2020-08-09, 14:37
  #51145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lariko
Att han gick på motorvägen och var lerig. Han har ju garanterat grävt ner kläderna han hade på sig vid mordet eller någon kroppsdel. Att gå utan jacka vid den årstiden osv förstärker bara teorin. Ja i alla fall något har han gjort! Synd att polisen inte hittat svaret på det bara. Men han sitter ju redan duktigt och lär inte gå fri.
s
Vad skulle han gräva med?
Citera
2020-08-09, 14:49
  #51146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
s
Vad skulle han gräva med?
Händerna? han sågs ju tvätta händerna i en bäck i Ljungskile..
Citera
2020-08-09, 14:52
  #51147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Fan, kan inte släppa det här..
Alltså, måndag 18 nov kl 16:39 så åker Tishko tillsammans med sina kusiner ifrån Tishkos lägenhet inne i Uddevalla.

17:06 så kommer dom fram till Torps köpcentrum. (McDonalds)
17:25 så åker dom därifrån.

17:48 kommer dom fram till Tishkos pappas hus i norra delen av Uddevalla.
19:13 åker dom därifrån.

19:23 är man tillbaks hemma vid Tishkos lägenhet igen.

Allt enligt Platstjänster sid 161-162 i FUP;en.

Men mellan 18:00 och 18:24 befinner sig bevisligen Tishko och hans kusiner på McDonalds. (fångas på övervakningsfilm)
Sid 52-55 i FUP;en.

Så vad händer här? Och varför?

Ännu märkligare blir det när man läser på nedre delen på sidan 672 i FUP;en.
(Förhör med Tishkos pappa Saed)
Han jobbar vid trestad center och slutar för dagen kl 16:00.
Därifrån och hem till Uddevalla bör det inte ta mer än ca 30 minuter.
I förhöret hävdar Saed att Tishko och hans kusiner befinner sig hemma hos honom när han anländer.
Det är omöjligt!
Tishko och hans kusiner har ju inte ens påbörjat resan ut mot Torp då. (enligt Platstjänster, det görs ju först vid 16:39)

Fan, rent tidsmässigt så kan det ju faktiskt vara som så att pappan i direkt anslutning till jobbet åker och plockar upp Tishkos mobiltelefon i t.ex en buske utanför lägenheten och sen åker han en runda ut till Torp innan han beger sig hemåt.
Då skulle ju Tishko tillsammans med sina kusiner ha spenderat flera timmar åt att dumpa/bränna/gräva ner Wilma på nåt lämpligt ställe innan dom tar vägen förbi McDonalds för en bukfylla innan dom åker hem till farsan och hämtar upp Tishkos telefon någon gång vid 19:00.

Har polisen rätt att kolla kusinernas telefoner och se var dom har befunnit sig?
Det hade varit klockrent!
Brott mot griftefriden borde väl vara ett tillräckligt starkt skäl, eller?

Det hade ju varit så skönt för dom anhöriga om Wilmas kropp kunde hittas.

Det börjar bli sent och kanske lite rörigt och osammanhängande nu..
Men jag tänkte som så, vill man verkligen köra runt med ett lik i bagaget och "skita ner" sin egen bil?
Tillåt mig tvivla.
Därför tror jag inte att det var Audin med det trasiga avgasröret Tishko och grabbarna körde runt med.
OM det nu var något fel på avgasröret så hade den ju dragit till sig alldeles för mkt uppmärksamhet.
Istället tror jag att man bytte bil vid trestads center.
Och bilen man fick istället var den Audi;n som Saed åkte runt med i Uddevalla under söndagseftermiddagen. (Saed;s kompis Azad;s bil.)
Sidan 692 i FUP;en.

Så..
På måndag morgon när Saed åker till jobbet så kör han INTE Ford utan Audi.
Vid lunchtid dyker kusinerna upp i sin Audi med det trasigt avgasröret.
Dom lämnar den där vid trestads center och hoppar sen in i Azad;s Audi och åker till Uddevalla och hämtar upp Tishko (och Wilma), sen bär det av ut till skogen.

