2020-08-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Önskar jag kunde vara lika säker men visst det känns som drömläge. Helt otroligt att dems inte kan få fram två bättre personer än dessa två. Det är ett jättestort parti i ett jättestort land. Joe är verkligen helt väck.

https://www.youtube.com/watch?v=BQVpzCxumGY

Även om jag traditionellt inte bekänner mig som en republikan så måste jag säga att det bästa för världen är när USA har en republikansk President. Se bara tillbaka i tiden. Gud bevare mig väl om Demokraterna vinner med dessa två, vilka krig kommer dom starta? Det är ju ändå deras favoritsyssla i det partiet.
2020-08-11, 22:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Nu blir det 4 more years för President Trump...

Det hade varit det bästa, fast var inte så säker på det. Underskatta inte vänsterblivenheten i USA.
2020-08-11, 22:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Även om jag traditionellt inte bekänner mig som en republikan så måste jag säga att det bästa för världen är när USA har en republikansk President. Se bara tillbaka i tiden. Gud bevare mig väl om Demokraterna vinner med dessa två, vilka krig kommer dom starta? Det är ju ändå deras favoritsyssla i det partiet.

Tittar man bakåt så rör det sig om två Bushare och Reagan, Reagans ekonomi politik är för övrigt den som har satt USA i den knepiga sits den är i där det inte längre längre finns vårdhem för folk med psykiska problem och en kontinuerlig kapning av skatter.

Det är även hans neoliberala ekonomipolitik som Reinfeldt inspirerades av och jag tror ingen kan ärligt säga att alliansen var något bra för Sverige
2020-08-11, 22:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Önskar jag kunde vara lika säker men visst det känns som drömläge. Helt otroligt att dems inte kan få fram två bättre personer än dessa två. Det är ett jättestort parti i ett jättestort land. Joe är verkligen helt väck.

https://www.youtube.com/watch?v=BQVpzCxumGY

Personligen...

Trump har inte fått en straff, men en frispark ifrån ett mycket bra läge. Dessvärre visar historien att han gillar att tjafsa mot domaren och (helt onödigt) mot publiken. Han borde bara fokusera på att sparka in bollen, och inte på sin person.

Att vinna matchen helt enkelt.
2020-08-11, 22:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det hade varit det bästa, fast var inte så säker på det. Underskatta inte vänsterblivenheten i USA.

Med tanke på att Trump vill ta bort den skatt som finansierar socialaid och Medicaid och det republikanska partiet genuint har börjat visa tendenser på att eventuellt gå itu pga att partiet har svårt att ställa sig bakom presidenten helt ut.

Så blir väl frågan egentligen hur allt ska hanteras oavsett vem som vinner i november
2020-08-11, 22:59
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på att Trump vill ta bort den skatt som finansierar socialaid och Medicaid och det republikanska partiet genuint har börjat visa tendenser på att eventuellt gå itu pga att partiet har svårt att ställa sig bakom presidenten helt ut.

Så blir väl frågan egentligen hur allt ska hanteras oavsett vem som vinner i november

Det är bara ett mindre problem, det största problemet är att stoppa ett eventuellt inbördeskrig. Vänstern är helt tokig där, och kommer att vägra att acceptera valresultatet om Trump vinner igen. Kravallerna kring George Floyd är endast ett förspel, med tanke på vad som riskerar att komma.
2020-08-11, 23:00
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
I slutändan tror jag att Trump vinner i Texas, North Carolina, Georgia och Ohio samt alla andra säkra delstater som han vann föra gången med ganska stor marginal. Men även om opinionsmätningarna nu i Texas är lite svajig, har jag svårt att se att såpass många som röstade rött i Texas skulle rösta blått den här gången, tror att dem opinionsmätningarna kommer att skifta tillbaka till Trump desto närmare valet vi kommer.
Texas kan jag definitivt se flippas, detta efter att ha sett Bitecofers analys. Latinos är en slumrande jätte som med rätt Big Data analyser och tillräcklig funding kan mobiliseras. Biden lyssnar dessutom på Sanders, så detta kan därför mycket väl hända.

North Carolina: Toss-up
Georgia: Toss-up
Ohio: Toss-up

Citat:
Jag tror dem allra viktigaste och dem som han lättast kan vinna om man utgår ifrån battleground states är delstaterna Florida, Pennsylvania och Arizona.
Snart börjar ads från Republican Voters Against Trump (RVAT) kännas av i större omfattning, och på det kommer sedan Bidens ad campaign lägga en betydande summa där vad jag förstår. Men rätta mig om jag har fel, men är inte dessa också toss-up states med fördel Biden?

