2020-08-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Jeg snakker om avhør han har vært i. Der han har fortalt løgn etter løgn om tingenes tilstand. Patetisk.

Jeg har ikke sett referert en eneste løgn.
Citera
2020-08-08, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Dette blir aldri over for familien Hagen.

De kommer til å være preget av denne tragedien som rammet dem resten av livet. Enig. Men politiet kommer til å måtte gi seg. De kommer til å måtte avslutte, eller, hvis statsadvokaten er dumdristig, så kommer de til å tape så det singler i glass i rettsapparatet.
Citera
2020-08-08, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fetad: Nettopp, at han knekker sammen og tilstår.

Nei, de har nok en god sak uten tilståelse og lik.

Hvis politiet hadde en god sak, ville TH vært tiltalt for lenge siden.

Politiet har en syltynn sak.

Se på hva de har holdt på med de siste 24 timene. «THs fingeravtrykk er ikke på side 2 og 3» eller var det 4 og 5?

Det er så smålig og bokholderaktig at trollet kommer til å smelte idet det kommer sollys på argumentene deres.
Citera
2020-08-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Jisses, TH var ikke samarbeidsvillig med politiet allerede fra forsvinningsdagen.

.. som om det er et bevis på at du er en killer.
Citera
2020-08-08, 13:02
Medlem
Begynner vi å se konturene av en rettsak alla OJ Simpson hvor GM må prøve hanskene han brukte når han tok ut brevet av konvolutten? Håper isåfall han ikke har gummihansker under 😁

Edit: sier ikke at TH er skyldig men la oss si han er uskyldig.
Er det ikke da rart at norges beste forsvarsadvokat ikke klarer renvaske og få fokuset vekk fra han etter 2 års arbeid?

Hele saken kan oppsummeres i ett ord: påfallende
Senast redigerad av Fbc37 2020-08-08 kl. 13:07.
Citera
2020-08-08, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Begynner vi å se konturene av en rettsak alla OJ Simpson hvor GM må prøve hanskene han brukte når han tok ut brevet av konvolutten? Håper isåfall han ikke har gummihansker under 😁

Edit: sier ikke at TH er skyldig men la oss si han er uskyldig.
Er det ikke da rart at norges beste forsvarsadvokat ikke klarer renvaske og få fokuset vekk fra han etter 2 års arbeid?

Hele saken kan oppsummeres i ett ord: påfallende

SH er ikke Norges beste forsvarsadvokat.

SH har bare hatt saken siden TH ble siktet.

SH gjør en god jobb. Det vi ser nå er bare PR-kampen.

SH har en stor fordel, han har vært på den andre siden av bordet. Han vet hva som stresser dem. Han vet hvor desperate de kan bli. Og han vet hvor råttent spillet er på innsiden.

SH kommer til å vinne denne kampen fordi han er god, men også fordi politiet ikke har en sak. De greide ikke finne kidnapperne, så de landet istedet på at det måtte være ektemannen. Fatalt for dem. En tragedie for SH, som sikkert kunne gjort mer for å forhindre at dette skjedde. Men alt i alt: Om to år kommer Brennpunkt til å lage reportasjen om Lørenskogsaken, akkurat som vi har sett «Orderudsaken» og «Scandinavian Starsaken».

På tide med en ny politireform!
Citera
2020-08-08, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har mer beviser. De tok nettopp beslag i huset hans.

Men allerede i januar 2019, da saken ble kjent, var det tydelig at dersom det ikke fantes ekte kidnappere, måtte TH stå bak selv, alene eller sammen med medhjelper(e). Det er mange beviser og indisier mot TH, åstedet, trusselbrevet, men også villedning av politiet er en del av bevisbildet.

Og ja, jeg synes at det er en god ting at konedrap blir etterforsket og at den skyldige blir dømt. Selv om han er milliardær.

Edit.

Skyldspørsmålet skal ikke forhåndsprosederes i mediene. Men, finnes det tekniske beviser for at TH har drept AEH, skal han dømmes for drap. Derom hersker det ingen som helst tvil.

TH vil bli dømt på beviser og indisiser. Politiet har håndtert denne vanskelige saken på en god måte.
Enig. Politiet har en lang indisierekke og de kan og vil ikke stoppe nå. De mangler det helt avgjørende bevis, men indisierekken er så lang at den burde holde til påfølgende rettsak.

Før den tid, bør media ligge lavt, slik at ikke det blir et tema for Holden & co.
Rettssaken vil bli et mediesirkus uten sidestykke, antar jeg.
Citera
2020-08-08, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Enig. Politiet har en lang indisierekke og de kan og vil ikke stoppe nå. De mangler det helt avgjørende bevis, men indisierekken er så lang at den burde holde til påfølgende rettsak.

Før den tid, bør media ligge lavt, slik at ikke det blir et tema for Holden & co.
Rettssaken vil bli et mediesirkus uten sidestykke, antar jeg.

Nå må vi være ærlige her. Det er ikke en sjans i verden for at man går til rettssak med det som er kommet frem. Du får ingen dømt for drap pga. manglende skoavtrykk og fingeravtrykk. Pluss et manglende lik. Det skjer bare ikke.
Citera
2020-08-08, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Nå må vi være ærlige her. Det er ikke en sjans i verden for at man går til rettssak med det som er kommet frem. Du får ingen dømt for drap pga. manglende skoavtrykk og fingeravtrykk. Pluss et manglende lik. Det skjer bare ikke.

Noen ganger skulle jeg ønske det var en like button på Flashback
Citera
2020-08-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Jeg tror TH vil bli Norges OJ- Simpson. Merk deg mine ord. Vi har bare sett toppen av isfjellet...
Citera
2020-08-08, 14:01
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Jeg tror TH vil bli Norges OJ- Simpson. Merk deg mine ord. Vi har bare sett toppen av isfjellet...

tvilsomt at Chewbacca defense funker enda.

https://en.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_defense
Citera
2020-08-08, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
SH er ikke Norges beste forsvarsadvokat.

SH har bare hatt saken siden TH ble siktet.

SH gjør en god jobb. Det vi ser nå er bare PR-kampen.

SH har en stor fordel, han har vært på den andre siden av bordet. Han vet hva som stresser dem. Han vet hvor desperate de kan bli. Og han vet hvor råttent spillet er på innsiden.

SH kommer til å vinne denne kampen fordi han er god, men også fordi politiet ikke har en sak. De greide ikke finne kidnapperne, så de landet istedet på at det måtte være ektemannen. Fatalt for dem. En tragedie for SH, som sikkert kunne gjort mer for å forhindre at dette skjedde. Men alt i alt: Om to år kommer Brennpunkt til å lage reportasjen om Lørenskogsaken, akkurat som vi har sett «Orderudsaken» og «Scandinavian Starsaken».

På tide med en ny politireform!
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at dette er et råttent spill fra politiets side? Hvorfor må det være et spill? Tror du ikke politiet er interessert i å OPPKLARE saken, uansett hvem som måtte være den skyldige? Tror du virkelig at politiet HAR BESTEMT seg for at TH er skyldig? Tror du ikke bevisrekken peker i retning av den skyldige og at politiet følger sporene dithen?

Hvilken grunn skal politiet ha for å bestemme seg for at « nå skal vi ta ham»?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in