Efter jobbet tar Saed Audin med det trasiga avgasröret (vem vet, det kanske t.o.m är fixat nu?) och åker via Tishkos lägenhet och plockar upp telefonen ur nån buske och åker sen en lite runda innan han beger sig hem.
Vid 19:00 sammanstrålar gänget hos farsan och ännu ett bilbyte sker.
Kusinerna får tillbaks sin bil och åker tillbaks till Alingsås efter att ha släppt av Tishko vid sin lägenhet.
Och Saed tar den andra Audin (nu med lite likdoft i bagaget) och åker till sin gode vän Azad och klappar om honom och säger: -Due fin bil har.
Azad svarar: -Due köpa den? Due extra fint pris få kompies.
Saed skakar på huvudet. Inte vill han ha en bil med likdoft i. Men det säger han inte.

Blir lite osäker nu om båda Alingsåskillarna var kusiner med Tishko eller om det bara var en av dom?
Och orkar inte kolla nu. Får kika på det imorgon.

Kusinerna bodde under samma tak i Alingsås.

Men det kommer mer konstigt.

Sid 648 i Fup.

Ur förhör med ena kusinen:
Flickvännen hade skickat sms till dig sa du? När var det?
Peshtiuan visar sin mobil. I tisdags tog polis kort på detta. Nya foton tas på Peshtiuans mobil.
Det är från Messenger. En konversation från den 31 oktober. Den 1 nov ringde han till henne. Hon svarade inte men Peshtiuan fick sms. Sista meddelandet har han fått den 12 november. Jag såg inte det meddelandet och svarade inte. Sen ringde Peshtiuan den 12 november. Jag har visat detta för polis tidigare.

Kusinen säger att han ringde W 12/11.

Vi vet här att kusinen förhördes den 23/11 en lördag.
På tisdagen den 19/11 tar polisen kort på kusinens telefon (Messenger) när polisen kommer till T:s pappa (kusinerna hämtade här bilen påstår dom)

Där står det tydligt på Messenger, Fup s.655 att kusinen ringde W i måndags kl. 22.46, vilket blir måndagen innan den 23 och 19/11 vilket blir den 18/11
(Det kan absolut inte vara måndagen veckan innan då W skrev till honom den 12/11 och då var det tisdag)

Alltså ringde kusinen W den 18/11 kl 22.46 men säger inte detta till polisen utan säger att detta skett den 12/11.
VARFÖR hävdar kusinen så starkt att han ringde W den 12/11?
VARFÖR berättar han inte till polisen att han ringde W den 18/11??
Och VARFÖR frågar inte polisen om detta?
Citera
2020-08-09, 15:22
  #51148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Dom kom dit just den dagen för att T:s pappa skulle laga en av kusinernas bil. Och fick då veta att W saknades (enligt dom då)
Dagen efter (när dom skulle hämta bilen) satt dom i T:s pappas kök när polisen kom dit.
Just det så va det ja
Citera
2020-08-09, 17:04
  #51149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
s
Vad skulle han gräva med?

Det man kan använda till att gräva med. Folk har sett han tvätta händerna i Ljungskile. Något har han uppenbarligen gjort sig av med. Han går ju utan jacka på motorvägen vid den tidpunkten på året.Tågvärdarna såg att kläderna såg byllsiga ut på vägen ner. Sen går han tillbaka...väldigt skumt. Och kläder fattas ju! något har han gjort på den rundan det kan vi nog vara överens om.
__________________
Senast redigerad av Lariko 2020-08-09 kl. 17:59.
Citera
2020-08-09, 17:27
  #51150
Medlem
Nåt har han gjort undrar var han gick nånstans har dem gjort sök där också
Citera
2020-08-09, 18:04
  #51151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Kusinerna bodde under samma tak i Alingsås.

Men det kommer mer konstigt.

Sid 648 i Fup.

Ur förhör med ena kusinen:
Flickvännen hade skickat sms till dig sa du? När var det?
Peshtiuan visar sin mobil. I tisdags tog polis kort på detta. Nya foton tas på Peshtiuans mobil.
Det är från Messenger. En konversation från den 31 oktober. Den 1 nov ringde han till henne. Hon svarade inte men Peshtiuan fick sms. Sista meddelandet har han fått den 12 november. Jag såg inte det meddelandet och svarade inte. Sen ringde Peshtiuan den 12 november. Jag har visat detta för polis tidigare.

Kusinen säger att han ringde W 12/11.