Citat:
Med dem delstaterna och dem som jag tidigare nämnde så skulle han få över 270 elektorer, men så som det ser ut nu om man skulle ha valet idag så skulle han förlora valet men jag tror att det kommer att skifta till Trump's fördel fram till valdagen baserat på att opinionsmätningarna följer ungefär samma mönster som 2016 och allt medialt fokus ligger fortfarande på Trump vilket gynnar honom trots att mycket av den mediala uppmärksamhet han får är negativ likt det var 2016.
Wut!? Inget tyder på detta. Ett mf'ing mirakel måste ske för att trendsättaren Trump ska gå upp i pollsen.

Citat:
Sedan om han även skulle lyckas flippa Minnesota och/eller New Hampshire så blir det en riktig skräll, vilket inte är helt orimligt. Detta är vilka delstater som jag tror kan flippa åt det ena eller andra hållet på valdagen i November (brun markerade): https://www.270towin.com/maps/dw0xR

Minnesota: leaning blue
New Hampshire: leaning blue
2020-08-11, 23:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Relax.. tror nog att bägge kandidater kommer att spä på med : Skattelättnader, förmåner, penga-drysande innan november..

Eller tror du (med handen på hjärtat) att Biden går ut i valkampanjen med löften om skattehöjningar till en corona-prövad befolkning ?
2020-08-11, 23:08
Medlem
Nixters avatar
Oj, detta är nästan för bra för att vara sant. En kille som sitter i en källare och en marxist från Kalifornien, en delstat en stor del av befolkningen flyttar alt. önskar flytta från (fina vädret till trots). Är detta det bästa man kunnat skaka fram ? Verkligen ?

Susan Rice hade varit bra mycket bättre. Erfarenhet och skarpt sinne. Hon har ju dock ev lagöverträdelser att svara för då kanske har man inte vågat välja henne. Hon hade varit så mycket starkare att dra in röster.

Lägg här nu till åtal som kommer följa Durham för den tidigare administration som ertappades med fingrarna i syltburken när de spionerade och försökte avsluta Trumps kampanj och senare Presidentskap.

Mark Levin + Bill Barr
För den som missade intervjun med Bill Barr som "the great one" Mark Kevin hade med Barr rekommenderas den då den ger en fingervisning om vad som är på väg att ske.
https://youtu.be/KV_3wXqf-ns

Seb Gorka & Gregg Jarrett diskuterar kommande åtal av Obama administrationen
Summering kring åtal görs bra av Seb Gorka här: https://youtu.be/UieolSWGlwY
Senast redigerad av Nixter 2020-08-11 kl. 23:15.
2020-08-11, 23:08
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Joe Biden picks Kamala Harris as running mate

Jag fick rätt!

Kamala Harris a transformative pick for America
Obama's Staff Reveals How a Vice President Is Selected
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-11 kl. 23:44. Anledning: Tillägg
2020-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten

Du har dessvärre rätt. Clinton skapade detta vänsterblivna vansinne och Obama gjorde den total. OM det inte blir 4 år till med President Trump eller republikanerna så kan vi ge upp allt. Då tar vänsterterroristerna över som dom gjort i Sverige för längesen.
2020-08-11, 23:11
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Texas kan jag definitivt se flippas, detta efter att ha sett Bitecofers analys. Latinos är en slumrande jätte som med rätt Big Data analyser och tillräcklig funding kan mobiliseras. Biden lyssnar dessutom på Sanders, så detta kan därför mycket väl hända.

North Carolina: Toss-up
Georgia: Toss-up
Ohio: Toss-up

Snart börjar ads från Republican Voters Against Trump (RVAT) kännas av i större omfattning, och på det kommer sedan Bidens ad campaign lägga en betydande summa där vad jag förstår. Men rätta mig om jag har fel, men är inte dessa också toss-up states med fördel Biden?

Wut!? Inget tyder på detta. Ett mf'ing mirakel måste ske för att trendsättaren Trump ska gå upp i pollsen.

Minnesota: leaning blue
New Hampshire: leaning blue

Absolut, mitt inlägg var endast hur jag trodde att det skulle se ut på valdagen i November, enligt min analys. Om man tittar nu är alla dem brunmarkerade lean dems, medans North Carolina, Georgia och Ohio toss-ups, precis som du säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in