2020-08-10, 11:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Titta där kom den igen. Den här "prognosen" kommer med jämna mellanrum, och likt alla apokalyps-spådomar, så skiljer versionerna sig åt bara med vilket årtal det gäller. "Nähä, jorden gick inte under i år igen, men nu har jag suttit och räknat igen, och nu vet jag - den går under om tre år!"

Bara så ni inte skall tro att "nationella" för fram den här domedagsvisionen enbart i västvärlden, så görs det även i Indien.
2018 så sa Srendra Singh att hinduerna blir en minoritet i Indien - https://www.thequint.com/news/india/bjp-mla-surendra-singh-hindus-should-have-five-children-to-avoid-becoming-minority

Men det är äldre än så, en snabb googling hittar:

2016 - så blev svenskar en minoritet inom ett "fåtal år" - https://asylkaos.wordpress.com/2016/02/11/the-numbers-are-out-swedes-will-be-a-minority-in-few-years/
2013 - så var det britterna som blev det innan 2070 - https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/white-britons-will-be-minority-before-2070-says-professor-8600262.html

1980 så påstod SD:s föregångare BSS att om fyra generationer så är alla invandrare.
https://web.archive.org/web/20141227194104/http://sdarkivet.se/?id=125

Jag tror den ursprungligen kommer från England och national front.

Nu är kanske Expo inte direkt opartiska, men som motvikt till den här skrämselpropagandan, kan ni ju ta del av deras analys: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet

Finns en replik från "forskaren Kyösti Tarvainen" - https://www.fornuft.se/aktuellt/debatt/critique-of-the-article-by-morgan-finnsio-titled-nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet-publ ished-by-expo-2019-06-19/?fbclid=IwAR2kU-vUM4k1DNGztf75cXd9ciwhCfjF-pnUrZh00HbOC4_tA3gcdwA3lhY

Jag har ärligt talat inte kollat deras siffror, men det brukar jag inte heller göra när den senaste domedagskalendern förutspår nästa undergång. Jag tror vi lugnt kan utgå från att landet och dess befolkning är i stort sett likadant även nästa år.

När det gäller "docenten" eller "forskaren" så kan vi kolla hans bakgrund.
Kyösti Tarvainen - https://www.researchgate.net/profile/Kyoesti_Tarvainen
Innan 2018 så pysslade han mest med matematik, och 2018 hade han räknat på befolkningen utifrån 2015 år siffror och baserad delvis på Pew Research Centers uppgifter.

Pew Research Center är en amerikansk tankesmedja, dvs till för att bilda oponion, inget forskningscenter, som ägs av en stiftelse som ägs av ett oljebolag.

Om vi bortser från historiska ekon av samma meme, så behöver man bara tänka lite längre än den egna näsan.
Detta är uppenbar skräckpropaganda som baseras på två saker:
1. De som flyttar hit blir aldrig svenskar
2. De som flyttar hit får lika många barn i varje påföljande generation.

All erfarenhet visar att alla migranter - oavsett varifrån till vart - inom ett par generationer har anpassat sig och assimilerats i landet de kom till. Eller har ni stora problem med italienare, chilenare eller serber i dag?
Och i detta ingår också att barnafödandet minskar och blir ungefär likvärdigt de infödda.

Så, ja, det är möjligt att det finns fler bruna armar och mörka ögon, men de sitter på personer som är lika svenska som vilken lintott som helst.

Med andra ord - ta det lugnt, låt er inte skrämmas.
Citera
2020-08-10, 11:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nej, eftersom ingenting kommer fungera i Sverige med dagens kvoter av utomeuropeisk invandring från tredje världen. Det spelar ingen roll vilken politik vi har. Ingen somhelst. Tiden börjar dessutom bli knapp.

Lycka till
Citera
2020-08-10, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Folk lät gå så här långt, det är troligen redan försent.

Prognosen att svensken är i minoritet 2058 är för totala befolkningen. Det innebär att svensken som minoritet för de i aktiv ålder inträffar långt tidigare. För de i gruppen 0-20 är det väl bara fråga om några år.
Det är de i aktiv ålder som är det viktiga. En stor del av svenskarna 2058 kommer att vara gamla.

Hur ska denna utvecklingen stoppas? Det borde gjorts för länge sen och redan då hade det behövts drastiska åtgärder.

det föds
1,7 barn per kvinna, svenskar
2,8 barn per kvinna, muslimer
det behövs 2,1 för att behålla folkmängden konstant.

