Citat:
Ursprungligen postat av
Adrenalina23
NoF8, du har liksom jag följt flera DP trådar. Visst att de absolut inte är några kriminella masterminds men var inte detta otroligt klantigt och en urusel prestation även för att vara dom? Kan det vara så att de skedde lite impulsivt? Dvs att man fått veta att franky och gucci skulle befinna sig där bara någon dag innan? Att eld inte kan brinna utan syre lärde man sig väl i 7an på kemilektionerna? Och att makkan hade kvar skorna med Frankys blod? Alltså de är liksom det värsta jag har hört, att ha kvar kläder med offrets blod på. Hursomhelst så är nog Makkan knappast "hjärnan" i DP. Undrar om shobre var inblandad på något sätt
Ja jag håller med dig. Jag tror som du och vill tillägga att det är ett agerande som sker långt bort och troligen under en ganska snabb planering som du säger.
Det blir en jäkla skillnad på logistik när det är på helt främmande mark. De har i vissa fall alldeles säkert tummat på säkerheten och i vissa fall varit för stressade för att de kunde ha en deadline, dvs inte de som helt bestämde tid exempelvis.
Jag tror som du att planeringen skedde hastigt och att man inte hade planerat ett smack efter att flyktbilen körde ut på vägen efteråt och mot bil nummer 2 (som det troliga scenariot var). Man hade lägenheten och sedan skingrades folk. Med tanke på att båda bilarna hade spår i sig har man inte städat något eller så har man glömt saker. Det blir tydligt att egentligen har ingen haft verkligt ansvar efter dådet och ingen tycks ha vetat vad de skulle göra riktigt.
Ser man till hur mordet gick till så går den saken igen där. Varför så många på plats? Varför strul under genomförandet? Osv.
Detta är retoriska frågor som jag ställer för att bara peka på att det varit så ostrukturerat att det förefaller vara just som du säger att till och med för att vara dessa individer så är det riktigt dåligt genomfört.