.org.au/content/fight-justice-aboriginal-women

Undvik nu inte mins frågor när jag tog mig tid att svara på ditt korkade inlägg?

Varför jämför du norrmän, svenskar och danskar? Som tillhör samma etniska grupp och således inte särskiljer utseendemässigt, dna, eller särskiljt mycket på spåk och kultur?

Ester och finnar tillhör uraliska folkgruppen men är våra grannar och därför nära släkt med oss.
Detsamma med ryssar.
Svenskar (ruser) grundade till och med Ryssland(Rusland).

Men varför jämför du inte iranier, sudaneser och skandinaver?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-08-12 kl. 11:27.
Citera
2020-08-12, 11:23
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Ja, svenskar - dvs människor med svenska gener, kommer med nuvarande utveckling att bli en minoritet.

Ok, jag ger dej en chans till, mest för att du lyckades låta bli att skriva om judar, för omväxlingens skull, i ditt inlägg.

Vad skiljer svenska gener från norska? Eller danska? Finska? Ryska? Tyska? Polska? Brittiska?
Citera
2020-08-12, 11:23
Medlem
Citat:
Jag har fått massa genmälen, men inga svar. Det finns inget som heter svenska gener. Det går inte att urskilja en nationalitet via generna.

Det går absolut att särskilja genetiskt med hög precision, för min del räcker det gott att särskilja ut Skandinavien, eftersom vi genetiskt sätt är typ samma folk.
Citera
2020-08-12, 11:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nej, jag var trött och läste fel. 56% av de från Afrika och 63% av de från Mellanöstern har sysselsättning. När det gäller självförsörjandegraden är den bara 38% respektive 36%. Det är riktigt usla siffror.

Ja de siffrorna måste definitivt förbättras. Jag tror mest på att tvinga folk att flytta dit jobben finns. Folk ska INTE fastna i ett mångårigt bidragsberoende.
Citera
2020-08-12, 11:27
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Du trollar bara. Du kan inte vara så här korkad.

https://sciencenordic.com/ancient-dna-denmark-dna/scandinavians-are-the-earliest-europeans/1410116

Scientists have sequenced a 37,000-year-old genome. The results show that present-day Scandinavians are the closest living relatives to the first people in Europe
.”

Jag hoppas du känner till att det finns något som kallas DNA, genom inom molekylärbiologi?

Att man genom att titta på ens genetiska uppsättning kan särskilja på populationer, på ryssar, balter, skandinaver, tyskar osv?

Är detta helt nytt för dig? Gick du färdigt grundskolan?

Du är medveten att obducenter lika enkelt som dw kan identifiera manligt och kvinnligt kön genom att titta på skallform, revben, bäckenet m m enkelt även kan avgöra om det är en afrikan, europe/caucasoid eller asiat?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_in_Sweden#/media/File%3AMidsommarkransar.jpg

Om vi tar bort de barnsliga epiteten så kokar ditt inlägg ner till:

Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

.”

1. Vad SKILJER svenskar från norrmän? Går det att mäta på något sätt?
2. Jag gissar att ditt svammel om raser betyder att du anser att en svensk måste vara europe? Räknas tyskar, polacker, ryssar, italienare, spanjorer, turkar också bland svenskarna?
3. Du tänker dej en statlig myndighet som skall sitta och TITTA på folk för att avgöra om de är Svenskar eller inte? Eller hur tänker du räkna ut om svenskar utgör en minoritet eller inte?
Citera
2020-08-12, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Även om vi stoppar ALL invandring nu måste vi integrera de som finns här. De ska sättas i arbete och bidra. Om dagens politik inte fungerar ska den ändras. Enkelt.

Ja självklart? Vi måste integrera Sverige i Mellanöstern. Mkt hårdare straff, släppa all hbtq gegga i skolan och sluta dalta med kriminella.

Och integration är inte möjlig när massinvandringen fortgår. Den är större än den tex nånsin har varit till USA. ( proportionellt sett naturligtvis)

Och en hel del ska skickas hem.
Citera
2020-08-12, 11:28
Medlem
Citat:
Etniska svenskar. Ok. Vad skiljer de från norrmän, finnar, danskar, britter, rysser, polacker, ester?

Är det sånt som är inlärt, språk, kultur och vanor, mat, musik osv? I så fall kan alla som kommer hit bli svenskar?
Eller är det sånt som är medfött? I så fall - hur många generationer bakåt måste ens förfäder ha bott här för att man skall få kallas svensk?

Innan man vet exakt vad defintionen är så är det ju omöjligt att veta om prognosen stämmer eller inte?

Det är väldigt förvirrande när alla som säger sej tro på den, har olika definitioner. Det ju nästan så man tror att man valt att tro på teorin först, och sedan börjat leta bevis.

Så tokigt kan det väl inte vara? Eller?

Att vara svensk är uppenbarligen en kombination av genetik och ett sätt att vara. Och det behöver nödvändigtvis inte finnas en EXAKT definition.

Om du går in i ett rum med en Japan, Indie, Kines, Afrikan, Eskimo etc så skulle du förmodligen kunna peka ut vart de härstammar ifrån. Men tänk om alla dessa sa att de var Svenskar ?

Du kan förmodligen skilja mellan klassisk musik och övrig musik ? Hur? Förmodligen på sättet det spelas, för det var så det lät förr? Låt oss säga att vi är i en övergångsfas, och att vara svensk är sättet att vara och dessutom se ut. Ju mer du avviker, desto mindre svensk kommer du bli betraktad som.

"att vara" är ett resultat av hur du är uppfostrad, både av föräldrar och systemet.
Vet inte hur mycket erfarenhet du har med invandrarföräldrar, men de har en väldig osvensk uppfostringsteknik...
Senast redigerad av S0urce 2020-08-12 kl. 11:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in