2020-08-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Långt ifrån alla påstådda C19 offer har intuberats! Sen dör som sagt många på grund av att de slängts in i en respirator. Men många räknas alltså som döda på,grund av C19 även om det var bakterier,svamp, hjärtat, propp på grund av stillaliggande, felbehandling eller felmedicinering som tog kål på dom?

Ja, alla som testats positivt och som avlider inom 30 dagar från det positiva testsvaret registreras som covidavlidna, detta oavsett dödsorsak. Betänk också att snittåldern på covidavlidna är 82 år, och många av dessa var på hem/inom äldreomsorgen.
Citera
2020-08-10, 08:32
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Långt ifrån alla påstådda C19 offer har intuberats! Sen dör som sagt många på grund av att de slängts in i en respirator. Men många räknas alltså som döda på,grund av C19 även om det var bakterier,svamp, hjärtat, propp på grund av stillaliggande, felbehandling eller felmedicinering som tog kål på dom?
Om patienten avlider och COVID-19 anses ha lett till den direkta dödsorsaken så anges det på death certificate (MCCD). Samma gäller om COVID-19 anses ha bidragit till att patienten avlidit. Det är ingen godtycklig bedömning.

Om COVID-19 inte finns angiven som direkt dödsorsak, något som ledde till den direkta dödsorsaken eller något som bidrog till att patienten dog, så kommer patienten inte räknas in i statistiken över de personer som avlider i sviterna av COVID-19.
Citera
2020-08-10, 08:36
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, alla som testats positivt och som avlider inom 30 dagar från det positiva testsvaret registreras som covidavlidna, detta oavsett dödsorsak. Betänk också att snittåldern på covidavlidna är 82 år, och många av dessa var på hem/inom äldreomsorgen.
Ja, så kanske det fungerar i Sverige, men inte här i UK (och frågan avsåg hur UK registrerar sina dödsfall).
Citera
2020-08-10, 08:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Vem som helst kan läsa in ganska mycket av dina svar här i tråden. Du har en vass jävla argumentationsteknik och 'muppjävel' stärker den tesen. Nu är detta ot och jag tar gärna en varning för det, men för i helvete, är så jävla trött på rädda människor som ska ha taggarna utåt angående ett allvarligt ämne som detta. Det går säkert att säga samma sak om mig på sätt och vis, men skärp dig för i helvete. Du både sticker och sticker ut, utan att egentligen säga någonting överhuvudtaget.
Ännu en skolpolis? Jag vet inte vem du är och skiter faktiskt i det, så behåll gärna dina coachingtips för dig själv. Ämnet är allvarligt, jag orkar inte försöka lista ut vilka troll som är på riktigt.
Citera
2020-08-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Om patienten avlider och COVID-19 anses ha lett till den direkta dödsorsaken så anges det på death certificate (MCCD). Samma gäller om COVID-19 anses ha bidragit till att patienten avlidit. Det är ingen godtycklig bedömning.

Om COVID-19 inte finns angiven som direkt dödsorsak, något som ledde till den direkta dödsorsaken eller något som bidrog till att patienten dog, så kommer patienten inte räknas in i statistiken över de personer som avlider i sviterna av COVID-19.
Hur vet man det? När det uppenbarligen är stort godtycke inblandat i bedömningen och många andra ”riktiga” sjukdomar ger samma eller liknande symtom. Dessutom verkar inte alla länder följa de officiella reglerna.
Och om man dessutom tänker på att många som sägs ha dött av C19 istället dog av en överdos morfin eller annan stark drog så inser nog de flesta att det är något ruttet över C19 statistiken. Den som du säger dig jobba med.
Citera
2020-08-10, 08:46
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Hur vet man det? När det uppenbarligen är stort godtycke inblandat i bedömningen och många andra ”riktiga” sjukdomar ger samma eller liknande symtom. Dessutom verkar inte alla länder följa de officiella reglerna.
Och om man dessutom tänker på att många som sägs ha dött av C19 istället dog av en överdos morfin eller annan stark drog så inser nog de flesta att det är något ruttet över C19 statistiken. Den som du säger dig jobba med.
Nej, det finns inget godtycke inblandat. Man använder sig av de för ändamålet etablerade och godkända evidensbaserade medicinska processer som är grunden för beslutsfattande inom vården.
Citera
2020-08-10, 08:50
Medlem
Citat:
Nej, det finns inget godtycke inblandat. Man använder sig av de för ändamålet etablerade och godkända evidensbaserade medicinska processer som är grunden för beslutsfattande inom vården.
Tror du på det där själv? Klart det är godtycke inblandat det är ju ofta direkt dödsorsak INTE kan fastställas trots att personen obducerats. Nu har väldigt många påstådda C19 offer INTE ens obducerats.
Citera
2020-08-10, 08:54
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Tror du på det där själv? Klart det är godtycke inblandat det är ju ofta direkt dödsorsak INTE kan fastställas trots att personen obducerats. Nu har väldigt många påstådda C19 offer INTE ens obducerats.
Jaha, det var oturligt för er del. Det problemet har vi inte här. Har du någon statistik på hur ofta det där sker i Sverige.
Citera
2020-08-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ja, så kanske det fungerar i Sverige, men inte här i UK (och frågan avsåg hur UK registrerar sina dödsfall).

Ok, som jag har förstått det ska alla länder registrera covidavlidna enligt WHOs riktlinjer. Sverige gör väl bl a det.
Nu är det ju dock mkt politik, ekonomi, populism, mörkning i en del länders rapportering kan vi redan konstatera.
Vet du snittåldern på covidavlidna i UK?
Citera
2020-08-10, 09:30
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ok, som jag har förstått det ska alla länder registrera covidavlidna enligt WHOs riktlinjer. Sverige gör väl bl a det.
Nu är det ju dock mkt politik, ekonomi, populism, mörkning i en del länders rapportering kan vi redan konstatera.
Vet du snittåldern på covidavlidna i UK?
För närvarande 79.43 Det är alla dödsfall inräknade (både män och kvinnor).
För män är siffran 77.80
För kvinnor är siffran 81.37

Notera att den siffran är framtagen på ett underlag som inte stämmer med t.ex. worldometers siffra för avlidna i GB (den siffran är drygt 46,000). Mitt underlag har ett helt annat antal döda men den exakta siffran kan jag inte offentliggöra. Ännu. Det är dock betydligt högre, så mycket kan jag säga.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-08-10 kl. 09:40.
Citera
2020-08-10, 09:40
Medlem
Citat:
För närvarande 79.43 Det är alla dödsfall inräknade (både män och kvinnor).
För män är siffran 77.80
För kvinnor är siffran 81.37

Notera att den siffran är framtagen på ett underlag som inte stämmer med t.ex. worldometers siffra för avlidna i UK (den siffran är drygt 46,000). Mitt underlag har ett helt annat antal döda men den exakta siffran kan jag inte offentliggöra. Ännu. Det är dock betydligt högre, så mycket kan jag säga.
Troligen eftersom ni räknat in offer som inte direkt dött av corona eller beroende därav.
Citera
2020-08-10, 09:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Troligen eftersom ni räknat in offer som inte direkt dött av corona eller beroende därav.
Nej, det har vi inte gjort. Det har jag redan förklarat för dig ett dussintal gånger så det känns närmast tragiskt att behöva sitta och svara på det påståendet igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in