2020-08-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, det er bl.a. valget av tidspunkt som gjør at jeg mistenker at motivet kan være hevn - Hvis bilen som rygget opp på baksiden av huset kl 09:05 (da TH dro hjemmefra) er involvert.
Valget av det tidspunktet kunne gjort at TH ikke fikk alibi - men så gikk det galt, fordi GM ikke kunne forutse at AEH var såpass aktiv på mobiltelefonen den morgenen.

Hvorfor ikke velge kveldstid? TH går vel tur hver kveld sies det. Uten mobil. Jeg vil si at tidspunktet de valgte nettopp ble valgt for å gi TH alibi.
Citera
2020-08-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ja, det er bl.a. valget av tidspunkt som gjør at jeg mistenker at motivet kan være hevn - Hvis bilen som rygget opp på baksiden av huset kl 09:05 (da TH dro hjemmefra) er involvert.
Valget av det tidspunktet kunne gjort at TH ikke fikk alibi - men så gikk det galt, fordi GM ikke kunne forutse at AEH var såpass aktiv på mobiltelefonen den morgenen.
Du har gode poeng! Jeg tror også at tidspunkt er veldig viktig i denne saken.

En ting som er litt merkelig er tidspunktet for den ryggende bilen på gangveien ved Hagens hus: Kl 8.56. I samme minutt som AE avsluttet telefonsamtalen med lønnsansvarlig. Jeg lurer på om den som kjørte den bilen (hvis vedkommende er involvert i forbrytelsen) kan ha avlyttet Hagens hus og/eller AEs mobil.
Men hvorfor kjørte den bilen opp den gangveien før TH kjørte hjemmefra? Forskjellige artikler formidler ulike tidspunkt for den ryggende bilen: 8.56 og 9.05. Jeg vet ikke om det er to ulike hendelser eller om det ene tidspunktet ikke er korrekt formidlet.

(11.07.2020) Det som angivelig er en bil kommer og går klokken 08.56, ifølge TV 2s opplysninger. Den antas å være hvit eller sølvfarget. Bilen kjører mot åstedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder.
https://www.tv2.no/a/11538725/

(06.05.2020) Ifølge avisa viser videoen at bilen rygger opp på gangveien på baksiden av ekteparet Hagens bolig i Sloraveien i Lørenskog. Observasjonen av bilen skal være gjort klokka 9.05 på formiddagen 31. oktober 2018.
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/aftenposten-bil-rygget-inn-til-hagens-bolig/3423964017.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-11 kl. 16:01.
Citera
2020-08-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke hvorfor AE skrev i sms at hytteturen var avlyst.

Fetad: Jeg har lest at ekteparet Hagen ikke hadde bestemt seg for hvilken dag de skulle reise til Kvitfjell. Jeg har også lest at de ikke hadde avklart om de skulle reise sammen (i samme bil) eller om de skulle reise hver for seg. TH har sagt at det møtet/avtalen kl 11 (på Kvitfjell den 1.11.2018) var av løs karakter.

AE fortalte lønnsansatt i samtalen kl 8.45-8.56 at hun trolig ikke kom på jobb den dagen. Kanskje hun ikke følte seg opplagt til hverken jobb eller tur den dagen?

Årsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for å avklare om de skulle dra på hyttetur på Kvitfjell senere samme dag. Dette får Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han måtte vente med denne avklaringen skal ha vært fordi han måtte se an arbeidsdagen sin.
Se link til artikkel m.m. her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hun var klar for turen og gledet seg til å lage mat til alle på fjellet. Sa hun 8.56. Det skulle være styremøte. Hun skulle altså kun lage mat. De andre var styremedlemmer og ikke hun. Det var da veldig snilt av henne som ikke hadde noe krav om å være der engang. Nok en gang får jeg tanke om huggestabben, den snille. Der er et bergensk uttrykk som sier. H*n var så snill at du kunne ta h*n på øge. Selvutslettende snill altså og ikke lenger styrehonorar til sin skarve inntekt. TH mente hun hadde nok penger av sin inntekt. Hans uttalelse sammen med. Levd livet intervjuet.
De hadde da avtalt at han skulle i møte og de skulle derfor ikke på fjellet den dagen. Så her skurrer det også . Han som ikke ringer hjem på dagtid kunne diskutert morgendagens tur hjemme etter arbeidstid.
Citera
2020-08-11, 15:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Familietragedie blir det ofte kalt når familien dreper sine egne.

Du skal lete lenge etter en mer kynisk og kald løsning enn denne saken trolig inneholder.

Lego «hadde løsningen på alt» for en drøy uke siden også. Forskjellen nå er at ingen vet hva han har denne gangen, så klok av skade kan den ikke ettergås.
Citera
2020-08-11, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Hvorfor ikke velge kveldstid? TH går vel tur hver kveld sies det. Uten mobil. Jeg vil si at tidspunktet de valgte nettopp ble valgt for å gi TH alibi.
Noen årsaker kan være:

- Det er mer innsyn i huset om kvelden, når det er mørkt ute.

- Det er større sjangs for uanmeldt besøk om kvelden (etter arbeidstid).

- Flere går tur i området om kvelden (mange har en hund som har vært alene hjemme hele arbeidsdagen).

Visste kidnapperne at TH gikk tur hver kveld?
Det visste jeg ikke...
Ingen unntak?
Citera
2020-08-11, 15:39
Medlem
Citat:
Noen årsaker kan være:

- Det er mer innsyn i huset om kvelden, når det er mørkt ute.

- Det er større sjangs for uanmeldt besøk om kvelden (etter arbeidstid).

- Flere går tur i området om kvelden (mange har en hund som har vært alene hjemme hele arbeidsdagen).

