Citat:
Ursprungligen postat av
Labanochapelsinen
Jag har planer på att flytta nästa år efter min utbildning, om det blir 10-50 mil från där jag bor idag är oklart.
Mina föräldrar är snart pensionärer och ibland känns det som att jag lämnar dem för evigt, har nu ungefär tre timmar till dem med buss
Min pappa säger att det viktiga är att jag mår bra dit jag flyttar och jag trivs med jobbet och så länge jag kan stanna 1-2 veckor under jul känns det bra för dem
Hur lever ni och är det rätt inställning att tänka så? Vet att det finns personer som bor utomlands så antar att det inte är en big deal för vissa.
Rätt stor skillnad på 10 mil och 50, 10 mil så kan du hälsa på varje helg, 50 mil så är det inte så ofta man orkar åka och ses.
Har ungefär 50 mil, det blir några dagar på semestern på sommaren, jul och på påsken vi ses.
När man bor långt ifrån familjen får man bygga andra skyddsnät som kan hjälpa en.
Både kompis och arbetskamrater är viktigare skulle jag säga.
För mig är det viktigt att ha ett boende jag trivs med. Kan man lätta åka och hälsa på sina föräldrar som bor i villa, så kan man bor lite sämre.
Men har man inte den möjligheten så kan det vara ett alternativ att betala lite mer på boendet och ha balkong exempelvis och lite större boyta.
Dina föräldrar kan ju även komma till din nya stad och hälsa på.