En massåtervandring av närmare två miljoner utomeuropeiska invandrare från tredje världen är enda lösningen. Ska det vara så jävla svårt för folk att inse?!

SD räcker inte till. Alternativ för Sverige är det enda som gäller.

Men ett par partier kommer aldrig kunna lösa det på egen hand. Hela samhället måste hjälpa till af arbeta mot samma mål.
Citera
2020-08-10, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Lycka till

Jag bor inte i Sverige, men detsamma haha.
Citera
2020-08-10, 11:29
Medlem
Sverige ligger som vanligt en bit efter Danmark och där kan man se vad som kommer hända även här så småningom. Danmark river massor av bostäder i ghetton och det kan jag nästan lova kommer hända även här också i de stadsnära delarna (Rinkeby, Tensta o.s.v) eftersom det är bra lägen i grunden. Man kommer förstås agera med någon annan förevändning i Sverige (förmodligen att kåkarna är gamla) och sedan byggs det bostadsrätter. Befolkningen byts ut och problemen flyttas.

Danmark har också i praktiken inlett återflyttning. 2019 hade man för första året så länge någon kan minnas ett netto-utflöde av personer med flyktingbakgrund. Alltså fler lämnade Danmark än som kom till Danmark. Troligtvis triggar åtgärderna också varandra. Bostaden rivs, bidragen minskar men du kan få en viss peng om du lämnar landet; då blir det plötsligt ganska attraktivt om man ändå inte är riktig flykting och rädd för sitt liv. Kombinera Danmarks approach med hårdare lagar för brott och utvisning (som verkställs snabbt) så kommer utvandringen växa.

Egentligen vore det bäst förstås en gemensam EU-plan för migration. Och det lär väl komma efterhand när trycket internt ökar även inom stora länder som Tyskland och Frankrike. EU kan sätta hård press på ursprungsländerna att ta emot sina medborgare eller påtvingas hårda ekonomiska sanktioner och fråntas allt ekonomiskt stöd. EU kan också finansiera egna mer seriösa flyktingläger (mer som fristående samhällen/städer) med god standard, skola o.s.v. till vilka man kan flytta personer som inte kan återföras till ursprungslandet.
Citera
2020-08-10, 11:30
Medlem
Citat:
En massåtervandring av närmare två miljoner utomeuropeiska invandrare från tredje världen är enda lösningen. Ska det vara så jävla svårt för folk att inse?!

SD räcker inte till. Alternativ för Sverige är det enda som gäller.

Men ett par partier kommer aldrig kunna lösa det på egen hand. Hela samhället måste hjälpa till af arbeta mot samma mål.
Hur ska du få de tänkta länderna att ta emot dessa?
Citera
2020-08-10, 11:31
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll hur länge det pågår eller hur liten andel svenskar blir. De kommer fortfarande styra landet och hålla sig segregerade från mångkultur. Det har visat sig genom historien i alla länder där flera etniska grupper levt tillsammans med vita. I USA, Sydamerika och dagens Europa. Tillochmed i Sydafrika efter flera hundra år så håller de vita ihop och styr landet.

Wight flight ser man tex redan efter en andel av 3-4% ickevita. Då flytar vita till vitare områden. Det finns ganska mycket forskning på det.

Men självklar måste vi försöka undvika detta. Det tror jag de flesta börjar inse.

Därför är det oerhört viktigt att folk börjar rösta för utvisningar nu. Åtminstone totalt stopp av invandring. Minst SD eller hellre Afs. Det här är inget ett par enskilda partier kan lösa på egen hand. Hela samhället måste börja arbeta mot samma mål.

Tycka vad man vill om övrig politik, men ingenting är så viktigt just och får vänta. Det är inte riktigt läge att jiddra om jobbskatteavdrag och pensionsålder just nu. Nästan alla resurser måste riktas mot att ta tillbaka Sverige. Desto länge vi väntar desto värre blir det.

Vi måste utvisa över en miljon människor. Kanske två. Det kräver hårt arbete och ev en del lagändringar. Ingenting annat kommer lösa problemen.

Citat.Det spelar ingen roll hur länge det pågår eller hur liten andel svenskar blir. De kommer fortfarande styra landet och hålla sig segregerade från mångkultur.

