2020-08-11, 21:53
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Något annat som är ologiskt, Inga fingeravtryck eller dna spår på handtaget på väskan..

Jo,du...

Skulle nog snarare se det som ganska logiskt.
Handtag och liknande torkar nog dom flesta av.
Fanskapet glömde dock bort att han avsatt typ 5 kilo med fingeravtryck och dna-spår på aluminiumfolien och tapen.
Citera
2020-08-11, 21:54
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Absolut. Det är möjligt.
Frågan är bara om nån ställer upp på att köra runt på ett lik i sin egen bil om man själv inte är mördaren?
Jag skulle då inte nappa på det "generösa" erbjudandet.
Kul o råka ut för en poliskontroll 😬
Citera
2020-08-11, 21:55
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, troligen har du inte den stenhårda s k hederskulturen i modersmjölken. I vissa familjer - inte alla, märk väl - och i vissa kulturer så ställer man upp vad som än gäller. T o m när det gäller mord. HELT omöjligt är det inte.

Nädå, helt riktigt.
Citera
2020-08-11, 21:59
Medlem
Citat:
Trams. Sjuk fantasi. Han packade ihop det, packade en massa annat stuff för att sänka i sjön, gömma det eller vad som helst, när han hann. Men polisen hann före.

En sak som slagit mig med väskan och huvudet är om han tänkte resa någonstans.
Kläder, telefon, laddare, pass, osv.
Kabinväska- risk för kontroll med röntgen på flygplatsen, aluminiumfolie döljer vad som finns i paketet.
(Aluminiumfolien va inte för att dölja lukten av cannabis som han sa, han rökte ju inomhus och det luktar)

Scenario:
W försvinner totalt, ingen hittar henne. T reser iväg, dumpar huvudet utomlands. Då blir allt lite knepigare att utreda.

Nu gick de ju åt skogen, han hann inte göra klart allt innan föräldrarna kom och han blev misstänkt och greps.
Obs, detta är bara en teori.
Önskar f-nskapet kunde berätta var han gjort av W.

Men vad tror ni? Planerat eller inte?
Han va konstigt sen innan USA resan som misslyckats, sen vart de än värre.
Med tanke på hur "bra" han gjort sig av med kroppen så känns det planerat.
Vem lyckas gömma en kropp så bra i ren panik?

Måndagen kan också ha vart för att ordna det "sista" hemma. Han bytte ju sopor och slängde då först skärpet till morgonrocken.. bara det känns planerat.. han lär väl ha haft mer sopor efter W försvann. Men han sparade skärpet tills han bytt sopor.

Duschdraperiet då? Det verkade nytt.
Om T bytt duschdraperiet gjorde han det innan W:s mamma kom dit den 17:e, alltså bör han ha köpt duschdraperiet någon av dagarna han sa att han var hemma....
Men det räknade man med, han va kunnig i spårning och mobiler. Spårade W och hänvisar till just mobilspårning i rättegången över vart han befunnit sig.
Citera
2020-08-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Märkligt att utsätta sig för en poliskontroll skulle jag vilja säga ! (Vandring på motorväg lerig o utan jacka) när man har ett blodbad hemma och ett lik
Citera
2020-08-11, 22:01
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Inte helt enkelt att förklara..
Frågan är ju också, om man nu skulle be någon om hjälp, litar man verkligen på att den/dom gör sig av med kroppen på ett tillräckligt bra vis?
Citera
2020-08-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Skulle nog snarare se det som ganska logiskt.
Handtag och liknande torkar nog dom flesta av.
Fanskapet glömde dock bort att han avsatt typ 5 kilo med fingeravtryck och dna-spår på aluminiumfolien och tapen.
Vissa saker lyckas han jävligt bra med , andra är för dumma för att vara sant, ganska obegripligt och rörigt
Citera
2020-08-11, 22:09
Medlem
Citat:
Jag lyssnade på hennes plädering. Jag lyssnade också på hennes utfrågning av den kvinnliga kriminalteknikern. Jag tog mig för pannan. Men hon har inte mycket att jobba med. Hon kan heller inte bortse från vissa bevis utan att hon framstår som helt korkad. Inte lätt jobb hon har inte.

Nä inget lätt jobb hon har inte i detta målet😂 och angående hans uttalande "den lilla horan fick vad hon förtjänade" på frågan från åklagare vad han menar. Jag menar kriminalvården??? Enda han gjort slått med en termos 😂 hur kan man börja snacka med en plit angående brottet.....idiot 😃
Citera
2020-08-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Kabinväska- risk för kontroll med röntgen på flygplatsen, aluminiumfolie döljer vad som finns i paketet.
(Aluminiumfolien va inte för att dölja lukten av cannabis som han sa, han rökte ju inomhus och det luktar)

Scenario:
W försvinner totalt, ingen hittar henne. T reser iväg, dumpar huvudet utomlands. Då blir allt lite knepigare att utreda.

Nu gick de ju åt skogen, han hann inte göra klart allt innan föräldrarna kom och han blev misstänkt och greps.

Måndagen kan också ha vart för att ordna det "sista" hemma. Han bytte ju sopor och slängde då först skärpet till morgonrocken.. bara det känns planerat.. han lär väl ha haft mer sopor efter W försvann. Men han sparade skärpet tills han bytt sopor.

Om T bytt duschdraperiet gjorde han det innan W:s mamma kom dit den 17:e, alltså bör han ha köpt duschdraperiet någon av dagarna han sa att han var hemma....
Men det räknade man med, han va kunnig i spårning och mobiler. Spårade W och hänvisar till just mobilspårning i rättegången över vart han befunnit sig.
Ang risk för röntgen - samtliga väskor röntgas, både handbagage och incheckat bagage, på utresor. Inga undantag finns. (Från mycket säker källa fick jag den uppgiften).

Duschdraperiet var sprillans nytt. De hade fått ett vitt av Ws mamma. Det gick inte att hitta i bostaden. Troligen sveptes W in i det. Kanske därför det fanns så lite blod i sängen där hon låg efter sin död.
Senast redigerad av Picasso2 2020-08-11 kl. 22:14.
Citera
2020-08-11, 22:17
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA

Scenario:

Nä väskan tror jag han bara skulle begrava någonstan, som bara han kunde besöka.
(och han vågade spara den bara för att han tror sig vara oövervinnerlig )

Angående kunnig i spårning ?

Han kanske åkte hem flera gånger på måndagen bara för att han ville förvilla lite ?

Han visste ju att kusinerna skulle komma på eftermiddagen !
Citera
2020-08-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vissa saker lyckas han jävligt bra med , andra är för dumma för att vara sant, ganska obegripligt och rörigt
Verkligen helt obegripligt! Det verkar halvplanerat typ.
Citera
2020-08-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag har inte läst något om att han skulle ha någon plastpåse runt huvudet förutom aluminiumfolie. Därför hade ju vätska runnit ut från väskan. Han måste ha varit bra korttänkt eller opraktisk när han inte tänkte på att han måste ha en plastpåse dessutom. Vilken husmor som helst som tex lägger in mat i kylen förstår ju att det kanske inte räcker med folie. Man tar en plastpåse också. Han verkar nästan lite barnsligt dum på så sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in