Citat:
Ursprungligen postat av
AndersTengell
FHM jobbar inte så, man kan inte ge ut information som skapar panik.. lugnet måste behållas, samhället måste rulla. man ger bara ut info som "signalerar en ljusning" för att citera dom själva hehe
https://projektsanning.com/wp-content/uploads/2020/08/iDB-2020-08-10-kl.-10.34.14.png
frågan är till vilket pris.. jag vet ärligt inte själv, det är en svår avvägning. många viktiga samhällsfunktioner som skulle kollapsa om alla med barn stannade hemma och vabbade tills pandemin var över. ekonomin skulle gå i botten, sämre vård osv osv, allt är ett kretslopp.
men ja, det är hemskt och kanske borde man gjort mer.

Vi har ju faktiskt många friska barn kvar i Sverige och vi vet ju inget om återinfektion i kombination med MIS. Blir det värre blir, det bättre. Ett barn varannan dag under den lugna delen av pandemin är ju rätt mycket och illa nog det. Det finns säkert barn som inte är sjuka nog att koma till sjukvården och testas, så kanske det finns ett mörkertal också. Vi ser ju redan nu en ökning av smittan, så rent logiskt om smittan ökar kommer fler barn att insjukna. Så hur många barn är det ok att det insjuknar? Ska vi låta skolorna vara öppna även om 10 barn om dagen insjuknar, med men som vem vet, kanske varar för livet ut. Om vi håller skolorna öppna så kommer barn att dö. Kanske inte många, men barn kommer att dö, friska barn, barn som inte skulle ha dött annars.
Du skriver att man vill hålla folket lugnt och kostnader för om vi inte skickar våra barn till skolan. Jag tror dig, det är säkert därför det är så tyst. Men inga pengar i världen är mer värt en min son och jag tror alla föräldrar känner så. Det ska inte sitta ett pris på våra barns säkerhet. Det var illa nog att man inte först ville låtsas om att gravida var i riskgruppen men nu är ju bar det också. Jag kan ha fel men ska inte barn skyddas till varje pris där efter gravida. Vad är det för fel på oss?