Vi vet här att kusinen förhördes den 23/11 en lördag.
På tisdagen den 19/11 tar polisen kort på kusinens telefon (Messenger) när polisen kommer till T:s pappa (kusinerna hämtade här bilen påstår dom)

Där står det tydligt på Messenger, Fup s.655 att kusinen ringde W i måndags kl. 22.46, vilket blir måndagen innan den 23 och 19/11 vilket blir den 18/11
(Det kan absolut inte vara måndagen veckan innan då W skrev till honom den 12/11 och då var det tisdag)

Alltså ringde kusinen W den 18/11 kl 22.46 men säger inte detta till polisen utan säger att detta skett den 12/11.
VARFÖR hävdar kusinen så starkt att han ringde W den 12/11?
VARFÖR berättar han inte till polisen att han ringde W den 18/11??
Och VARFÖR frågar inte polisen om detta?

För dom har något att dölja han har haft hjälp av någon helt säkert. Förmodligen kusiner eller pappan.
Citera
2020-08-09, 18:52
  #51152
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Nåt har han gjort undrar var han gick nånstans har dem gjort sök där också

Finns beskrivet i FUP;en av tre vittnen hur han rörde sig i Ljungskile. (Sid 793-799
Dessutom har han lämnat en snitslad bana efter sig via sin telefon. (Sid 141 i FUP;en.)
Så nog vet man hur han rörde sig.
Exakt vad han gjorde däremot är det ingen som vet, mer än han själv.
Vi kan bara gissa.
W bankkort försvann nog där iaf.
Den upphittade jackan verkar dock ingen vilja kännas vid.
Och det känns väl inte riktigt som det skulle vara hans heller, kan jag tycka.
Citera
2020-08-09, 23:39
  #51153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Finns beskrivet i FUP;en av tre vittnen hur han rörde sig i Ljungskile. (Sid 793-799
Dessutom har han lämnat en snitslad bana efter sig via sin telefon. (Sid 141 i FUP;en.)
Så nog vet man hur han rörde sig.
Exakt vad han gjorde däremot är det ingen som vet, mer än han själv.
Vi kan bara gissa.
W bankkort försvann nog där iaf.
Den upphittade jackan verkar dock ingen vilja kännas vid.
Och det känns väl inte riktigt som det skulle vara hans heller, kan jag tycka.


Tja,han vill verkligen synas i ljungskile.
Lite övertydligt, behöver inte vara han som går runt med mobilen eller??

Nu är jag här.. fast inte..
Det där med plats tjänster..

Både den jackan och gosedjur kom väl från förrådet bredvid?!..
Citera
2020-08-09, 23:54
  #51154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Finns beskrivet i FUP;en av tre vittnen hur han rörde sig i Ljungskile. (Sid 793-799
Dessutom har han lämnat en snitslad bana efter sig via sin telefon. (Sid 141 i FUP;en.)
Så nog vet man hur han rörde sig.
Exakt vad han gjorde däremot är det ingen som vet, mer än han själv.
Vi kan bara gissa.
W bankkort försvann nog där iaf.
Den upphittade jackan verkar dock ingen vilja kännas vid.
Och det känns väl inte riktigt som det skulle vara hans heller, kan jag tycka.
Stängde han inte av sin lur också under en dryg timme i Ljungskile?
Citera
2020-08-10, 01:09
  #51155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hans patreon är nere nu, vilket är bra. Antar att någon annan anmält honom till patreon. Han tar betalt för verkliga rättsfall utan någon som helst egen kreativitet bakom. Bara rätt upp på tuben med ett litet intro där han säljer in sin så kallade tjänst.

Folk tar det här som ren och skär underhållning och jag tänker inte säga någonting om det. För människan gillar att gotta sig i andras olycka. Därför True-Crime changren är poppis.

Men de som framställer true-crime dokumentärer har i alla fall lite klass och tonar ner sig, är respektfulla, och inte minst, gör något eget kreativt runt det. Den här killen hajpar upp varför man ska betala för hans oerhört tunga jobb han har som tvingas ta emot offentligt material per epost och klippa upp det i delar. Sen har han en uppskruvad ton och behandlar det som det är fiktion, liksom många av hans följare verkar tycka.

Nåväl, jag tror de lär se det osmakliga i detta när någon de håller kärt faller offer för ett fruktansvärt brott och Rättegången på youtube trycker upp deras fejja i thumbnailen och önskar lyssnarna en trevlig lyssningsstund.

Word som fan! Tack!
Citera
2020-08-10, 01:52
  #51156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Fan, kan inte släppa det här..
Alltså, måndag 18 nov kl 16:39 så åker Tishko tillsammans med sina kusiner ifrån Tishkos lägenhet inne i Uddevalla.

