2020-08-12, 10:44
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Fast den bilen har ju ingått i rörelserna med den stulna bilen. Det är ju på så sätt ganska klart att han åtminstone vetat om att hans bil som köptes några dagar innan mordet har använts till att åka fram och tillbaka med en stulen bil som sen användes till mordet. Dessa killar har ju i allt annat visat sig vara riktigt dumma i huvudet så det öppnar ju verkligen upp för möjligheten att den dumma åsnan faktiskt köpt bilen som inte var tänkt som första flyktbil och trott att det var lugnt.

Jag tror definitivt att han vetat men att dessa individer är så pass klantiga att de helt enkelt inte kan bättre än såhär.
Dom har väl blivit avtrubbade av den svenska polisen, dom räknade med att polis=ryggradslösa munkätande dialogpoliser. Nu är inte den danska polisen som den svenska, då ser allt klantigt ut. Jag tror att all deras brottslighet i Sverige ser likadan ut bara det att den svenska polisen är totalt värdelös.
Citera
2020-08-12, 10:45
Medlem
Citat:
Fast Peter Madsen fick livstid för mordet på Kim Wall så då har väl SVT lite knackiga källor om de påstår att man alltid får tidsbestämt i Danmark?
Man kan visst få livstid i Danmark precis som du säger.
Liksom i Sverige kan man ansöka om tidsbestämning. I Danmark kan det ske tidigast efter 12 år och det är faktiskt landets regent det vill säga drottningen som avgör.
Citera
2020-08-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Det finns väl en risk att när EU's organiserade brottslighet på allvar inser att Sverige är deras biljett att hålla på ostört så kommer dom förlägga sin verksamhet här. Voila, inte bara hatvänstern som gör allt för att importera världens kriminella element, då blir vi även EU's epicentrum för organiserade gäng. Sverige är ett riktigt föregångarland, för grova kriminella vill säga, inte för svenskar som bara ska betala allt och kallas rasister som tack.

Det blir i vart fall intressant att se hur Sverige kommer agera när dom blivit dömda, kommer det bli en konflikt mellan länderna? Att det kommer bråkas på högsta nivå över det svenska missnöjet att dom inte bara blivit dömda utan att dom ska förväntas avtjäna straff isf saft och bulla råder det knappast tvivel om. Tystnaden från svenska myndigheter är ett tecken på att dom inte är glada över situationen.

Nej det finns ingen sådan risk. Sverige är en mindre marknad och förhållandevis höga straff för liten mängd narkotika. Sverige är en avkrok. Det är en myt att Sverige skulle vara attraktivt för hela världen att begå brott i. Möjligen bidragsbrott och sånt men den verkliga marknaden är narkotika och det är ett lilleputtland i det avseendet.
Citera
2020-08-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Dom har väl blivit avtrubbade av den svenska polisen, dom räknade med att polis=ryggradslösa munkätande dialogpoliser. Nu är inte den danska polisen som den svenska, då ser allt klantigt ut. Jag tror att all deras brottslighet i Sverige ser likadan ut bara det att den svenska polisen är totalt värdelös.

Du har nog rätt. Det finns inget som indikerar på att brottsligheten här har varit mer förslagen. Som ett exempel så brände de ju inte flyktbilen heller när de sköt kurden i Uppsala. I detta fallet så ser vi att de inte ens hade rudimentära kunskaper om hur man bränner en bil så detta var ju första gången de försökte uppenbarligen.
Citera
2020-08-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchinna
Så länge de grovt kriminella skjuter varandra så har jag svårt att bli berörd. Det som är illa är när de mördar och skadar oskyldiga.

Egentligen är det helst sjukt hur vi har vant oss och knappt reagerar när de kriminella härjar på våra gator, i restauranger och på andra ställen

I Sverige daltas det med de kriminella på olika sätt. Det gör inte saken bättre
Vanligt folk är nog rätt trötta, förbannade och förfärade.
Men politiker och media tiger ihjäl frågan.
Varför ska man prata och skriva om något som inte går att lösa med mindre att vi backar bandet till tiden före Ådalen -31? Slut på dialog. Morgan bjäfsade för några år sedan att blir man påträffad med tunga vapen ska man automatiskt bli häktad. Lång näsa till skattebetalarna, det har ju inte skett.
Citera
2020-08-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Man kan visst få livstid i Danmark precis som du säger.
Liksom i Sverige kan man ansöka om tidsbestämning. I Danmark kan det ske tidigast efter 12 år och det är faktiskt landets regent det vill säga drottningen som avgör.

