Citat:
Ursprungligen postat av
winningfeast
I slutändan tror jag att Trump vinner i Texas, North Carolina, Georgia och Ohio samt alla andra säkra delstater som han vann föra gången med ganska stor marginal. Men även om opinionsmätningarna nu i Texas är lite svajig, har jag svårt att se att såpass många som röstade rött i Texas skulle rösta blått den här gången, tror att dem opinionsmätningarna kommer att skifta tillbaka till Trump desto närmare valet vi kommer.
Texas kan jag definitivt se flippas, detta efter att ha sett Bitecofers analys. Latinos är en slumrande jätte som med rätt Big Data analyser och tillräcklig
funding kan mobiliseras. Biden lyssnar dessutom på Sanders, så detta kan därför mycket väl hända.
North Carolina:
Toss-up
Georgia:
Toss-up
Ohio:
Toss-up
Citat:
Ursprungligen postat av
winningfeast
Jag tror dem allra viktigaste och dem som han lättast kan vinna om man utgår ifrån battleground states är delstaterna Florida, Pennsylvania och Arizona.
Snart börjar
ads från
Republican Voters Against Trump (
RVAT) kännas av i större omfattning, och på det kommer sedan Bidens
ad campaign lägga en betydande summa där vad jag förstår. Men rätta mig om jag har fel, men är inte dessa också
toss-up states med fördel Biden?
Citat:
Ursprungligen postat av
winningfeast
Med dem delstaterna och dem som jag tidigare nämnde så skulle han få över 270 elektorer, men så som det ser ut nu om man skulle ha valet idag så skulle han förlora valet men jag tror att det kommer att skifta till Trump's fördel fram till valdagen baserat på att opinionsmätningarna följer ungefär samma mönster som 2016 och allt medialt fokus ligger fortfarande på Trump vilket gynnar honom trots att mycket av den mediala uppmärksamhet han får är negativ likt det var 2016.
Wut!? Inget tyder på detta. Ett mf'ing mirakel måste ske för att trendsättaren Trump ska gå upp i pollsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
winningfeast
Sedan om han även skulle lyckas flippa Minnesota och/eller New Hampshire så blir det en riktig skräll, vilket inte är helt orimligt. Detta är vilka delstater som jag tror kan flippa åt det ena eller andra hållet på valdagen i November (brun markerade):
https://www.270towin.com/maps/dw0xR
Minnesota:
leaning blue
New Hampshire: leaning blue