2020-08-09, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Vi slapp Celtic! Härlig känsla i truppen får man anta. Bra, slipper spelarna tänka på det. Nu derby.

Hade nästan varit viktigare att få lottad hemmaplansfördel när det bara är 1 möte. Jag hoppas såklart ni tar det för rankingens skull men Ferencvaros är såklart jättefavoriter.
Citera
2020-08-09, 12:19
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hade nästan varit viktigare att få lottad hemmaplansfördel när det bara är 1 möte. Jag hoppas såklart ni tar det för rankingens skull men Ferencvaros är såklart jättefavoriter.
Hemmaplan är inte lika viktigt i och med att matchen lär spelas utan publik. Jag tror att både Celtic och Legia hade varit betydligt svårare motstånd.
Citera
2020-08-09, 12:20
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ferencvaros ska ni nog kunna ta men kan bli tufft senare i turneringen tror jag.

Det är alla jobbiga lag, och det blir ju en extra nerv när man bara har 90 minuter på sig. En torsk och man är ute. I vanliga fall kan man ju torska med 1-2 borta och ändå känna lugn iom returmatchen.

Som sagt, jobbiga lag allihop, men klart viktigast var att undvika Celtic. Särskilt på bortaplan. Det hade varit mardrömmen.
Citera
2020-08-09, 12:22
Avslutad
Citat:
Hemmaplan är inte lika viktigt i och med att matchen lär spelas utan publik. Jag tror att både Celtic och Legia hade varit betydligt svårare motstånd.

Hemmaplansfördelen är tydlig även utan publik, den diskussionen är gammal nu. Dessutom blir det än viktigare när det bara är 1 match.
Citera
2020-08-09, 12:37
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Förlust idag så handlar det bara om att invänta april 2021 för en säsong med publik och nya förutsättningar.

Förutsatt att vi inte skulle lyckas spela oss ur Allsvenskan i år, men förhoppningsvis har vi räddningsplankor i typ Heif, Kalmar och gnaget.
Nu vill jag inte vara sådan, men det finns inga garantier för publik 2021 heller.
Citera
2020-08-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ärligt talat stör jag mig nästan lika mycket på att folk skriver "Haif" som när folk kallar oss för "HeIF". Du borde skriva "bajen" om det är det du menar och "HIF" om du menar Helsingborgs IF.
Jag köper det. Jag skriver inte så för att provocera, som jag upplever att vissa skribenter "stavar fel" på andra lagnamn. Det kanske mer hör hemma i den utdöda(?) supportertråden.

Haken med "HIF" är att det i Sthlmsområdet är Hammarby. Helsingborgs HIF benämns Helsingborg.... men det är så många bokstäver, därav HaIF/HeIF.

Ingen tröst att min avsikt inte är att provocera, om du ändå upplever det. Ungefär som med chokladbollar som förra årtusendet benämndes n-bollar.
Citera
2020-08-09, 13:11
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag köper det. Jag skriver inte så för att provocera, som jag upplever att vissa skribenter "stavar fel" på andra lagnamn. Det kanske mer hör hemma i den utdöda(?) supportertråden.

Haken med "HIF" är att det i Sthlmsområdet är Hammarby. Helsingborgs HIF benämns Helsingborg.... men det är så många bokstäver, därav HaIF/HeIF.

Ingen tröst att min avsikt inte är att provocera, om du ändå upplever det. Ungefär som med chokladbollar som förra årtusendet benämndes n-bollar.

Tycker alltid HIF har varit Helsingborg. Hammarby fansen själva säger ju tom. Bajen eller helt enkelt Hammarby.

Skånelagen är ju HIF och iff iff
Citera
2020-08-09, 13:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ärligt talat stör jag mig nästan lika mycket på att folk skriver "Haif" som när folk kallar oss för "HeIF". Du borde skriva "bajen" om det är det du menar och "HIF" om du menar Helsingborgs IF.

Du får hålla ut till nästa år, då slipper du det problemet.
Citera
2020-08-09, 13:28
Avslutad
Citat:
Hemmaplansfördelen är tydlig även utan publik, den diskussionen är gammal nu. Dessutom blir det än viktigare när det bara är 1 match.

Matchen kommer spelas på neutral plan. Mest troligt Polen pga att Ungern kör 14 dagars karantän mot svenska medborgare.
Citera
2020-08-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Matchen kommer spelas på neutral plan. Mest troligt Polen pga att Ungern kör 14 dagars karantän mot svenska medborgare.

Var läser du det?
Citera
2020-08-09, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Var läser du det?

https://editorial.uefa.com/resources/0260-100c6fba8eba-9422fa7320b1-1000/annex_i_to_2020-21_ucl-uel_regs_covid19_en_20200804093248.pdf

1.3 paragraf 2. Ungern har 14 dagars karantän för svenska resanden så det bör vara neutral plan och Polen känns närmast såvida man inte gör ett undantag för Ferencváros. Jag hittar tyvärr inget nyare info än mitten av juli och då var vi "gulmarkerade".

Citat:
Foreign citizens arriving from countries marked yellow, and if a preliminary test reveals suspicion of infection, they cannot enter the territory of Hungary. If the health examination does not reveal suspicion of infection, they are subject to 14 days quarantine or providing authorities with the results of two negative coronavirus tests conducted a maximum of five days prior to entry into Hungary, at least 48 hours apart.

Edit: Hittade till slut mer uppdaterad info (5:e augusti) och vi är kvar på gul så mest troligt neutral plan.
Senast redigerad av AIP 2020-08-09 kl. 13:59.
Citera
2020-08-09, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Hoppsan. Då ökade DIF:s chanser rätt rejält. Fortfarande underdogs dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in