Citat:
Ursprungligen postat av
Mirkwood
Det är en sådan här jag har nu det bästa jag fick med var 1TB HD:
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/ideapad/300-series/IdeaPad-330-15-Intel/p/88IP3000996
Den var slö redan innan jag laddade ner första minsta fil.
Har en burk med liknande specs och är ganska så nöjd med den.
Som någon redan skrivit så tjonga in en SSD i burken så ska du se att det gör skillnad oavsett Win7 eller Win10.
Är du inte nöjd så köper jag gärna loss din burk för 3 loppor direkt!
Mer topic då kanske är att Apple nu för tiden inte betyder bättre kvalité på hårdvara då Apple använder exakt samma komponenter som alla andra tillverkare. Förr, när Apple tillverkade fler av sina komponenter själva så var byggkvalitén tydligen bra mycket bättre än random PC-tillverkare (som regel).
Så då återstår bara OS och då jag aldrig ägt en Mac så vågar jag inte uttala mig om vad som är bäst.
Vänner, bekanta och kollegor tvistar ofta och mycket om vilket som är bäst men ingen har vunnit debatten ännu.
De få gånger jag pillat på Mac finner jag det omständligt men så är det ju med allt som man är ovan med.
Ska dock även flika in att jag ytterst sällan köper datorer eller datorkomponenter nya från butik, köper nästan uteslutande begagnat från olika forum eller via kompisar/vänner/bekanta. Detta ger solklart så mycket mer för pengarna även om man ligger en generation eller två efter det senaste.