Fatal og utroligt naiv betragtning som ikke kan underbygges historisk, så længe Islam er en del af ligningen.

Tyrkiet var engang et kristent land - i dag er Tyrkiet et meget muslimsk land.

Årsagen til at befolkningsudskiftningen kan foregå næsten uhindret er din og utroligt mange andres overbevisning om egen kulturs overlevelseskraft - ikke på grund af underbyggede fakta , men på grund af selvsuggestion og massesykose - denne egne kultur besidder ikke voldsparathed - denne voldsparathed besidder Islam i rigelige mængder, og når to kulturer konkurrerer vinder den kultur som besidder flest individer med størst voldsparathed - i det spil tæller forfinet kultur og intelligens ingen rolle.
Senast redigerad av Moentos 2020-08-10 kl. 11:39.
Citera
2020-08-10, 11:34
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Titta där kom den igen. Den här "prognosen" kommer med jämna mellanrum, och likt alla apokalyps-spådomar, så skiljer versionerna sig åt bara med vilket årtal det gäller. "Nähä, jorden gick inte under i år igen, men nu har jag suttit och räknat igen, och nu vet jag - den går under om tre år!"

Bara så ni inte skall tro att "nationella" för fram den här domedagsvisionen enbart i västvärlden, så görs det även i Indien.
2018 så sa Srendra Singh att hinduerna blir en minoritet i Indien - https://www.thequint.com/news/india/bjp-mla-surendra-singh-hindus-should-have-five-children-to-avoid-becoming-minority

Men det är äldre än så, en snabb googling hittar:

2016 - så blev svenskar en minoritet inom ett "fåtal år" - https://asylkaos.wordpress.com/2016/02/11/the-numbers-are-out-swedes-will-be-a-minority-in-few-years/
2013 - så var det britterna som blev det innan 2070 - https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/white-britons-will-be-minority-before-2070-says-professor-8600262.html

1980 så påstod SD:s föregångare BSS att om fyra generationer så är alla invandrare.
https://web.archive.org/web/20141227194104/http://sdarkivet.se/?id=125

Jag tror den ursprungligen kommer från England och national front.

Nu är kanske Expo inte direkt opartiska, men som motvikt till den här skrämselpropagandan, kan ni ju ta del av deras analys: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet

Finns en replik från "forskaren Kyösti Tarvainen" - https://www.fornuft.se/aktuellt/debatt/critique-of-the-article-by-morgan-finnsio-titled-nej-svenskar-riskerar-inte-att-bli-i-minoritet-publ ished-by-expo-2019-06-19/?fbclid=IwAR2kU-vUM4k1DNGztf75cXd9ciwhCfjF-pnUrZh00HbOC4_tA3gcdwA3lhY

Jag har ärligt talat inte kollat deras siffror, men det brukar jag inte heller göra när den senaste domedagskalendern förutspår nästa undergång. Jag tror vi lugnt kan utgå från att landet och dess befolkning är i stort sett likadant även nästa år.

När det gäller "docenten" eller "forskaren" så kan vi kolla hans bakgrund.
Kyösti Tarvainen - https://www.researchgate.net/profile/Kyoesti_Tarvainen
Innan 2018 så pysslade han mest med matematik, och 2018 hade han räknat på befolkningen utifrån 2015 år siffror och baserad delvis på Pew Research Centers uppgifter.

Pew Research Center är en amerikansk tankesmedja, dvs till för att bilda oponion, inget forskningscenter, som ägs av en stiftelse som ägs av ett oljebolag.

Om vi bortser från historiska ekon av samma meme, så behöver man bara tänka lite längre än den egna näsan.
Detta är uppenbar skräckpropaganda som baseras på två saker:
1. De som flyttar hit blir aldrig svenskar
2. De som flyttar hit får lika många barn i varje påföljande generation.

All erfarenhet visar att alla migranter - oavsett varifrån till vart - inom ett par generationer har anpassat sig och assimilerats i landet de kom till. Eller har ni stora problem med italienare, chilenare eller serber i dag?
Och i detta ingår också att barnafödandet minskar och blir ungefär likvärdigt de infödda.

Så, ja, det är möjligt att det finns fler bruna armar och mörka ögon, men de sitter på personer som är lika svenska som vilken lintott som helst.

Med andra ord - ta det lugnt, låt er inte skrämmas.

