2020-08-12, 09:40
Medlem
Jo det är ju såhär att jag handlar lite på fs3 ibland men jag är inte världens bästa på IT och sånt, så det blir ett ångestpåslag varje gång jag ska hålla på med bitcoinsen och plånboksadresserna och fan och hans moster.
Jag kommer inte ens ihåg namnet på alla plånböcker och bitcoinsmarkets som jag har provat men alla är så jävla krångliga eller har för höga avgifter, maxköp, max att skicka osv osv. Om man ska skicka ganska höga summor eler köpa btc för ganska höga summor så blir det alltid stopp hit och dit för det får man inte.
Nu har jag dessutom blivit blockad från samtliga svenska sidor och appar, trots att jag använt electrum före flugsvamp (ok nån gång köpte jag direkt från safello till fs men det var tror jag första gången när jag var dum i huvudet så jag får väl skylla mig själv). Nån jävla sida skickade sms där det stod att transaktionen var stoppad när jag försökte köpa till Electrum-plånboken, fattar inte varför, men de ville ha mer information och jag sa dra åt helvete och så fick jag pengarna tillbaka direkt. Omständigt. Bara det att behöva ange sitt telefonnummer nånstans är ju bäng.

Min poäng är, jag vill ha ett ställe att köpa bitcoins på, samt två bra plånböcker att använda före insättning på flugsvamp. Det vore himla najs om den första plånboken dessutom hade koppling till köpstället (alltså att man kan köpa coins på samma ställe som plånboken) (men ja då fattar jag att jag behöver en extra kringelkrok eller tumlare). Det ska inte vara skyhöga avgifter och det ska inte finnas några jävla beloppsgränser hit och dit. Inget min och inget max. Och man ska helst inte behöva skriva sitt namn adress och sin pappas exfrus personnummer heller. På något sätt måste man ju i slutändan koppla sitt visakort eller swish, det fattar jag ju, men helst utan att behöva regga alltför mycket och jag vill absolut inte ta kort på mitt körkort och skicka in etc. Dessutom ska det gå FORT. Vill inte vänta en dag på transaktionerna när man dessutom ska göra så många.

Finns det något sådant smidigt?

Sist använde jag Exodus -> Mycelium -> Flugsvamp eftersom jag blev så lack på Electrum för tillfället och då köpte jag direkt på Exodus men där fanns det ju såklart ett maxbelopp så det är ju inte kul det heller.

(tycker dessutom att Electrum är förvirrande och hade helst använt nåt annat än den också)

Hoppas ni kan hjälpa en förvirrad stackare med en jättesmart lösning , tackåhej.
Citera
2020-08-12, 11:11
Avslutad
Man ska inte knarka om man redan är dum i huvudet
Citera
2020-08-12, 11:56
Medlem
Du ska ladda ner wasabi wallet och lära dig använda deras coinjoin, att bara skicka till en wallet och sen vidare till fs utan att mixa coinsen gör absolut ingen nytta.

Sen som ovanstående sa, man ska inte knarka om man redan är dum I huvudet
Citera
2020-08-12, 12:01
Medlem
Vem säger nåt om knark? Vem säger nåt om att det jag köper är till mig?

Men ok jag ska kolla wasabi, har snubblat över det förut men orkade inte greja med det då :-D
Citera
2020-08-12, 12:52
Medlem
Semikolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Man ska inte knarka om man redan är dum i huvudet

Haha burn. Det är sällan jag lollar på Flashback men tamigfaan om jag inte råkade frusta lite snor på telefonen.
Citera
2020-08-12, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semikolonn
Haha burn. Det är sällan jag lollar på Flashback men tamigfaan om jag inte råkade frusta lite snor på telefonen.

Fick lov att citera Seth Rydell. Han har helt rätt.
Citera
2020-08-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapenexperten
Fick lov att citera Seth Rydell. Han har helt rätt.
Är inte det johan falk som säger det där?
Citera
2020-08-17, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redkong
Är inte det johan falk som säger det där?

Nu när du säger det så kanske det är så. Blev osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in