17:06 så kommer dom fram till Torps köpcentrum. (McDonalds)
17:25 så åker dom därifrån.

17:48 kommer dom fram till Tishkos pappas hus i norra delen av Uddevalla.
19:13 åker dom därifrån.

19:23 är man tillbaks hemma vid Tishkos lägenhet igen.

Allt enligt Platstjänster sid 161-162 i FUP;en.

Men mellan 18:00 och 18:24 befinner sig bevisligen Tishko och hans kusiner på McDonalds. (fångas på övervakningsfilm)
Sid 52-55 i FUP;en.

Så vad händer här? Och varför?

Ännu märkligare blir det när man läser på nedre delen på sidan 672 i FUP;en.
(Förhör med Tishkos pappa Saed)
Han jobbar vid trestad center och slutar för dagen kl 16:00.
Därifrån och hem till Uddevalla bör det inte ta mer än ca 30 minuter.
I förhöret hävdar Saed att Tishko och hans kusiner befinner sig hemma hos honom när han anländer.
Det är omöjligt!
Tishko och hans kusiner har ju inte ens påbörjat resan ut mot Torp då. (enligt Platstjänster, det görs ju först vid 16:39)

Fan, rent tidsmässigt så kan det ju faktiskt vara som så att pappan i direkt anslutning till jobbet åker och plockar upp Tishkos mobiltelefon i t.ex en buske utanför lägenheten och sen åker han en runda ut till Torp innan han beger sig hemåt.
Då skulle ju Tishko tillsammans med sina kusiner ha spenderat flera timmar åt att dumpa/bränna/gräva ner Wilma på nåt lämpligt ställe innan dom tar vägen förbi McDonalds för en bukfylla innan dom åker hem till farsan och hämtar upp Tishkos telefon någon gång vid 19:00.

Har polisen rätt att kolla kusinernas telefoner och se var dom har befunnit sig?
Det hade varit klockrent!
Brott mot griftefriden borde väl vara ett tillräckligt starkt skäl, eller?

Det hade ju varit så skönt för dom anhöriga om Wilmas kropp kunde hittas.

Det börjar bli sent och kanske lite rörigt och osammanhängande nu..
Men jag tänkte som så, vill man verkligen köra runt med ett lik i bagaget och "skita ner" sin egen bil?
Tillåt mig tvivla.
Därför tror jag inte att det var Audin med det trasiga avgasröret Tishko och grabbarna körde runt med.
OM det nu var något fel på avgasröret så hade den ju dragit till sig alldeles för mkt uppmärksamhet.
Istället tror jag att man bytte bil vid trestads center.
Och bilen man fick istället var den Audi;n som Saed åkte runt med i Uddevalla under söndagseftermiddagen. (Saed;s kompis Azad;s bil.)
Sidan 692 i FUP;en.

Så..
På måndag morgon när Saed åker till jobbet så kör han INTE Ford utan Audi.
Vid lunchtid dyker kusinerna upp i sin Audi med det trasigt avgasröret.
Dom lämnar den där vid trestads center och hoppar sen in i Azad;s Audi och åker till Uddevalla och hämtar upp Tishko (och Wilma), sen bär det av ut till skogen.

Efter jobbet tar Saed Audin med det trasiga avgasröret (vem vet, det kanske t.o.m är fixat nu?) och åker via Tishkos lägenhet och plockar upp telefonen ur nån buske och åker sen en lite runda innan han beger sig hem.
Vid 19:00 sammanstrålar gänget hos farsan och ännu ett bilbyte sker.
Kusinerna får tillbaks sin bil och åker tillbaks till Alingsås efter att ha släppt av Tishko vid sin lägenhet.
Och Saed tar den andra Audin (nu med lite likdoft i bagaget) och åker till sin gode vän Azad och klappar om honom och säger: -Due fin bil har.
Azad svarar: -Due köpa den? Due extra fint pris få kompies.
Saed skakar på huvudet. Inte vill han ha en bil med likdoft i. Men det säger han inte.

Blir lite osäker nu om båda Alingsåskillarna var kusiner med Tishko eller om det bara var en av dom?
Och orkar inte kolla nu. Får kika på det imorgon.
Detta var oerhört bra tänkt,skrivet.SMART..ALLT stämmer ju med dina tankar tidsangivelser.!!SMART CLEVER.. jag liksom åklare polis har missat detta!! Ps. studera till advokat..du är ju fckkn skitsmart!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in