Ok. Tack

Jaså, hon med bärnstensfärgade tänder. Kul. Det är nog knepigt.
Citera
2020-08-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ja dessa individer är långt till vänster på en normalfördelningskurva. Klassiskt svagsinta
Det som ändå värmer lite är att dansk media kallar dem svensksomalier i stället för svenskar. Skulle aldrig ske i Sverige.
Citera
2020-08-12, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det som ändå värmer lite är att dansk media kallar dem svensksomalier i stället för svenskar. Skulle aldrig ske i Sverige.

Ja precis det skulle aldrig hända. Det blir ju tydligt i detta fall att den svenska glidningen till att vara så oerhört flat och mjuk mot allt blir absurd. Att vara livrädd för att kränka de mest skabbiga individer istället för att värna om de individer oavsett härkomst som är vettiga och skötsamma.
Citera
2020-08-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ja precis det skulle aldrig hända. Det blir ju tydligt i detta fall att den svenska glidningen till att vara så oerhört flat och mjuk mot allt blir absurd. Att vara livrädd för att kränka de mest skabbiga individer istället för att värna om de individer oavsett härkomst som är vettiga och skötsamma.
NoF8, du har liksom jag följt flera DP trådar. Visst att de absolut inte är några kriminella masterminds men var inte detta otroligt klantigt och en urusel prestation även för att vara dom? Kan det vara så att de skedde lite impulsivt? Dvs att man fått veta att franky och gucci skulle befinna sig där bara någon dag innan? Att eld inte kan brinna utan syre lärde man sig väl i 7an på kemilektionerna? Och att makkan hade kvar skorna med Frankys blod? Alltså de är liksom det värsta jag har hört, att ha kvar kläder med offrets blod på. Hursomhelst så är nog Makkan knappast "hjärnan" i DP. Undrar om shobre var inblandad på något sätt
Citera
2020-08-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
NoF8, du har liksom jag följt flera DP trådar. Visst att de absolut inte är några kriminella masterminds men var inte detta otroligt klantigt och en urusel prestation även för att vara dom? Kan det vara så att de skedde lite impulsivt? Dvs att man fått veta att franky och gucci skulle befinna sig där bara någon dag innan? Att eld inte kan brinna utan syre lärde man sig väl i 7an på kemilektionerna? Och att makkan hade kvar skorna med Frankys blod? Alltså de är liksom det värsta jag har hört, att ha kvar kläder med offrets blod på. Hursomhelst så är nog Makkan knappast "hjärnan" i DP. Undrar om shobre var inblandad på något sätt

Ja jag håller med dig. Jag tror som du och vill tillägga att det är ett agerande som sker långt bort och troligen under en ganska snabb planering som du säger.

Det blir en jäkla skillnad på logistik när det är på helt främmande mark. De har i vissa fall alldeles säkert tummat på säkerheten och i vissa fall varit för stressade för att de kunde ha en deadline, dvs inte de som helt bestämde tid exempelvis.

Jag tror som du att planeringen skedde hastigt och att man inte hade planerat ett smack efter att flyktbilen körde ut på vägen efteråt och mot bil nummer 2 (som det troliga scenariot var). Man hade lägenheten och sedan skingrades folk. Med tanke på att båda bilarna hade spår i sig har man inte städat något eller så har man glömt saker. Det blir tydligt att egentligen har ingen haft verkligt ansvar efter dådet och ingen tycks ha vetat vad de skulle göra riktigt.

Ser man till hur mordet gick till så går den saken igen där. Varför så många på plats? Varför strul under genomförandet? Osv.

Detta är retoriska frågor som jag ställer för att bara peka på att det varit så ostrukturerat att det förefaller vara just som du säger att till och med för att vara dessa individer så är det riktigt dåligt genomfört.
Senast redigerad av NoF8 2020-08-12 kl. 11:58.
Citera
2020-08-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AyereeFeeWijImaak
Han påstår "Svenska journalisters fantasier om Danmarks ej existerande hårdare straff" i rubriken men motsäger sig självt längre ner i texten. Är man logiskt fungerande och ärlig i yrkesutövning kan man inte skriva en sådan rubrik till en sådan artikel.

Nej, det håller jag med dig om. Men står längre ner i texten också att gängrelaterat kan ökas med 100%. Eller vad det stod.
Citera
2020-08-12, 12:25
Medlem
https://forumfiles.com/pdT7m9Mco3/E4FF3F20-AF20-40F3-8923-B697482845B7_png
Tröjan som makan använde i mordet// kallas för Christinia och är känd i copenhagen/dk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in