Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Ja, jeg er ganske samstemt med Sandemose

Jeg kan forestille meg andre hypoteser, men tror mest på at AEH ble kidnappet av amatører.
Jeg er ikke en politifornekter akkurat, men man får lov å være skeptisk - og det er jeg i denne sammenhengen.
Synes du at kommunikasjonen ihht krypto-opplegget tilsier at det er snakk om ekte kidnapping? Ekte kidnappere ville ha kommunisert mye hyppigere for å få betalt løsepenger. De ville ikke ha gitt seg uansett om det ble sendt feil melding ved første kommunikasjon.
Greit at politiet mulig trodde på ekte kidnapping helt i starten, men det er kommet mye annen informasjon i ettertid som gjør at dette virker veldig usannsynlig.
Politiet mener krypto-oplegget virker amatørmessig, lite kommunikasjon, samt innhold i trusselbrev viser at de som står bak har inngående kjennskap til TH's situasjon. 4 % av hans formue, det nevnes "ny PC" og at han kan selge assets eller låne fra bank hvis han ikke har cash.
Bilder fra nettavisen viser også hvor god innsikt naboer har. Ekte kidnapping ville vært ekstremt risikofylt hvis de ikke var kjent med at nabo var bortreist. Politiet har saumfart kriminelle miljøer i Norge og det har ikke kommet frem noe. Ingen kred i kriminelle miljøer for å kidnappe eldre dame.
Hvordan kunne ekte kidnappere vite at ikke ingen var på vei på besøk til henne, eller at hun ikke satt i en telefon når de gikk inn.
Generelt veldig høy risiko å dra inn i et boligfelt og kidnappe en eldre dame uten inngående kjennskap til AEH og familien. Ekte kidnapping stemmer heller ikke med liten interesse for kommunikasjon i ettertid.
Totalt sett mener jeg det er ca 0.1 % sjanse for at dette er ekte kidnapping. Amatører eller ei
Er vel snart bare TH og de voksne barna som tror på dette enda