De som flyttar hit blir aldrig svenskar. I alla fall inte utomeuropéer. Sverige kommer att upphöra att vara Sverige om etniska svenskar blir en minoritet. Alla som inte är sjuka i huvudet förstår det. Dina länkar är alltså meningslösa.

Men nu är ju du en judisk grindvakt och sjuk i huvudet så jag förstår att du inte är orolig.
Senast redigerad av Zloth 2020-08-10 kl. 11:37.
Citera
2020-08-10, 11:36
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
De som flyttar hit blir aldrig svenskar. Sverige kommer att upphöra att vara Sverige om etniska svenskar blir en minoritet. Dina länkar är alltså meningslösa.

Men nu är ju du en judisk grindvakt så jag förstår att du inte är så orolig.

Nä, räknar man så - ja, då finns det väl knappt några svenskar alls i landet? De flesta som kom när inlandsisen drogs sej tillbaka har ju blandat ut sig med diverse löst folk från baltikum och danmark, så de renrasiga svenskarna är nog väldigt få.

Jag önskar att jag levde i en så enkel och enfaldig värld som du måste leva i. Livet måste vara så enkelt när man bara ser två nyanser och allt går att förklaras med en konspirationsteori. Jag är uppriktigt avundssjuk. Önskar ofta att jag också var korkad, livet hade varit så enkelt.
Citera
2020-08-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Köper det argumentet till viss del men kan man verkligen bara kopiera det rakt på?

Vi har ju trots allt vissa olikheter med Libanon innan deras inbördeskrig, just i värderingar/religion och dylikt.

Svenskarna har blivit för flata ochviljesvaga i all sin historielöshet och fattar inte ens att landet är deras. Det muslimska övertagandet går lätt som en plätt innan svenne hunnit stänga av mellot och sporten.
Citera
2020-08-10, 11:49
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
De som flyttar hit blir aldrig svenskar. I alla fall inte utomeuropéer. Sverige kommer att upphöra att vara Sverige om etniska svenskar blir en minoritet. Alla som inte är sjuka i huvudet förstår det. Dina länkar är alltså meningslösa.

Men nu är ju du en judisk grindvakt och sjuk i huvudet så jag förstår att du inte är orolig.

Precis, med den invandringen vi har idag och den kassa integrationen så kommer dessa aldrig bli svenskar. Och det vill man inte heller då våra värderingar skiljer sig ifrån såpass mycket.

Därför är det viktigt, om vi ska ha invandring, att den kommer från väst med snarlik kultur så att de lättare integreras. Därför det gått så bra med invandring av exempelvis finländska och polacker. De får gärna ha kompetens med så vi inte tar in en massa analfabeter som inte vill sträva efter hårt arbete och kunskap.

Om vi bara var mer som Danmark i detta avseende hade vi aldrig haft den kriminaliteten som vi har idag.
Citera
2020-08-10, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Hur ska du få de tänkta länderna att ta emot dessa?

Det ska väl inte jag tänka på?! Det blir ju ursprungslandets och den asylsökandes problem.

Alla med PUT och TUT uppehållstillstånd skal återvända till sitt hemland. Direkt. Har de dubbla medborgarskap så ska de få sitt svenska pass indraget och återvända till sitt ursprungsland. Har de enbart svenskt medborgarskap så ska det självklart återkallas när det är utfärdat på felaktiga grunder, vilket de flesta från tredje världen är.

Det spelar självklart ingen roll om det är 2a elle 4e generationens invandrare. Alla från tredje världen som kommit sedan låt säga 1975 skal behandlas igen. Det krävs naturligtvis en hel enorm myndighet med tillhörande vaktstyrka till detta. Typ återvandringsverket. Det kommer skapa tusentals nya arbetsplatser i flera år.

För de som hamnat mellan två stolar får vi väl hänvisa till Dublinförordningen och får skeppas tillbaka till det första land de skulle sökt asyl i från början.

Nu pratar vi alltså om flera fullastade Boeing om dagen i ett par års tid. Båt som alternativ.

Vill ingen ta emot dem får de bli stadslösa eller pröva lyckan någon annanstans. Det är varken vårat problem eller ansvar.

Det här blir självklart inte helt problemfritt, men så länge alla svenskar/europeer organiserar sig, som vi alltid varit bra på, och arbetar mot samma mål så kommer det lösa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in