Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-09, 22:22
Bannlyst
Ha, ni fattar väl att det är pengatvätt, företagskontanter är i stort sätt ok för banken.
Citera
2020-08-09, 22:22
Medlem
Visste du att de lyxbil firmor ägs av invandrare ?
Citera
2020-08-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Det handlar om moms när bilarna slussas...

Berätta mer? Ser att det finns många s.k momsbilar hos invandrarfirmorna. Men det finns förvisso hos de vanliga också.

Dessa går att leasa utan kontantinsats vad jag förstår.
Citera
2020-08-09, 22:36
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Blattefirmor som ex jourlivs, frisörer, restauranger leasar - gangsterblatte kör och betalar blattefirman svart som tvättar.

Svensson köper inte sina delux-bilar där.

jag är ursprungssvensk, köpte en bil av en sådan handlare, bilen var felfri, och hade ett bra pris.
(dock inte 1/2 miljon som i TS).

Humor i sammanhanget var att handlaren bytt namn till ett typiskt Svennenamn.

Bilen jag kör idag är även den köpt av en "blatte", av samma anledning, men det är ingen Premiumbil.

Låg dock åtminstonde 20% under alla andra firmor.

anledningen till att han kan sälja billigt är att han har ett kreditföretag, så när han får bilar på återtag kan han kränga dom snabbt istället.
Köpte på rekommendation, och han var mycket bra, kommer försöka köpa nästa av honom också, om tillfälle gives.

Han är Afghan.
Senast redigerad av scoremax 2020-08-09 kl. 22:39.
Citera
2020-08-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
jag är ursprungssvensk, köpte en bil av en sådan handlare, bilen var felfri, och hade ett bra pris.
(dock inte 1/2 miljon som i TS).

Humor i sammanhanget var att handlaren bytt namn till ett typiskt Svennenamn.

Bilen jag kör idag är även den köpt av en "blatte", av samma anledning, men det är ingen Premiumbil.

Låg dock åtminstonde 20% under alla andra firmor.

anledningen till att han kan sälja billigt är att han har ett kreditföretag, så när han får bilar på återtag kan han kränga dom snabbt istället.
Köpte på rekommendation, och han var mycket bra, kommer försöka köpa nästa av honom också, om tillfälle gives.

Han är Afghan.

Cool story.
Citera
2020-08-09, 23:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Cool story.

Nä, ganska tråkig egentligen, bilen jag har idag är en KIA.
Citera
2020-08-09, 23:26
Medlem
Freebops avatar
Oftast tvättar man pengar i sådana företag.
Citera
2020-08-09, 23:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Tror inte någon köper en bil för 500tsek kontant?

Även de som har pengarna för då lär Skatteverket bli intresserade? Eller är det för liten summa?

Förstår inte riktigt hur dem har råd. Vore intressant att höra från någon som är insatt?

Skatteverket? Har de någonsin intresserat sig eller vågat intressera sig för en kaos-MENA? De tar ju inte ens Özz trots att hans klan fuskat i mångmiljonklassen, kanske upp emot 15-20 miljoner.
Citera
2020-08-10, 00:36
Medlem
Citat:
Berätta mer? Ser att det finns många s.k momsbilar hos invandrarfirmorna. Men det finns förvisso hos de vanliga också.

Dessa går att leasa utan kontantinsats vad jag förstår.

Vad har momsen med kontantinsats att göra?
Citera
2020-08-10, 06:12
Medlem
Citat:
Tror inte någon köper en bil för 500tsek kontant?

Även de som har pengarna för då lär Skatteverket bli intresserade? Eller är det för liten summa?

Förstår inte riktigt hur dem har råd. Vore intressant att höra från någon som är insatt?

Varför skulle man inte ha råd om man bakar pizza 12 timmar per dag eller står i en frisersalong sex dagar i veckan och bor i en hyrestvåa i Alby.
Citera
2020-08-10, 08:34
För ett exempel på typ som köper en sån bil så kan man söka på Carl Fredrik Alexander Rask. Han blev rejält blåst, och sålde problembilen vidare till en ny invandrarfirma till underpris
Citera
2020-08-10, 09:04
Medlem
MrsVanity1s avatar
Någon godtrogen som blir blåst förmodligen.
Vem annars gör det frivilligt .
Kör med sina blatteknep och lögner.
Skulle aldrig köpa en bil av en blattefirma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in