Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Jag ställer mig bakom den teorin.
Det finns flera orsaker till det, men framför allt har terapin (heter det så på svenska?) utvecklats på ett positivt sätt så många fler personer överlever idag än de gjorde i Mars-April. Jag har insyn i en del material som visar att i UK har risken för att avlida i COVID-19 efter att ha blivit intagen på IVA minskat från 42% till 20% mellan April och Juli. Och den siffran fortsätter att falla.
Det skulle i så fall betyda att ÄVEN om man får ett gigantiskt utbrott i Norge lär man ändå inte få samma dödssiffror som Sverige helt enkelt på grund av att den samlade kunskapen om hur man behandlar COVID-19 är så pass mycket högre.
Jag tror helt enkelt att förnekarna får acceptera att Sverige sannolikt hade haft samma typ av siffror som Norge om man följt deras exempel.
Helt rätt.
Norge och andra länder som infört tidigt Lockdown har med för del haft tid på sig att anpassa sjukvården, utbilda sjukvårdspersonalen, ge rätt informationen till medborgarna och skaffa fram skyddsutrustning i form av desinfektionsmedel och skyddsmask till alla.
Därför har de bättre position att bekämpa sjukdomen.
Inte som här som inte ens sjukvården och äldreomsorgen hade tillgång till skyddsutrustning. Det var helt kaotiskt situation i sjukvården i mars och april.