Citat:
Ursprungligen postat av
AndersTengell
https://journals.lww.com/neurotodayonline/fulltext/2020/08060/look_for_neurologic_symptoms_in_children_with.4.as px
The study is the first to describe MRI brain findings in children with the condition. All four of the children displayed signal changes in the splenium of the corpus callosum. Symptoms included encephalopathy, headaches, brainstem and cerebellar signs, muscle weakness, and reduced reflexes.
“We thought at first that we didn't have to worry about kids getting sick from COVID-19,” Dr. Nath said. “Now we're at the point where camps are opening, schools are going to open, and we're starting to realize that kids can have pretty devastating manifestations.”
Although neurological symptoms in MIS-C appear fairly rare, he added, “We don't really know yet what the prevalence is. When you recognize a neurological component of any disease, it always seems rare at first. That happened with AIDS; it took years for AIDS dementia to be recognized. It would be good if the neurological symptoms of MIS-C are very rare, but I somehow doubt that. It's incumbent upon us to look.”
vill man göra om sitt barn till en grönsak kan man ju chansa och skicka ungen till skolan..
Det är en hel del artiklar om detta den senast tiden, innan verkar man inte vetat så mycket.
Jag känner mig så upprörd nu så, så jag vet inte vad.
Finns det fler föräldrar här i forumet som har barn i skolåren och vad tänker ni?
Så det kan gå på olika organ, hjärta, lungor, hjärna, hud, ögon och mag-tarmorgan.
De där 50 barnen man har hittat i Sverige är alla utom 4 insjukna sedan maj. Innan maj kände man knappt till det och känner därför bara till 4 fall. Rent logiskt borde det ju handla om bra mycket fler barn.
Varför får vi inte veta mer? Är dessa barn återställda, har de full hjärnkapacitet, kan de springa, kan de se?
I krig och pandemier har barn inte i fronten att göra, ska det vara så svårt att fatta!