Visste kidnapperne at TH gikk tur hver kveld?
Det visste jeg ikke...
Ingen unntak?

Mener ikke dere i TT at de overvåket huset? Da burde de visst TH sine rutiner. De valgte et tidspunkt med masse aktivitet. Hvor TH fikk alibi. Ordentlig uflaks. Nesten ikke til å tro.
Citera
2020-08-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Mener ikke dere i TT at de overvåket huset? Da burde de visst TH sine rutiner. De valgte et tidspunkt med masse aktivitet. Hvor TH fikk alibi. Ordentlig uflaks. Nesten ikke til å tro.
Overvåkning: Ja, jeg tror at det er stor sjanse for at GM overvåket huset utvendig og innvendig i tillegg til å overvåke telefonsamtaler. Men det ville vært en dårlig plan for GM å utføre forbrytelsen på kvelden den 31.10.2018, dersom GM hadde funnet ut gjennom overvåkning at ekteparet hadde planlagt å reise til Kvitfjell og trolig ikke kom til å være hjemme den kvelden.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-11 kl. 15:47.
Citera
2020-08-11, 15:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Familietragedie blir det ofte kalt når familien dreper sine egne.

Du skal lete lenge etter en mer kynisk og kald løsning enn denne saken trolig inneholder.

Lego «hadde løsningen på alt» for en drøy uke siden også. Forskjellen nå er at ingen vet hva han har denne gangen, så klok av skade kan den ikke ettergås.
Jeg har ikke endret på teorien
Løsningen basert på alle brikker
Løsningen er logisk og enkel
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-11 kl. 15:52.
Citera
2020-08-11, 15:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja, jeg er ganske samstemt med Sandemose
Jeg kan forestille meg andre hypoteser, men tror mest på at AEH ble kidnappet av amatører.

Jeg er ikke en politifornekter akkurat, men man får lov å være skeptisk - og det er jeg i denne sammenhengen.
Synes du at kommunikasjonen ihht krypto-opplegget tilsier at det er snakk om ekte kidnapping? Ekte kidnappere ville ha kommunisert mye hyppigere for å få betalt løsepenger. De ville ikke ha gitt seg uansett om det ble sendt feil melding ved første kommunikasjon.
Greit at politiet mulig trodde på ekte kidnapping helt i starten, men det er kommet mye annen informasjon i ettertid som gjør at dette virker veldig usannsynlig.
Politiet mener krypto-oplegget virker amatørmessig, lite kommunikasjon, samt innhold i trusselbrev viser at de som står bak har inngående kjennskap til TH's situasjon. 4 % av hans formue, det nevnes "ny PC" og at han kan selge assets eller låne fra bank hvis han ikke har cash.

Bilder fra nettavisen viser også hvor god innsikt naboer har. Ekte kidnapping ville vært ekstremt risikofylt hvis de ikke var kjent med at nabo var bortreist. Politiet har saumfart kriminelle miljøer i Norge og det har ikke kommet frem noe. Ingen kred i kriminelle miljøer for å kidnappe eldre dame.
Hvordan kunne ekte kidnappere vite at ikke ingen var på vei på besøk til henne, eller at hun ikke satt i en telefon når de gikk inn.

Generelt veldig høy risiko å dra inn i et boligfelt og kidnappe en eldre dame uten inngående kjennskap til AEH og familien. Ekte kidnapping stemmer heller ikke med liten interesse for kommunikasjon i ettertid.

Totalt sett mener jeg det er ca 0.1 % sjanse for at dette er ekte kidnapping. Amatører eller ei

Er vel snart bare TH og de voksne barna som tror på dette enda
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-11 kl. 16:08.
Citera
2020-08-11, 15:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg har ikke endret på teorien
Løsningen basert på alle brikker
Løsningen er logisk og enkel
Så lenge du fortsatt har AE som den kriminelle og TH som offer, er den ikke særlig logisk.

Har du imidlertid byttet AE med TH og resten av familien fortsatt som medspillere, snakker vi Slettsnok-teori.
Citera
2020-08-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Synes du at kommunikasjonen ihht krypto-opplegget tilsier at det er snakk om ekte kidnapping? Ekte kidnappere ville ha kommunisert mye hyppigere for å få betalt løsepenger. De ville ikke ha gitt seg uansett om det ble sendt feil melding ved første kommunikasjon.
Greit at politiet mulig trodde på ekte kidnapping helt i starten, men det er kommet mye annen informasjon i ettertid som gjør at dette virker veldig usannsynlig.
Politiet mener krypto-oplegget virker amatørmessig, lite kommunikasjon, samt innhold i trusselbrev viser at de som står bak har inngående kjennskap til TH's situasjon. 4 % av hans formue, det nevnes "ny PC" og at han kan selge assets eller låne fra bank hvis han ikke har cash.

Bilder fra nettavisen viser også hvor god innsikt naboer har. Ekte kidnapping ville vært ekstremt risikofylt hvis de ikke var kjent med at nabo var bortreist. Politiet har saumfart kriminelle miljøer i Norge og det har ikke kommet frem noe. Ingen kred i kriminelle miljøer for å kidnappe eldre dame.
Hvordan kunne ekte kidnappere vite at ikke ingen var på vei på besøk til henne, eller at hun ikke satt i en telefon når de gikk inn.

Generelt veldig høy risiko å dra inn i et boligfelt og kidnappe en eldre dame uten inngående kjennskap til AEH og familien. Ekte kidnapping stemmer heller ikke med liten interesse for kommunikasjon i ettertid.

Totalt sett mener jeg det er ca 0.1 % sjanse for at dette er ekte kidnapping. Amatører eller ei
Nå er jeg med! Men hva med alibiet?
Citera
2020-08-11, 15:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Nå er jeg med! Men hva med alibiet?
Hva mener du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera